Gå til innhold

Ønsketenkning som ikke gir resultater


Hanne Rogne

Anbefalte innlegg

Da var det sånn da at jeg bruker rundt 50% av tiden min hver eneste dag hvor jeg går rundt å tenker "Ja nå skal jeg bli stor og sterk! Bruke mye tid på trening og spise sunnere! " Men som oftest går det ikke slik. Selv om det er trening involvert i hverdagen er mange på slapp- nivået og maten er som oftest fet og søt.

Men NÅ vil jeg få resultater! Jeg vil ned i vekt og få ned fett prosenten samt bli sterkere og bygge muskler. Men HVORDAN er det evige spørsmålet. Titter innom fitnessbloggen i ny og ne og leser alle artikler om hva som må bli gjort. Trene mer - spise bedre. Selv om dette er ganske så satt i lys om hvordan det må gjøres, klarer jeg ikke finne balansen mellom hva trening og hvordan mat? Jeg er nok en av dem som leser men ikke registrerer. Uvitende jeg har ingen aning på hvordan jeg skal klare å oppnå mine mål og de ender oftest opp med bare som ønsketenkning.

Er det noen der ute som kan forklare hva og hvordan oppnå drømmekroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tung styrketrening med baseøvelser. Spis proteinrik mat. Hvis du skal ned i vekt må du legge deg i kaloriunderskudd.

Mr K, laying it down!

Fins i ganske mange like svar på dette emnet, så tror du vil finne gull ved å gjøre et rask søk :) Til da så kan jeg også tilføye 2g/kg kroppsvekt protein er lurt :) Altså for meg på 75kg er det altså 75x2= 150g proteiner som jeg bør få i meg hver dag. 150x4= 600kcal fra proteiner, og resten av mine ca 3500kcal (du har da ditt eget tall) får jeg fra karbs og fett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmekroppen oppnår du ved å lytte til kroppen, spise etter mål og trene et velkomponert treningsprogram som inkluderer baseøvelser - over tid. Med andre ord er kontinuitet ufattelig viktig. Spiser du for lite skjer ikke en dritt med kroppen, så keep that in mind. Du kan ikke bygge muskler av luft, og særlig for jenter er det viktig å spise nok mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tung styrketrening med baseøvelser. Spis proteinrik mat. Hvis du skal ned i vekt må du legge deg i kaloriunderskudd.

Men nå som du sier ´´baseøvelser´´ hva er igrunn egentlig det? Og hvorfor er det slik at noen snakker om kaloriunderskudd mens andre om karbohydratunderskudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå som du sier ´´baseøvelser´´ hva er igrunn egentlig det? Og hvorfor er det slik at noen snakker om kaloriunderskudd mens andre om karbohydratunderskudd?

Baseøvelser er tunge hovedøvelser som går på mange muskelgrupper, eksempelvis knebøy, benkpress, markløft.

Kcal underskudd er key for vektreduksjon. Det er det alle her snakker om. Ingen snakker om karbohydratunderskudd. Er eit overall kaloriunderskudd som er det man er på jakt etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baseøvelser er tunge hovedøvelser som går på mange muskelgrupper, eksempelvis knebøy, benkpress, markløft.

Kcal underskudd er key for vektreduksjon. Det er det alle her snakker om. Ingen snakker om karbohydratunderskudd. Er eit overall kaloriunderskudd som er det man er på jakt etter.

JAHA! Da skjønner jeg litt mer her. blir så surrete i hodet når det er snakk om både kcal og karbohydrater! Men takk skal du ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk folkens! Jeg har skjønnt det slik at det handler mye om maten du spiser like mye som hvor mye du trener. Det starter på kjøkkenet ikke sant?

Og mye sitter mellom øra. :) DU må ville det her, og bare DU kan gjøre det. Spør deg selv: "Hvorfor vil jeg dette?" Skriv det gjerne ned. - Og ta fram arket når motivasjonen butter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...