Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Må legge igjen et spor her, så jeg får varsel om oppdateringer.

Må også si at det er riiiimelig stor forskjell på hva folk syns er kult og ikke, og pass deg for å prøve å kle deg mer "typete" enn det du er. Gjør det enkelt..

Angående Converse Allstars: lave er alltid best.

Vans Classic Slipon i diskret farge, f.eks svart/svart, Svart/hvit eller diskret checkerboard/hvit funker også bra til det meste..

Prøv også å bruke passform og mønster til å "forme" kroppen som du vil at den skal se ut. Har du som du sier selv "for store" hofter trenger du jo ikke gjøre de enda synligere med trange buksebein og vertikalskjærte lommeåpninger foran/på siden, gå heller for horisontal-skjærte lommer. Levis 506 standard funker alltid, og du får dem i mange fargenyanser.

En skjorte eller hettejakke kan du fint bruke utenpå en enkel, ensfarget t-skjorte til å forme overkroppen. La den være åpen ned til nederst på brystbeinet og trekk den godt ut på skuldrene for å se mer bredskuldret ut og pass på at den ikke blir for vid nede for å se smalere ut. Hettejakke i typisk tykt collegegenser-stoff blir fort for stor og posete rundt livet. Gå heller for hettejakker tynnere bomullsstoff med mindre/ingen stretch. Vailent som du får hos Carlings har mye fint..

Angående skinnjakke: Jeg er skeptisk som F til det selv men kjøpte en likevel, og det funker..

Dæven, ble da litt mer enn et lite spor dette..

Hei! Morsomt tiltak du har satt i gang her, og jeg fikk lyst til å si noen ord. Er utdannet motekonsulent så jeg kan et og annet om klær, selv om det er lenge siden jeg har jobbet med det. For det første ser jeg at noen mener du kan gå med hva som helst uavhengig av kroppsfasong. Der er jeg ikke enig. For å føle seg vel, bør man lete etter plagg man kler, og ha noen regler i bakhodet når man shopper. Du kan også manipulere fasongen med klær. Har du tynne armer, bør du feks ikke fremheve det med en singlet (typisk dameeksempel, men du skjønner hva jeg mener).

For å kunne gi helt eksakte råd ift snitt og lengte på klærne vil jeg kanskje anbefale deg å legge ut et helfigursbilde, og at du skriver litt om hva du vil fremheve og hva du vil dempe.

Forøvrig er det noen plagg de aller fleste kler og som bør være en del av basisgarderoben:

1 par gode, mørke jeans

1 par gode, sorte bukser

T-shirts med v-hals (alle kler v-hals, og det forlenger inntrykket av overkroppen)

1 god, kort skinnjakke (sort)

SORTE sokker!!

Minst 2 par sko - et fritids/hverdags ala converse og et kult "på-byen"-par i sort eller grått evnt brunt.

Å ta litt sol er ikke farlig, og gir et mye friskere utseende enn blek vinterhud. Pass bare på å ikke overdrive, orange hud er ikke kledelig på noen.

Lykke til med fornyelsen, skal titte innom her flere ganger :)

Et kult antrekk:

Chealsea boots (svarte/brune)

Svarte "rå" slim fit Nudie jeans.

Rutete skjorte ala http://carlings.com/no/Mens-collection/Shirts/Vailent/Wacko-113/Wacko-Green1111/

Chealsea boots (svarte)

Helmut Lang faded jeans

Svart belte

Svart tettsittende t-skjorte

Hei! Morsomt tiltak du har satt i gang her, og jeg fikk lyst til å si noen ord. Er utdannet motekonsulent så jeg kan et og annet om klær, selv om det er lenge siden jeg har jobbet med det. For det første ser jeg at noen mener du kan gå med hva som helst uavhengig av kroppsfasong. Der er jeg ikke enig. For å føle seg vel, bør man lete etter plagg man kler, og ha noen regler i bakhodet når man shopper. Du kan også manipulere fasongen med klær. Har du tynne armer, bør du feks ikke fremheve det med en singlet (typisk dameeksempel, men du skjønner hva jeg mener).

For å kunne gi helt eksakte råd ift snitt og lengte på klærne vil jeg kanskje anbefale deg å legge ut et helfigursbilde, og at du skriver litt om hva du vil fremheve og hva du vil dempe.

