Gå til innhold

Ned i vekt, men vil se trent ut


maya

Anbefalte innlegg

Du kan fint trene kondisjon etter styrke så lenge du ikke løper deg ihjel. Du kan ta en liten minikjapp intervall på 5 minutter som gjør susen på mølla eller ellipse. 1 min raskt tempo, 30 sek rolig 4 ganger. Skal du ha så lange intervalløkter bør dette såklart være på egne dager.

Du har rett langkjøring løpetur etter baseøvelsene altså tung styrke på underkropp vil være å skyte seg selv i foten. Da forvirrer du jo bare kroppen ettersom styrke forteller kroppen å bygge, og cardio forteller den til å bli mindre. Så rolig cardio kan ikke skade. Du kan f.eks gå på mølla i 30 min i stigning 10-11. Bra for rumpe og lår;) Ikke kjør deg helt ut for styrkeøktene skal være så tunge at du ikke skal orke å løpe lenge etterpå. Øvelsene dine ser bra ut, men for all del få baseøvelsene inn i treningsprogrammet ditt: http://fitnessbloggen.no/hjemmetreningsprogram/. IKKE LES SHAPE UP! Eneste du får her er enkle toningsprogram og utallige mageøvelser. Mageøvelser vil IKKE fjerne fett. Baseøvelsene gjør at du styrker hele kroppen i en øvelse og de vil svi av en del på mage i motsetning til shape up tullet. Damene på forsiden av bladene løfter tungt.

Ang oboy etter trening ...det kvinneblader sier er ofte bullshit. Sjokomelk inneholder masse sukker så hvis de mener at å drikke seg ihjel på oboy og litago etter trening er supert.. da har de missforstått. Du får i deg mye bedre proteiner fra ren melk eller proteinshake så slipper du den sukkerbomba;) er mange proteinpulver å velge å vrake i så ville anbefalt deg å investere i det. www.gymgrossisten.no

Husk at proteinpulver ikke skal erstatte rene proteiner fra kjøtt og egg, men det er en fin måte å få i deg ekstra proteiner på. Skal mye kjøtt og egg til for å få i seg nok proteiner. Så en shake før og etter trening eller litt pulver i grøten gjør susen. Du kan også ha det i smoothie, kesam, drysset over frukt eller bær. Ikke hør på myter som "man blir stor av proteinpulver" og at dette er bolerkost. Bare kvinnemyter du vil høre overalt. Faktiskt kan myseprotein hjelpe deg ned i vekt og gjøre deg mer markert, så erstatt heller shaken med brødskiva. :)

bare et lite spm til dette med proteinpulver i grøt.. skal det i før koking? vil dette ha samme effekt? jeg mener, siden proteiner blir denaturert når de blir utsatt for høy temp. :) eller har det ikke noe å si? eller skal pulveret i etterpå ? jeg har kanskje ikke skjønt det... :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bare et lite spm til dette med proteinpulver i grøt.. skal det i før koking? vil dette ha samme effekt? jeg mener, siden proteiner blir denaturert når de blir utsatt for høy temp. :) eller har det ikke noe å si? eller skal pulveret i etterpå ? jeg har kanskje ikke skjønt det... :p

Proteinet blir uansett denaturert i magesekken din. Jeg liker å blande pulveret med havregryn før jeg hiver den i mikroen. Lettere å blande ut pulveret da, syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare et lite spm til dette med proteinpulver i grøt.. skal det i før koking? vil dette ha samme effekt? jeg mener, siden proteiner blir denaturert når de blir utsatt for høy temp. :) eller har det ikke noe å si? eller skal pulveret i etterpå ? jeg har kanskje ikke skjønt det... :p

