Gå til innhold

Nå er jeg lei...HJELP.


Kinemor

Anbefalte innlegg

Har trent igjennomsnitt 3 dager i uka det siste året, gjort det meste og begynte for ca 3 månder siden for alvor med styrketrening (har trent litt styrke fra 1år siden) Men føler jeg ikke får noe fremgang. baahh

Noen som kan hjelpe meg?

ønsker meg MUSKLER ;) Er 1,64 cm og veier 55kg og er hele 24år.. Må jo si at jeg har fått en liten kul på armen og rompa er en smulestørre+ jeg er 5kg tyngere enn for et år siden (så NOE fremgang er det:mellow: )

Tenkte jeg skulle starte på ``nytt`` med et fullkroppsprogram eller hva syntes dere??

Takk for S:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

og hvordan er treninga di? Det er nok best for deg å kjøre et fullkroppsprogram med noen få baseøvelser med sett på 3-6 reps, kombinert med MASSE mat hvis du vil legge på deg litt masse. Mer mat enn du tror. Og nei, du spiser ikke nok ;)

Det jeg ikke vil anbefale er et program fullt av isolasjonsøvelser, som desverre er veien mange går når de vil ha muskler. Det er viktig at du bygger opp et solid styrkegrunnlag før du i det hele tatt tenker på lette isolasjonsøvelser.

Tony Gentilcore sier følgende: "Kan du gjøre 5 perfekte pullups? Hvis ikke har du ikke noe å tjene på å trene bicepsisolasjon."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trent igjennomsnitt 3 dager i uka det siste året, gjort det meste og begynte for ca 3 månder siden for alvor med styrketrening (har trent litt styrke fra 1år siden) Men føler jeg ikke får noe fremgang. baahh

Noen som kan hjelpe meg?

ønsker meg MUSKLER ;) Er 1,64 cm og veier 55kg og er hele 24år.. Må jo si at jeg har fått en liten kul på armen og rompa er en smulestørre+ jeg er 5kg tyngere enn for et år siden (så NOE fremgang er det:mellow: )

Tenkte jeg skulle starte på ``nytt`` med et fullkroppsprogram eller hva syntes dere??

Takk for S:)

Må legge til at jeg også har hatt det samme problemet som deg.

har "trent" i ca 1 år-1,5 år. var for 3 måneder siden jeg virkelig begynte. satte opp et fullkroppsprogram og endret kostholdet og på de tre månedene har jeg fått større framgang enn på det året.

Så som Lars skriver, skriv ned hva du spiser og hvordan treningsprogrammet ditt nå ser ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge til at jeg også har hatt det samme problemet som deg.

har "trent" i ca 1 år-1,5 år. var for 3 måneder siden jeg virkelig begynte. satte opp et fullkroppsprogram og endret kostholdet og på de tre månedene har jeg fått større framgang enn på det året.

Så som Lars skriver, skriv ned hva du spiser og hvordan treningsprogrammet ditt nå ser ut:)

word, jeg kasta bort masse tid på isolasjon sjøl. Når jeg begynnte med markløft, knebøy og chinups begynnte virkelig ting å skje. Det er gjentatt så mye at det har blitt en klisjè, men baseøvelser funker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

word, jeg kasta bort masse tid på isolasjon sjøl. Når jeg begynnte med markløft, knebøy og chinups begynnte virkelig ting å skje. Det er gjentatt så mye at det har blitt en klisjè, men baseøvelser funker!

Kommer ut av skapet og sier jeg fortsatt holder på med enkelte isolasjonsøvelser :wub:

Begynner i morgen med strongman 5*5 for å se hvordan det funker. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

og hvordan er treninga di? Det er nok best for deg å kjøre et fullkroppsprogram med noen få baseøvelser med sett på 3-6 reps, kombinert med MASSE mat hvis du vil legge på deg litt masse. Mer mat enn du tror. Og nei, du spiser ikke nok ;)

Det jeg ikke vil anbefale er et program fullt av isolasjonsøvelser, som desverre er veien mange går når de vil ha muskler. Det er viktig at du bygger opp et solid styrkegrunnlag før du i det hele tatt tenker på lette isolasjonsøvelser.

Tony Gentilcore sier følgende: "Kan du gjøre 5 perfekte pullups? Hvis ikke har du ikke noe å tjene på å trene bicepsisolasjon."

Jeg har brukt og isolere øvelsene mine :huh: Kostholde er ``normalt` har ingen strenge rammer, er alt fra Fiskegrateng medpoteter og grønnsaker- mors hjemmelagde kjøttkaker (kommer fra en sikkelig potetfamilie) En dag kan f.eks være slik:

Frokost: 1 brødskive eller bolle med havregryn

lunch: det samme som frokost

Middag: spaggetig og kjøttdeig

Kveld: 1 brødskive (igjen, går mye i brød ser jeg :meh:)

Blir noe frukt og nøtter innimellom disse måltidene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, det går i mye brød, du burde kanskje droppet 2 av brødmåltidene til fordel for noe mer proteinrikt. Hva med cottage cheese til kvelds? En omelett til lunch? Hjelper lite å trene hvis kroppen din ikke har noe å bygge med.

