Gå til innhold

Øke i benkpress


IngunnE

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har stagnert litt i benkpress, for det første er venstre armen litt sterkere enn høyre (jobber med dette) Men så tenker jeg at jeg er svakest i nederste del av løftet. Hvilke øvelser kan jeg ta for å fokusere på dette? Det er vel helst brystet som er svakt da, eller? Tenker kankskje at benkpress med veldig bredt grep vil hjelpe, eller?

Håper noen av dere flinke folk kan hjelpe meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det funket for meg også, jeg gjorde noe så enkelt som å bytte til incline i nedtrekk ( snarere opptrekk - fra bunn).

Hva blir incline i nedtrekk?

Jeg varierer mellom skråbenk med manualer og vanlig benkpress. Decline benkpress står også på planen, men har aldri kommet meg så langt :oops: Reps og sett blir variert fra uke til uke, periodisering....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du finner noen tips her:

http://fitnessbloggen.no/bli-sterk-i-benkpress/

Selv har jeg hatt den beste framgangen i benkpress når jeg har startet periodiseringen med noen uker skikkelig høyreps (20-25 reps) og jobbet meg gradis nedover til 5RM.

Veldig, veldig bra artikkel. Her fikk jeg masse gode svar :D tuset takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt dårlig tid så får evt skrive litt mere senere, men om du kjører den typiske 3x8 så prøv litt 3x5, så 3x3, så 3x1 på mye høyere vekt en du er vant til, så tilbake til 3x8 men med 2,5kg tyngre en normalt, repeter til det stopper igjen så tenk nytt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt dårlig tid så får evt skrive litt mere senere, men om du kjører den typiske 3x8 så prøv litt 3x5, så 3x3, så 3x1 på mye høyere vekt en du er vant til, så tilbake til 3x8 men med 2,5kg tyngre en normalt, repeter til det stopper igjen så tenk nytt

Kjører en uke 5x5, neste uke 5-8 x 4 sett, så neste uke mot toppsett, deretter rolig uke med 8-10 x 3-4 sett. Følger ikke slavisk, blir av og til færre reps og høyere vekter (samt veldig glad i å trene opp mot toppsett)

Jeg kikka så vidt på loggen din, men av det jeg leste kunne ikke se at du skrev noe om hva slags fokus du har når det kommer til kosthold, men det er generelt sett vanskelig å øke veldig mye i pressøvelser om du ikke ligger i overskudd (, det stiller seg selvfølgelig litt anderledes om du er helt nybegynner). :)

Har ikke et slavisk forhold til mat nei, men fokuserer mye på å spise nok. Har holdt på med dette såpass lenge nå at jeg føler jeg har kontroll på akkurat dette. Noen dager er selvfølgelig dårligere enn andre, men gjevnt over spiser jeg nok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...