Gå til innhold

Har gått ned i vekt, men kroppen er like daff og slapp?


coby

Anbefalte innlegg

På 31.5.2017 den 21.00, coby skrev:

Målte fettprosenten min idag, og den var 25%. Jeg ser jo slank ut med klær på og veier ganske normalt, er 86 kg sånn ca. Men allikvell er fettprosenten så høy?

Er det for lite muskelmasse som er greia? 

Hvordan målte du den ? 

På 23.5.2017 den 11.57, coby skrev:

Byen kommer jeg ikke til å kutte ut, men alkoholen kan jeg kutte i mindre mengder. Torsdag, fredag og lørdag er fullt kjør :)

Tre ganger i uka på fylla er nok en sentral del av årsaken til hvorfor du ser ut som en dass, og den holdningen der gjør at du kommer til å fortsette å se ut som en dass. 

Hvorfor gidde å lage tråder om dette når du ikke er interessert i å gjøre noe med det ?

Tulling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, NoBro skrev:

Hvordan målte du den ? 

Tre ganger i uka på fylla er nok en sentral del av årsaken til hvorfor du ser ut som en dass, og den holdningen der gjør at du kommer til å fortsette å se ut som en dass. 

Hvorfor gidde å lage tråder om dette når du ikke er interessert i å gjøre noe med det ?

Tulling.

Nei men seriøst, mann. Du virker å ha meget gode kunnskaper innen trening. Målte med fettklype. Har meldt meg inn i studio og starter opp ikveld på Sats. Og nei, jeg er fullstendig seriøs, ellers hadde jeg ikke lagt ut 5 kroppsbilder.

Men jeg er ennå i tvil, om jeg skal kjøre lite underskudd og løfte tungt eller vedklikehold(2,5 kcal) høy protein og lavt karbs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, coby skrev:

Nei men seriøst, mann. Du virker å ha meget gode kunnskaper innen trening. Målte med fettklype. Har meldt meg inn i studio og starter opp ikveld på Sats. Og nei, jeg er fullstendig seriøs, ellers hadde jeg ikke lagt ut 5 kroppsbilder.

Men jeg er ennå i tvil, om jeg skal kjøre lite underskudd og løfte tungt eller vedklikehold(2,5 kcal) høy protein og lavt karbs.

Nå ser du jo hvor underskudd har bragt deg. 

Mer underskudd vil bare gjøre fysikken din enda verre.

Spis masse av ting du liker og som er relativt sunt, og løft tungt. 

Glem både SK2017 og SK2018.

Slank deg igjen om et par år.  Og fylla tre gang i uka vil ødelegge for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, NoBro skrev:

Nå ser du jo hvor underskudd har bragt deg. 

Mer underskudd vil bare gjøre fysikken din enda verre.

Spis masse av ting du liker og som er relativt sunt, og løft tungt. 

Glem både SK2017 og SK2018.

Slank deg igjen om et par år.  Og fylla tre gang i uka vil ødelegge for deg.

Hvor mye kalorier daglig da?

Bør vel kunne utrette en ålreit fysikk på et år, med ordentlig trening/mat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, coby skrev:

Hvor mye kalorier daglig da?

Bør vel kunne utrette en ålreit fysikk på et år, med ordentlig trening/mat

Hvordan faen skal jeg vite det? Det er det kun du som kan og må finne ut av. Nå må du lære deg å tenke litt selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, NoBro skrev:

Hvordan faen skal jeg vite det? Det er det kun du som kan og må finne ut av. Nå må du lære deg å tenke litt selv. 

Først og fremst så beklager jeg for trollinga på kimtony brukeren, selvom det gikk begge veier. Men jeg var faktisk dønn seriøs da jeg skrev flere av trådene. Iom at du er en kar som virker å ha ganske bred kompetanse innen dette med trening, så beklager jeg enda mer.

Men nå er det fullt kjør. Ingen mer unnskyldinger.

Det jeg tenker, 2400 kcal. 200 gram proteiner og ganske lite karba. Men skal jeg adde cardio og? Og hva slags program er lurest å kjøre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, coby skrev:

Først og fremst så beklager jeg for trollinga på kimtony brukeren, selvom det gikk begge veier. Men jeg var faktisk dønn seriøs da jeg skrev flere av trådene. Iom at du er en kar som virker å ha ganske bred kompetanse innen dette med trening, så beklager jeg enda mer.

Men nå er det fullt kjør. Ingen mer unnskyldinger.

Det jeg tenker, 2400 kcal. 200 gram proteiner og ganske lite karba. Men skal jeg adde cardio og? Og hva slags program er lurest å kjøre? 

Fair enough, da skal jeg være saklig også. 