Forøvrig er det noen plagg de aller fleste kler og som bør være en del av basisgarderoben:

1 par gode, mørke jeans

1 par gode, sorte bukser

T-shirts med v-hals (alle kler v-hals, og det forlenger inntrykket av overkroppen)

1 god, kort skinnjakke (sort)

SORTE sokker!!

Minst 2 par sko - et fritids/hverdags ala converse og et kult "på-byen"-par i sort eller grått evnt brunt.

Å ta litt sol er ikke farlig, og gir et mye friskere utseende enn blek vinterhud. Pass bare på å ikke overdrive, orange hud er ikke kledelig på noen.

Lykke til med fornyelsen, skal titte innom her flere ganger :)

Utdannet motekonsulent? Visste ikke at det var en utdanning :blush: Lærer noe nytt hver dag.

Jeg sverger til hvite ankelsokker, må vel bytte ut de isåfall?

Og igjen: Skinnjakke? Ikke helt sikker på om det er meg..

Hva er forskjell på "bukse" og jeans? :whistling:

Et kult antrekk:

Chealsea boots (svarte/brune)

Svarte "rå" slim fit Nudie jeans.

Rutete skjorte ala http://carlings.com/no/Mens-collection/Shirts/Vailent/Wacko-113/Wacko-Green1111/

Chealsea boots (svarte)

Helmut Lang faded jeans

Svart belte

Svart tettsittende t-skjorte

Men er ikke det for veldig tynne personer? eller personer med lite fett? :meh:

' date=' post: 197001, member: 544"']Må legge igjen et spor her, så jeg får varsel om oppdateringer.

Må også si at det er riiiimelig stor forskjell på hva folk syns er kult og ikke, og pass deg for å prøve å kle deg mer "typete" enn det du er. Gjør det enkelt..

Angående Converse Allstars: lave er alltid best.

Vans Classic Slipon i diskret farge, f.eks svart/svart, Svart/hvit eller diskret checkerboard/hvit funker også bra til det meste..

Prøv også å bruke passform og mønster til å "forme" kroppen som du vil at den skal se ut. Har du som du sier selv "for store" hofter trenger du jo ikke gjøre de enda synligere med trange buksebein og vertikalskjærte lommeåpninger foran/på siden, gå heller for horisontal-skjærte lommer. Levis 506 standard funker alltid, og du får dem i mange fargenyanser.

En skjorte eller hettejakke kan du fint bruke utenpå en enkel, ensfarget t-skjorte til å forme overkroppen. La den være åpen ned til nederst på brystbeinet og trekk den godt ut på skuldrene for å se mer bredskuldret ut og pass på at den ikke blir for vid nede for å se smalere ut. Hettejakke i typisk tykt collegegenser-stoff blir fort for stor og posete rundt livet. Gå heller for hettejakker tynnere bomullsstoff med mindre/ingen stretch. Vailent som du får hos Carlings har mye fint..

Angående skinnjakke: Jeg er skeptisk som F til det selv men kjøpte en likevel, og det funker..

Dæven, ble da litt mer enn et lite spor dette..

Det er mye klær jeg synes er kjempefint, men som jeg ikke passer pga personlighet og kroppsfasong. Når jeg sier personlighet tenker jeg på hvordan man pleier kategorisere folk: soss, emo, stilfull, kjedelig, vanlig etc. Jeg synes det er mange klær såkalte "sosser" bruker, som er fint. Men ikke alt jeg hadde kledd.

Skal sjekke Levis 506!

Annonse

Utdannet motekonsulent? Visste ikke at det var en utdanning :blush: Lærer noe nytt hver dag.

Jeg sverger til hvite ankelsokker, må vel bytte ut de isåfall?

Og igjen: Skinnjakke? Ikke helt sikker på om det er meg..

Hva er forskjell på "bukse" og jeans? :whistling:

Men er ikke det for veldig tynne personer? eller personer med lite fett? :meh:

Det vet jeg ikke. Personlig er jeg ganske slim, 70 kg fordelt på 172 cirka. Viktigste er at klærne passer når du prøver dem i butikk, få gjerne med en vennine som kan bedømme.

http://www.0330.no/search/label/herremote

Her er det mange bra tips! (trykk på "eldre innlegg" nederst på siden for å bla videre)

Jeg bestemte meg for å gjøre akkurat som deg! Nemlig å ta meg selv i nakken og gjøre en forbedring av livet mitt (hvor klesstil er et av temaene)

Bloggen her tar for seg passform, stereotyper (bad boy, klyse, vampyr osv osv), Do's and dont's, tips til herresko, tips til dress, hvor du kan finne billige ting, eksempler på basisgarderobe, skreddersying, bilde eksempler og mye mer!

