Gå til innhold

Kan man være svak og flink innen trening?

Anbefalte innlegg

Hvis noen følger Mark Felix ( Verdens sterkeste mann deltager) på youtube, så har han en personlig trener som er veldig liten. Han står alltid å kjefter og smeller på siden av han for å terpe teknikken og motivere han.

Et annet eksempel er å se de laveste vektklassene i vektløfting og styrkeløft, de er jo så små at man kan ta han ene for å denge han andre, men sammtidig er de latterlig sterke. Jeg ville heller fokusert på erfaring, meriter og kunnskap før størrelsen hans i vurderingen av en en PT.

Fortsetter under...

Tja, hvem ville feks betalt for en PT-time her? Helene Drage! » fitness

Jeg krever et minimum av bro-egenskaper/ferdigheter før jeg tar i mot tips!

Helene tilbyr da ikke PT-tjenester heller, så du slipper å ta det valget ;)

Michael boyle er jo ett bra eksempel her. En skalla tynnis som kan alt. Men boyle har samtidig karer han trener som tar mer i clean enn jeg markløfter. Så da er han "unnskyldt" i min bok.

Men hva mener dere? Synes dere personer innen trening har kredibilitet dersom de ikke har noe særlig resultater selv, og i værste fall er svake? Svake i deres bok altså.

Kunne feks Martin b fått like stor popularitet dersom han ikke var rippa ut av en annen verden? Men litt små chub og dårlig biceps? :) satt på spissen

Veldig godt poeng, og det er et poeng mange ikke tenker på. Sånn jeg ser det skal man dømme en trener ut fra resultatene kundene hans får, ikke hvor bra trent han er selv. Kunnskap er viktigere enn evnen til å "motivere", altså stå å skrike til klienten at han klarer en rep til. Den ekstra reppen betyr ikke en dritt hvis ikke programmet er designet for at nettopp denne klienten skal nå målene sine raskest og tryggest mulig, og det er det langt fra alle som er i stand til. Enhver idiot kan stå å skrike

Enhver idiot kan stå å skrike

Og alle kan bli litt muskuløse ved å plukke opp eit program, trene og ete nok over nokre år. At den personen er flink til å rope betyr ikkje at han er flinkare enn ein anna person som ikkje trener i like stor grad sjølv, men har brukt tid på å studere teorien.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...