Gå til innhold

Nyuvitene jente som må ha det inn med teskje :P


Anbefalte innlegg

Du har faktisk rett i d :) Så du mener at så lenge jeg greier meg på RENE matvarer som kjøtt å grønt, så er det ikke noe vits i å stresse med konkrete tall? For det trur jeg bare stresser til litt oppe i hodet mitt. Å stress er vel ikke så bra i vektnedgangs prosessen heller?

Om merker at det ikke er bra for deg å telle kalorier, ikke gjør det. Se heller på fremgangen din. Om den stopper opp, spis litt mindre. Om du går for raskt ned, spis litt mer. Det skal litt til å spise for mye kcal dersom en spiser hjemmelaget ren mat av kjøtt og grønnsaker, og ikke hiver opp i alt mulig slags dritt man finner i skapene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, I`ll do ;)

Men T Bone over her sier pr. kg muskelmasse? Trudde selv det var pr. kg kroppsvekt.

Bruker Meierismør ved behøv for steking, spiser mandler, tar Omega 3, spiser endel laks. Er disse noen av di essensielle fettyrene du snakker om? Vis jeg ligger på et underskudd på rundt 500 kcal i døgnet, er dette sund vektnedgang?

Er ganske sikker på dette gjelder pr kg muskelmasse. Kan godt lete opp dokumentasjon, men jeg ville også rent logisk sagt at det gir mening. Du ønsker jo mengde protein relatert til masse muskler. Bare google " lean muscle mass protein daily requirements" e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har faktisk rett i d :) Så du mener at så lenge jeg greier meg på RENE matvarer som kjøtt å grønt, så er det ikke noe vits i å stresse med konkrete tall? For det trur jeg bare stresser til litt oppe i hodet mitt. Å stress er vel ikke så bra i vektnedgangs prosessen heller?

Kroppen er faktisk mye mer adaptiv enn det man kan få inntrykk av ved å lese diverse artikler eller forum på nettet. La fokuset ligge på å få i deg en del proteiner, og som du sier, spis mest mulig rent. Så nei, det er ikke nødvendig å stresse så med konkrete tall - i hvert fall ikke for en "nyuviten". Holder man seg 80 til 90 % "sunn", så tror jeg man har kommet langt på vei og vil se resultater...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...