Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Slik bruker eg mager kesam:

- som rømme til fisk

- blandet i salat

- i bakst, som nevnt ovenfor i tråden i vafler o.l

- m proteinpulver, kakaopulver, sukrin og stevia vanilje

- I fruktsalat m stevia vanilje/ eller funlight

- I lag m cottage cheese og syltetøy -> Riskrem aktig

- som yoghurt m funlight

- i smoothie

- På havregrøt i lag med tinte bær

- som dip eller dressing. Bare bland ønsket krydder i!

Som dere kan se, er mager kesam en trofast venn i kjøleskapet mitt :) I'm lovin' it

Fortsetter under...

Mager Kesam er BEST! Du kan lage dine egne diper, dressinger eller sauser, bare å tilsette litt av favorittkrydderet ditt!

:) Jeg elsker å blande sitronpepper og hvitløkspulver med mager kesam, også ha flere ferske grønnsaker til å dipe med :p Min favoritt må være med cherrytomater <3

Annonse

Som flere andre her, bruker jeg det til alt. I salat, som dressing, i bakst (særlig scones), som pålegg, som dessert (med frukt og vaniljestevia), til frokost sammen med havregryn, sammen med så å si alt av middag osv osv osv ;)

I scones i stedet for youghurt da? Høres jo lurt ut, det må jo gjøre den mer proteinrik. Jeg eeeeeeelsker scones, med tranebær og valnøtter. Pleier å bake det med tyrkisk youghurt, men det er jo ganske fett da.

I scones i stedet for youghurt da? Høres jo lurt ut, det må jo gjøre den mer proteinrik. Jeg eeeeeeelsker scones, med tranebær og valnøtter. Pleier å bake det med tyrkisk youghurt, men det er jo ganske fett da.

Er det noen av dere som kunne tenke dere å delt scones oppskriften deres? Evt i en annen, mer passende tråd? Jeg er utrolig glad i scones selv men har til nå ikke kommet over en ordentlig god oppskrift (og på grunn av flytting har ikke baking vært mulig på en liten stund...) :)

Er det noen av dere som kunne tenke dere å delt scones oppskriften deres? Evt i en annen, mer passende tråd? Jeg er utrolig glad i scones selv men har til nå ikke kommet over en ordentlig god oppskrift (og på grunn av flytting har ikke baking vært mulig på en liten stund...) :)

Legger oppskrift i matforumet :)

Annonse

Bruker det til det meste allerede nevnt. En annen ting som er utrolig godt er å skjære et eple i små terninger og sette i mikroen på full guff et par min, til det er mykt. Bland så med mager kesam (og evt cc), stevia og kanel.

Ellers er det godt med kesamlapper, kesamvafler, kesamboller, osv osv. Bruker det som erstatning for smør i paibunner (den blir ikke sprø, nb, men er godt med myk paibunn også), og annen bakst. Kan også lage ostekake av det.

Litt off-topic, men hvorfor akkurat MAGER kesam? Synes den originale kesam smaker bedre og spiser den foran den magre...

Kesam Original:

energi 482 kJ (116 kcal)

protein 6,2 g

karbohydrat 4,8 g

fett 8,1 g

kalsium 90 mg (11%)'

riboflavin 0,14 mg (9%

Kesam mager:

energi 326 kJ (74 kcal)

protein 12,0 g

karbohydrat 4,3 g

- hvorav sukkerarter 4,3 g

fett 1,0 g

- hvorav mettede fettsyrer 0,6 g

kostfiber mindre enn 1,0 g

natrium 0,03 g

kalsium 100 mg (13%'

Ellers er det vel et spørsmål om smak og behag?:)

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...