Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen som har lyst til å hjelpe meg i riktig retning.. må få bort fett... er veldig glad i å trene styrke, så vil ikke at en endring i kostholdet skal gå utover det. fancy dietter kommer jeg heller ikke til og klare og følge, her må det være enkelt. gjør ikke noe om det tar litt tid å få ned fett %, tid har masse av.. Fiksa sånn ca bilde av hva jeg spiser på diett.no ..

Jeg er 181 cm, 28år, veier 105kg. Har trent styrke+sykling\spinning siden mai 2011. Gikk ned 8-10kg de første månedene, etter det har vekta gått litt opp og ned fra 103-107kg.. Trener styrke 5 dager i uken og går ca 2mil i uken med kjapp gange. Klarer ikke å løpe pga skade i ene beinet.. Vil gjerne ned til ca 90-95kg...

På forhånd, takk til dere som evt velger å bidra med noen innspill her :)

post-3614-14440830608353_thumb.jpg

Ser at den ikke tok med ytrefilet okse det er ca 2-300g rent kjøtt til hver middag. vet ikke helt hva det utgjør.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/4245-hva-b%C3%B8r-endres-i-kostholdet-mitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Energimüsli (mye sukker) --> Havregryn

Yoghurt og biola --> Q bringebærmelk (Jeg blander havregryn med den i stedet for yoghurt. Den har litt mindre sukker, er nøkkelhullsmerket, og er mer tyntflytende enn yoghurt slik at det blir mer havregryn kontra væske. Og fortsatt smaker det veldig godt.)

Lettmelk --> Skummet melk eller vann

Proteinbar (sjokolade) --> Skyr (smaker godt og er fullt av proteiner.)

Ost og margarin --> Kavli lettost kylling (Smøreost som også kan erstatte smør. Full av proteiner. Passer fint sammen med skinke på knekkebrødet. Eventuelt finnes det også vanlig ost med mindre fett.)

Wasa havre --> http://www.klikk.no/helse/dinkost/tester/article645211.ece (Ryvita sesam synes jeg f. eks. er veldig god.)

Noe av dette blir kanskje flisespikkeri, men jo flere sunne valg man tar, jo fortere kommer resultatene... Og hvor mye av de oljene tar du hver dag? Med så mange forskjellige blir det fort kalorier av det. Så lenge du har omega 3 har du vel det viktigste.

Annonse

Kutt yoghurt og biola, skyr eller mager kesam er et bra alternativ, søt med stevia/sukrin og/eller bær:) Bytt frokostblanding med havregryn. Vann eller evt. skummetmelk i shaken. Dropp proteinbaren (eller spar den til lørdag:P). Det finnes magrere alternativer til ost. Og grønnsaker er en bra ting:) Men synes ikke kostholdet ditt ser ille ut, kanskje bare små justeringer som skal til :)

2000 kcal for en voksen mann på over 100kg som vil beholde muskelmasse er for lite, kjære! jeg lever på rundt 1900kcal for dag, går ned 0,5kg i uken og beholder styrken og jeg er en liten dame i forhold til deg... (171cm, nå 63 kg...)

sunt kosthold trenger ikke være finurlige dietter, bytt ut måltid for måltid etterhvert som hodet ditt er klar for det...la det bli naturlig å velge havregryn istedet for ferdigsukrede frokostblandinger...la hjernen få tid til å henge med i kostholdssvingene :)

om du vil gjøre som de store byggerne (veksthormonfreakene) så spiser du 8 måltider for dag...

Eksempel på kostplan for en hardgainer kroppsbygger som veier ca 80kg!

Måltid 1 (07:00)

- 100g havregryn, 1 banan

- 30g whey protein

Måltid 2

- 150g kylling bryst

- 100g ris

- 1 spiseskje udo chioce

Måltid 3 (13:00)

- 150g laks

- 300g potet

- 100g broccoli, 50g paprika, 50g løk.

Måltid 4 (15:30)

- 150g kylling bryst

- 100g ris, 1-2 spise skjeer mager kesam

- 2 spise skjeer naturlig peanøtt smør

Trening (17:00) - Treningshake som nevnt ovenfor med 50g carbo pulver(foz,Vitargo, eller maltodextrin)

Måltid 5 (18:30)

- 40g whey protein

- 60g vitargo, foz eller maltodextrin

Måltid 6 (20:00)

- 150g mager biff

- 80 g ris eller 100g fullkorns pasta (sukker fri ketchup)

- 1 spiseskje udo chice

Måltid 7 (22:00)

- 8 eggehviter, 2 med plomme (sukkerfri ketchup)

- 150g grønnsaker eller salat

- 2 spiseskjeer mager kesam

- 1 spiseskje naturlig peanøtt smør

denne menyen er henta fra denne artikkelen: http://www.iform.no/pub/art.php?id=1918

lykke til! :)

2000 kcal for en voksen mann på over 100kg som vil beholde muskelmasse er for lite, kjære! jeg lever på rundt 1900kcal for dag, går ned 0,5kg i uken og beholder styrken og jeg er en liten dame i forhold til deg... (171cm, nå 63 kg...)

sunt kosthold trenger ikke være finurlige dietter, bytt ut måltid for måltid etterhvert som hodet ditt er klar for det...la det bli naturlig å velge havregryn istedet for ferdigsukrede frokostblandinger...la hjernen få tid til å henge med i kostholdssvingene :)

om du vil gjøre som de store byggerne (veksthormonfreakene) så spiser du 8 måltider for dag...