Jeg sier ikke at jeg er enig i ALT som står der. (er ikke stor fan av for dyp V eller scoopneck på t-shirts eller alt for fargerike jeans f.eks) Men etter at jeg leste dette har garderoben min vokst, jeg føler meg mye bedre og jeg får mange flere komplimenter :)

Håper du får nytte av denne bloggen også :) (Står mye annet interessant der også btw :) )

EDIT: Beklager hvis dette går under reklamering for andre nettsider.. Hvis det gjør det så er det bare å slette innlegget.

Bloggen er sykt bra, anbefaler alle å ta en titt innom.

• 1 år senere...

Har lest igjennom hele tråden og har ikke sett noen som har nevnt de ansatte :p De kan mye og kan hjelpe deg..

Hadde jeg vært deg hadde jeg ventet litt med å kjøpe skinnjakke nå, rett før sommeren.. Men kjøp skinnjakke(y)

Kjøp shorts, gjerne chinoshorts/vanlig jeansshorts... Ikke kjøp med hawaiimønster:p

Kjøp typ "tanktops" i ulike farger og mønster..

Legg ut bilder når du har funnet noe :)(y)

morsom tråd! :D må si det samme som foxtrot sier over, ansatte i butikkene er der for å hjelpe, så bruk de. Ellers gjelder det vel bare prøve forskjellige klær, og finne de klærne man selv liker og føler seg bra i. Alle har jo forskjellig smak, men det er jo du som skal bruke klærne, så gå for noe du føler deg bra i. Selv syns jeg Jack and Jones, Branstad, Carlings og HM har mye fint, uten å være for stive i prisene :) få med deg en kompis eller ei venninne på shopping ? eller spør her om noen fra samme sted som deg, vil være med ? er jo sikkert noen som vil være med en som vil ut i butikker og prøve klær :) lykke til!

Mye bra klær på de butikkene du nevnte, skal definitivt ta en tur! HM derimot.. ikke helt min greie :p Men får få med meg noen og de får værsågod og studere meg når jeg prøver nye klær

Annonse

Branstad i Tønsberg. 2 stykker der som er skikkelig dyktige. bare spør så hjelper de deg, bruk litt tid. prøv masse klær. og vær litt kresen ;)

Vet ikke om du har vokst mye i bredden siden fotballårene. men jeg tror du er litt som meg, som føler du ikke kler en dritt :p ?

Har lest igjennom hele tråden og har ikke sett noen som har nevnt de ansatte :p De kan mye og kan hjelpe deg..

Hadde jeg vært deg hadde jeg ventet litt med å kjøpe skinnjakke nå, rett før sommeren.. Men kjøp skinnjakke(y)

Er jo nå det er salg ulike steder, kan få et flott kupp på en ekte skinnjakke! :) Har nettopp kjøpt meg ny, "sommeren" i Norge er ikke alltid så varm uansett at man ikke kan gå med skinnjakke.

Branstad i Tønsberg. 2 stykker der som er skikkelig dyktige. bare spør så hjelper de deg, bruk litt tid. prøv masse klær. og vær litt kresen ;)

Vet ikke om du har vokst mye i bredden siden fotballårene. men jeg tror du er litt som meg, som føler du ikke kler en dritt :p ?

Kler ikke særlig mye nei :p vært innom brandstad der, men føler de er veldig selgere som skal prakke på meg masse klær. men ja, de har mye bra!

Til våren/sommeren kan det være fint å ta i bruk en lys bukse, feks chinos :) Velg en med rette ben, ikke en som er trangere rundt leggen. Da vil du bare fremheve "brede" hofter. Velger du en beige bukse er det, etter min mening, vanskelig å velge en skjorte/t-skjorte som ikke passer til. Det kan være fint med en skjorte/t-skjorter som er litt mørkere, for å skape litt kontraster. Gjerne med røde/grønne/blå toner. Se eksempel. Lysere denimskjorter kan også være kult. Dette blir også litt mer sommerlig ;)

http://nelly.com/no/klær-til-menn/klær/bukser-shorts/filippa-k-676/m-samuel-chino-pants-676940-12/

http://nelly.com/no/klær-til-menn/klær/skjorter/diesel-215/srotari-shirt-215877-36/

http://nelly.com/no/klær-til-menn/klær/skjorter/örjan-andersson-2180/mens-shirt-denim-blue-218041-33/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...