Tja, jeg foretrekker å ha det i etter at grøten er kokt, men det er fordi det klumper seg noe jævlig hvis man koker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo bare si det rett ut med en gang...Du har FOR MYE cardio! Du må trene mer TUNG styrke for å forme og stramme kroppen,det er det eneste som funker spør du meg!:) Vekter er fettforbrenning i jernform:D Så stikk å kjøp deg mer vekter og løft feks det tyngste du greier 10 reps x2-3 feks...RYP anbefaler jeg på det sterkeste at du sjekker ut,du trenger ikke følge det til punkt og prikke men tunge vekter må du ha i heimen:) Og husk at en muskuløs,stram,slank og fit kropp starter først og fremst på kjøkkenet ikke på treningssenteret;) Så spis rett og gjerne prøv å kutt ut godis i helgene til noe sunnere alternativ som feks proteinbakst;) Du tjener så mye mer på det:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal på jakt etter vektstang og tyngre vekter i morgen. ;)

Kostholdet skal vries i retning; mer proteiner & mindre karbs. Har begynt å skrive ned en del oppskrifter på proteinbakst som jeg skal prøve ut. Må bare på jakt etter ingrediensene, som jeg skal få gjort i morgen.

Når det gjelder snop, så har jeg klart å kutte dette ned til en dag i uka, og i mye mindre mengder enn tidligere, så føler selv jeg har vært flink der. For at dette skal være en livsstil jeg skal klare livet ut, så kan jeg ikke kutte ut fullstendig snop fra kosten, jeg er en skikkelig godtemons, så jeg må ha en dag i uka hvor jeg kan unne meg litt sjokolade med god samvittighet.

Jeg vet jo at det aller beste er å kutte det helt ut, men som sagt; dette er ikke en slankekur, men livsstilsendring. Så da må jeg jo trives med det også :thumbsup:

Har jeg for mye cardo? Synes jeg ikke har så mye selv, men jeg er jo ikke så erfaren. Hvor mye cardio er nok i løpet av en uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på jakt etter vektstang og tyngre vekter i morgen. ;)

Kostholdet skal vries i retning; mer proteiner & mindre karbs. Har begynt å skrive ned en del oppskrifter på proteinbakst som jeg skal prøve ut. Må bare på jakt etter ingrediensene, som jeg skal få gjort i morgen.

Når det gjelder snop, så har jeg klart å kutte dette ned til en dag i uka, og i mye mindre mengder enn tidligere, så føler selv jeg har vært flink der. For at dette skal være en livsstil jeg skal klare livet ut, så kan jeg ikke kutte ut fullstendig snop fra kosten, jeg er en skikkelig godtemons, så jeg må ha en dag i uka hvor jeg kan unne meg litt sjokolade med god samvittighet.

Jeg vet jo at det aller beste er å kutte det helt ut, men som sagt; dette er ikke en slankekur, men livsstilsendring. Så da må jeg jo trives med det også :thumbsup:

Har jeg for mye cardo? Synes jeg ikke har så mye selv, men jeg er jo ikke så erfaren. Hvor mye cardio er nok i løpet av en uke?

Tja, en del som løfter vekter er ikke glad i cardio. Personlig trener jeg kanskje en gang i uka, hvis jeg er flink. Jeg burde ta litt mer..men synes det er så insane kjedelig. Cardio er ok på hviledager (for de fleste) og da styrke 4+ ganger i uka :)

Og du trenger ikke gi opp godteri, men et tips der kan jo være å lage sunt godteri, det gjør jeg. For jeg MÅ ha godteri. Men ikke sukkeret :p