Og dropp isolasjonsøvelser, finn et program med baseøvelser

Og husk, vær tålmodig, det tar litt tid å bygge muskler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke har fått fremgang på tre måneder med programmet du har nå, er det på tide å legge om det littegrann. Hvordan har du trent frem til nå? Om det er helkroppsprogram du vil kjøre, anbefaler jeg deg:

- Knebøy

- Markløft

- Chins

- Variant av benkpress

- Variant av skulderpress/militærpress

- Variant av roing

- Variant av utfall

En annen ting som slår meg er at du får i deg veldig lite proteiner. Fokuser på ren mat med høyt proteininnhold. Spise gjerne kjøtt til 2-3 av dagens måltid. Og brødet kan du droppe, evt kutte ned på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiser ALT for lite proteiner, med mindre du har et tårn med kjøttpålegg oppå brødskiva! Fyll på med mer proteiner, så vil nok ting endre seg. Men sørg også for å få i deg grønnsaker og sunt fett, for ser det ut som du også får altfor lite av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiser ALT for lite proteiner, med mindre du har et tårn med kjøttpålegg oppå brødskiva! Fyll på med mer proteiner, så vil nok ting endre seg. Men sørg også for å få i deg grønnsaker og sunt fett, for ser det ut som du også får altfor lite av...

Veit, jeg har ikke peiling på kosthold:confused:

Skal fokuserer mer på reine produkter.. Også blir det mye poteter eller ris til kjøttet/fisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke har fått fremgang på tre måneder med programmet du har nå, er det på tide å legge om det littegrann. Hvordan har du trent frem til nå? Om det er helkroppsprogram du vil kjøre, anbefaler jeg deg:

- Knebøy

- Markløft

- Chins

- Variant av benkpress

- Variant av skulderpress/militærpress

- Variant av roing

- Variant av utfall

En annen ting som slår meg er at du får i deg veldig lite proteiner. Fokuser på ren mat med høyt proteininnhold. Spise gjerne kjøtt til 2-3 av dagens måltid. Og brødet kan du droppe, evt kutte ned på.

Jeg har isolert treningen min fra dag 1. Det så ca slik ut;

Dag 1: Kun fokus på Bein og rompe+ 15min på mølla

Dag 2: 15min på mølla, Kun fokus på Rygg og mage

Dag 3: 15min på mølla, Kun fokus på bryst og armer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veit, jeg har ikke peiling på kosthold:confused:

Skal fokuserer mer på reine produkter.. Også blir det mye poteter eller ris til kjøttet/fisk..

Det tror jeg er fornuftig. Ganske sikker på at det er der mye av "feilen" ligger, samt det med sunt fett og mer vitaminer og mineraler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo faktisk bare trent gjennom hver muskelgruppe én gang i uka. Det, sett i sammenheng med kostholdet ditt, kan nok forklare dårlig fremgang. Prøv å kjør en to-splitt eller et helkroppsprogram, slik at du får kjørt gjennom muskelgruppene flere ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for feedback, setter STOR pris på det:thumbsup:

Skal bli morro og se om 3månder igjen:)

Lykke til og gi en lyd her om hvordan det har gått. Du kan jo også logge treningene og kostholdet ditt i en loggbok her på forumet, så kan du få tilbakemeldinger underveis :) Og husk å spise nok! Så nå at du er jo ei lita jenta. Om du vil bygge muskler, er det spesielt viktig å få i deg nok siden du ikke har så mye annet å ta av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt og isolere øvelsene mine :huh: Kostholde er ``normalt` har ingen strenge rammer, er alt fra Fiskegrateng medpoteter og grønnsaker- mors hjemmelagde kjøttkaker (kommer fra en sikkelig potetfamilie) En dag kan f.eks være slik:

Frokost: 1 brødskive eller bolle med havregryn

lunch: det samme som frokost

Middag: spaggetig og kjøttdeig

Kveld: 1 brødskive (igjen, går mye i brød ser jeg :meh:)

Blir noe frukt og nøtter innimellom disse måltidene..

Du spiser ingenting. Forventer du å vokse av å spise 1(!) brødskive tre ganger om dagen? Hvis jeg går inn for det kan jeg spise bortimot en hel pakke havregryn i slengen. Det er sånn du blir mann av høhø :p.

Du vokser ingenting av styrketreningen i seg selv, det er maten som gjør deg større. Så spis mer (sunn og proteinrik) mat, og løft tungt i markløft framfor i triceps kickback.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiser ingenting. Forventer du å vokse av å spise 1(!) brødskive tre ganger om dagen? Hvis jeg går inn for det kan jeg spise bortimot en hel pakke havregryn i slengen. Det er sånn du blir mann av høhø :p.

Du vokser ingenting av styrketreningen i seg selv, det er maten som gjør deg større. Så spis mer (sunn og proteinrik) mat, og løft tungt i markløft framfor i triceps kickback.

Så egentlig ikke hvorlite eller hva jeg spiste før jeg satt det opp. Det jeg satt opp var bare et lite utdrag, mengde og hva jeg spiser kommer ann på dagene mine (INGEN dager er like) Men skal spise jeg, vist F*** om jeg skal... :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så egentlig ikke hvorlite eller hva jeg spiste før jeg satt det opp. Det jeg satt opp var bare et lite utdrag, mengde og hva jeg spiser kommer ann på dagene mine (INGEN dager er like) Men skal spise jeg, vist F*** om jeg skal... :cool:

Bruk www.diett.no og logg hva du spiser i et par dager, så får du et inntykk hvor mye du får i deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...