Gå til innhold

Så lenge må du trene for å forbrenne favorittsjokoladen


123abc1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er faktisk tider på døgnet det er "verre" å spise sjokolade enn andre, dersom du er opptatt av vekten.

- Kroppen skrur ned forbrenningen om natten, slik at det vil være litt mer ugunstig å spise sjokoladen om natten eller sent på kvelden, sier Gunn Helene Arsky.

:huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snodig vinkling etter min meining. Om eg unna meg ein sjokolade og absolutt ikkje ville ha dei ekstra 500 kaloriane så ville eg berre droppa 500 kaloriar same eller neste dag. Denne type artiklar får det til å høyrest ut som om du trene av deg snop og godteri. Det lettaste er jo å justere dei påfølgjande måltida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg har en trang til å spise en sjokolade, så kompenserer jeg ved å spise mindre av andre ting. Det *siste* jeg tenker på mens jeg koser meg er hvor mye jeg må gjøre for å unngå å legge på meg...Blech! Kan ikke sensasjonsmedier heller fokusere på måtehold? Ok, så ta deg litt sjokolade. Bare ikke gjør det *hele* tiden.

Dessuten glemte de å regne med TEF :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er bra at de viser hvor mye "arbeid" det ligger bak noe så lite og digg. Fedme er tross alt et økende problem i Norge, selv om vi på fitnessbloggen har kompetanse med kosthold og aktivitet betyr det ikke at alle andre har det.

For min del trener jeg akkurat får å kunne spise den posen potegull sour cream & onion om jeg vil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er bra at de viser hvor mye "arbeid" det ligger bak noe så lite og digg. Fedme er tross alt et økende problem i Norge, selv om vi på fitnessbloggen har kompetanse med kosthold og aktivitet betyr det ikke at alle andre har det.

Jo, men problemet er ikke at de spiser en sjokolade i uken. Problemet er at de overdriver over hele linjen. De spiser usunn mat, og de spiser for mye av den. De gulper den ned med brus, men heller ikke her moderer de inntaket sitt. Og så topper de opp med digg - og ikke en gang i uken, men alt for ofte. Det er da det blir problemer. Jeg kjenner da folk med konstant sixpack (ikke skinnypack) som en gang i uken har tatt en bytur. Med kebab. Søte drinker og øl. Peanøtter og potetgull. Men de har spist rent ellers.

For min del trener jeg akkurat får å kunne spise den posen potegull sour cream & onion om jeg vil :D

Du burde sjekke statusen min, du...To av favorittene mine er:

"Jeg spiser ikke for å trene bedre, jeg trener for å kunne spise bedre" og "My body's not a temple, it's a playground" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noe at det samme jeg ville fram til.. Hvis 1 sjokolade "koster" en time med spinning,så kan jo personer forhåpentlig vis tenke seg fram til hvor mye en må trene for å forbrenne hele den pakka du nevnte. Noen personer tror jo at det trengs 5 kardio økter + i uken får å gå ned i vekt :p Men ja, en artikkel om måtehold kunne vært bra, spørs bare om folk vil lese det :)

Liker tankegangen din :) Før så spise jeg "bare sundt" 400g svinekjøtt osv. Men det var ikke før jeg hadde prosjekt i Ernæring hvor man skulle måle aktivitets nivå, loggføre mat osv, at jeg oppdaget forbruket lå på 3000 + , mens inntaket lå på 1800 pga all den sunne maten.. Så nå lever jeg på burger, bacon osv på treningsdager og litt sunnere på fridager . Styrken øker mye bedre og har til å med gått ned i vekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å skrive noe lignende her? Kan ikke herme etter ift favorittsjokoladen, men hva med noe annet? Synes den saken faktisk var litt morsom :)

Hva med "Så mye må du trene for å forbrenne helgekosen/helgefylla"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med "Så mye må du trene for å forbrenne helgekosen/helgefylla"?

Helgekosen er vel beste måten å forbrenne sjokoladen på, er det ikke? Da blir det "Så mye sjokolade må du spise for å veie opp for helgekosen" .p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgekosen er vel beste måten å forbrenne sjokoladen på, er det ikke? Da blir det "Så mye sjokolade må du spise for å veie opp for helgekosen" .p

Godt poeng! Det er nok derfor folk sørger for å få med seg både helgekos og helgefyll samme helg, slik at de går i null.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...