Anbefaler å se på iherb.com til alle rare tinga du etterhvert kommer til å trene, billigere enn på helsekosten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-3 ganger i uka er nok om du trener tung styke 3-5 ganger feks,det er slik jeg ville valgt å gjøre det ivertfall,men i begynnelsen holder det kanskje med helkropps program tre ganger i uka for så å kjøre splitt og ha styrke 4-5 dager i uka når man er blitt mer fit ogmer erfaren:D Mine tips ivertfall:) Men jeg kan jo ikke vite hvasom passer deg best. Du kan selvfølgelig kjøre mer cardio,det er jo kjempefint for nedgangen d også,men det er ikke nødvendig å gjøre cardio på styrkedager igrunn,evt at man går seg en rask tur med høy puls istedet og heller kjører skikkelig cardio de dagene man ikke trener styrke,da feks bena fort kan bli sykt utslitte av både styrke og cardio samme økt og man da ikke yter max .;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, en del som løfter vekter er ikke glad i cardio. Personlig trener jeg kanskje en gang i uka, hvis jeg er flink. Jeg burde ta litt mer..men synes det er så insane kjedelig. Cardio er ok på hviledager (for de fleste) og da styrke 4+ ganger i uka :)

Og du trenger ikke gi opp godteri, men et tips der kan jo være å lage sunt godteri, det gjør jeg. For jeg MÅ ha godteri. Men ikke sukkeret :p

Anbefaler å se på iherb.com til alle rare tinga du etterhvert kommer til å trene, billigere enn på helsekosten ;)

Ja det var det jeg ogsåmente,at man kan gjerne kose seg men hvorfor velge alt sukkeret når proteinbakst kan være enda bedre uten sukker:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-3 ganger i uka er nok om du trener tung styke 3-5 ganger feks,det er slik jeg ville valgt å gjøre det ivertfall,men i begynnelsen holder det kanskje med helkropps program tre ganger i uka for så å kjøre splitt og ha styrke 4-5 dager i uka når man er blitt mer fit ogmer erfaren:D Mine tips ivertfall:) Men jeg kan jo ikke vite hvasom passer deg best. Du kan selvfølgelig kjøre mer cardio,det er jo kjempefint for nedgangen d også,men det er ikke nødvendig å gjøre cardio på styrkedager igrunn,evt at man går seg en rask tur med høy puls istedet og heller kjører skikkelig cardio de dagene man ikke trener styrke,da feks bena fort kan bli sykt utslitte av både styrke og cardio samme økt og man da ikke yter max .;)

Dagene jeg trener styrke så har jeg 10-20 (heller oftest mot 10 da..) minutter med cardio/oppvarming før alt annet..og så går jeg til trening (20-25 min en vei). Det er mer enn nok for meg! Men når det er sagt så burde jeg faktisk trene litt mer cardio..det er bare..så..kjedelig...gah..

Skal man på død og liv ha cardio OG styrke samme dag er det vel anbefalt å dele de opp. F.eks cardio på morgenen og styrke på kvelden.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det var det jeg ogsåmente,at man kan gjerne kose seg men hvorfor velge alt sukkeret når proteinbakst kan være enda bedre uten sukker:D

Og enda bedre er det hvis man spiser som meg, lavkarbo, for da kan man faktisk av og til spise verdens beste dessert!! Panna cotta :D :D Nam! Tenk det, jeg går ned i vekt selv om jeg spiser fløtedessert.. hihi..me like it very much!

Men stort sett blir det proteinbakst, kjeks, kaker o.l. Happyface :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg en energibombe av en fruktsalat som er fantastisk for å dempe søtsug eller sjokoladecravings. Flott før trening eller på dager der cravingsene etter sjokolade er så stor at det kan gå gale. Når jeg har lyst på det blander jeg eple, mango og druer i en skål med kanel og topper det med økologisk sukkerfritt mørk sjokopålegg og litt hasselnøtter. NAM <3

(du får kjøpt sjokopåelegget på meny, helskost, iherb).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg en energibombe av en fruktsalat som er fantastisk for å dempe søtsug eller sjokoladecravings. Flott før trening eller på dager der carvingsene etter sjokolade er så stor at det kan gå gale. Når jeg har lyst på det blander jeg eple, mango og druer i en skål med kanel og topper det med økologisk sukkerfritt mørk sjokopålegg og litt hasselnøtter. NAM <3

(du får kjøpt sjokopåelegget på meny, helskost, iherb).

På iherb får du sjokoladesaus og dip som er kalorifri;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...