Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du blir ikke stor av proteinpulver. Det er den billigste proteinkilden per 100g som finnes, og brukes dersom du ikke får mer enn 2g protein per kg kroppsvekt. Jeg vil anbefale myoprotein, eller et proteinpulver som er isolat og 50/50 kasein/myse.

Hva spiser du av proteinkilder i dag, hver dag? Veier du 70kg er det en fordel dersom du spiser 140g protein hver eneste dag.

Hvor mye protein får du i deg ellers i kosten?

Protein er et kostilskudd, og kostilskudd er vel og bra det, men det er ikke noe vits i å bruke kostilskudd hvis du ikke har kontroll på kostholdet ditt ellers. Hvis jeg var deg ville jeg først lest litt om generell ernæring slik at du får et bilde av hva du trenger å få i deg, og deretter vurdert hva du skal spise fra dag til dag.. til slutt kan du jo eventuelt vurdere om du trenger proteinpulver :)

Jeg kan love deg at du ikke kommer til å bli stor om du tar en proteinshake om dagen.

Det ska ufattelig mye arbeid, mat og TID til for å bygge store muskler (desverre), da spesielt hos jenter.

Proteiner er byggeklossene for å bygge muskler i kroppen, så om du vil få mer muskler så burde man øke proteininntaket og matinntaket generelt. En annen ting er at rene proteinkilder alltid er det beste, men om du ikke har ork eller mulighet til å få i deg mer kjøtt/fugl/fisk iløpet av en dag, så er proteinpulver en veldig god løsning.

Når det kommer til type pulver, så finnes det flere å velge mellom.

Du har kasein som tar litt lengre tid for kroppen å bearbeide, eller du har myse som er et protein som bearbeides raskere, eller du har en blanding av disse to typene. Blandigsvarianten kan jo ofte være et godt valg. Og bare for å komme med et forslag til type så kan du sjekke ut denne http://myrevolution.no/myoprotein-750g

Jeg er flink til variasjon i kostholdet, men enkelte dager blir det vanskelig å få i seg nok proteiner(2g/kg kroppsvekt) og da "spriter" jeg opp havregrøten med litt proteinpulver ;) Dette gjør jo at grøten metter mer også :p

Men som wheysted skriver over så kan du først få en oversikt over hva du får i deg gjennom kosten :thumbsup:

Proteinpulver er bra om du ikke får i deg nok proteiner gjennom ditt kosthold. Proteinpulver er unødvendig om du får (nok) proteiner gjennom et variert kosthold. Det er ingenting mer magisk ved det.

• 4 måneder senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...