Eksempel på kostplan for en hardgainer kroppsbygger som veier ca 80kg!

Måltid 1 (07:00)

- 100g havregryn, 1 banan

- 30g whey protein

Måltid 2

- 150g kylling bryst

- 100g ris

- 1 spiseskje udo chioce

Måltid 3 (13:00)

- 150g laks

- 300g potet

- 100g broccoli, 50g paprika, 50g løk.

Måltid 4 (15:30)

- 150g kylling bryst

- 100g ris, 1-2 spise skjeer mager kesam

- 2 spise skjeer naturlig peanøtt smør

Trening (17:00)- Treningshake som nevnt ovenfor med 50g carbo pulver(foz,Vitargo, eller maltodextrin)

Måltid 5 (18:30)

- 40g whey protein

- 60g vitargo, foz eller maltodextrin

Måltid 6 (20:00)

- 150g mager biff

- 80 g ris eller 100g fullkorns pasta (sukker fri ketchup)

- 1 spiseskje udo chice

Måltid 7 (22:00)

- 8 eggehviter, 2 med plomme (sukkerfri ketchup)

- 150g grønnsaker eller salat

- 2 spiseskjeer mager kesam

- 1 spiseskje naturlig peanøtt smør

denne menyen er henta fra denne artikkelen: http://www.iform.no/pub/art.php?id=1918

lykke til! :)

Både proteinbaren og de 200-300g ytrefilet ble ikke med i kaloriene, så han går jo opp mot 250-2600 ;)

Enig med Lovise her. 2000 kcal er unødvendig lavt. Jeg ville lagt meg på et mer moderat underskudd, så har du større sjanse for å bevar styrken og muskelmassen. Et annet spørsmål: spiser du overhodet grønnsaker?

Spiser ingen grønnsaker nei, men den diett saken tok ikke med proteinsjokoladen jeg tar rett etter treningen, heller ikke ytrefileetn, så ligger jo høyere enn 2000...

Energimüsli (mye sukker) --> Havregryn

Yoghurt og biola --> Q bringebærmelk (Jeg blander havregryn med den i stedet for yoghurt. Den har litt mindre sukker, er nøkkelhullsmerket, og er mer tyntflytende enn yoghurt slik at det blir mer havregryn kontra væske. Og fortsatt smaker det veldig godt.)

Lettmelk --> Skummet melk eller vann

Proteinbar (sjokolade) --> Skyr (smaker godt og er fullt av proteiner.)

Ost og margarin --> Kavli lettost kylling (Smøreost som også kan erstatte smør. Full av proteiner. Passer fint sammen med skinke på knekkebrødet. Eventuelt finnes det også vanlig ost med mindre fett.)

Wasa havre --> http://www.klikk.no/helse/dinkost/tester/article645211.ece (Ryvita sesam synes jeg f. eks. er veldig god.)

Noe av dette blir kanskje flisespikkeri, men jo flere sunne valg man tar, jo fortere kommer resultatene... Og hvor mye av de oljene tar du hver dag? Med så mange forskjellige blir det fort kalorier av det. Så lenge du har omega 3 har du vel det viktigste.

Takk for et veldig enkelt og informativt svar, akkurat slik jeg trenger. Nå vet jeg hva jeg skal handle neste gang jeg er på butikken :)

Alle de oljene er stappa inn i en og samme flaske da, tar 2 spiseskjeer hver morgen..

Annonse

Hva kan man bruke da? :) Jeg spiser ca 2 skiver synnøve 16% hver dag, er dette dumt?

Smøreost er faktisk kjempegodt, og det finnes mange gode, magre varianter! :) Har du veldig lyst på vanlig ost, så spiser du selvfølgelig det, bare husk at det gjerne blir litt kalorier av det ;)

hva vil skje hvis jeg går ned til ca 1000-1500kcal om dagen og oprettholder treningsmengden på 2 timer styrke pr dag -søndag + gåturene?

Du vil bli kjempesliten og matt, miste motivasjonen og gå sulten hele tiden. Virkelig, det er ikke rette veien å gå. Ikke gi opp, dette klarer du! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...