Jeg sier bare hva jeg ville gjort i din situasjon: Masse mat, som i havregryn, kjøtt, fisk, egg, grovt brød, pasta, ris etc.  Kombinert med tung styrketrening, i lang tid. Og ikke vurdert noe cut på to år.  Kaloritelling hadde jeg også gitt f i så lenge jeg fikk i meg nok + og det burde jo være en smal sak. 

Det er hva JEG hadde gjort. Kroppen din behøver kalorier for å bygge skikkelig med muskelmasse. Som du sikkert husker fikk du en god del seriøse tips fra både meg og ørten andre her inne i vinter, som du ikke ville høre på, du skulle kjøre mere underskudd.

Nå ser du hva mere underskudd har ført til, og nå vurderer du underskudd videre ? Du har vært på underskudd i lang tid, trust me, mere underskudd vil helt sikkert få ddeg ned i vekt, men det vil gjøre deg enda mer misfornøyd med deg selv om noen måneder.

Du er ung med lite treningsbakgrunn, spis og tren masse og enjoy the benefits. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, NoBro skrev:

Fair enough, da skal jeg være saklig også. 

Jeg sier bare hva jeg ville gjort i din situasjon: Masse mat, som i havregryn, kjøtt, fisk, egg, grovt brød, pasta, ris etc.  Kombinert med tung styrketrening, i lang tid. Og ikke vurdert noe cut på to år.  Kaloritelling hadde jeg også gitt f i så lenge jeg fikk i meg nok + og det burde jo være en smal sak. 

Det er hva JEG hadde gjort. Kroppen din behøver kalorier for å bygge skikkelig med muskelmasse. Som du sikkert husker fikk du en god del seriøse tips fra både meg og ørten andre her inne i vinter, som du ikke ville høre på, du skulle kjøre mere underskudd.

Nå ser du hva mere underskudd har ført til, og nå vurderer du underskudd videre ? Du har vært på underskudd i lang tid, trust me, mere underskudd vil helt sikkert få ddeg ned i vekt, men det vil gjøre deg enda mer misfornøyd med deg selv om noen måneder.

Du er ung med lite treningsbakgrunn, spis og tren masse og enjoy the benefits. 

Okey.

Men har fått noen råd om at jeg bare må forsette å cutte til alt fettet er borte. Si jeg går ned 10-15 kg ned, tror du at kroppen vil ha like mye valker? Også kan jeg evt bulke meg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, coby skrev:

Okey.

Men har fått noen råd om at jeg bare må forsette å cutte til alt fettet er borte. Si jeg går ned 10-15 kg ned, tror du at kroppen vil ha like mye valker? Også kan jeg evt bulke meg opp.

Skjønner ikke hvorfor du spør om råd her inne, du konkluderer jo alltid med at det motsatte av det du rådes til er det riktige. Du hadde gjort lurt i å høre på @NoBro. Fortsett å slank deg så får du lære av egne feil. Om du tror at du kommer til å se stram ut med null muskelmasse så får du bare kjøre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, getsome skrev:

Skjønner ikke hvorfor du spør om råd her inne, du konkluderer jo alltid med at det motsatte av det du rådes til er det riktige. Du hadde gjort lurt i å høre på @NoBro. Fortsett å slank deg så får du lære av egne feil. Om du tror at du kommer til å se stram ut med null muskelmasse så får du bare kjøre på.

You need to add muscle. You've got very, very little which makes you look fatter than you really are. That means eating at maintenance or a slight surplus but working your butt off intelligently in the gym.

Here's what I'd suggest:

First, nutrition

You weigh 90 kg give or take, so your calorie maintenance window is

Bodyweight in lbs x 14 to bodyweight in lbs x 17

By bodyweight that puts you at 2700-3400 cal/day

At a guess your bodyfat is sitting somewhere around 25%, so that would mean your LBM is around 67 kg. That would put your calorie maintenance window at 2100-2500 cal/day.

I'd start out at 2500 cal/day and see how you go. Add 100 cal/day every time you stop seeing progress for over 10 days (which will be muscle gain, not scale weight so use the mirror and tape measure).

In terms of macros, because you're not carrying much muscle I'd probably avoid going too high in carbs. Something like 200 grams protein (800 calories), 35% of calories from fat (95 grams or 855 calories) and the rest from carbs mostly from rice, oats and potatoes (215 grams).

Dette fikk jeg som en svar av en kar fra Bodybuilder. Enig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, coby skrev:

You need to add muscle. You've got very, very little which makes you look fatter than you really are. That means eating at maintenance or a slight surplus but working your butt off intelligently in the gym.

Here's what I'd suggest:

First, nutrition

You weigh 90 kg give or take, so your calorie maintenance window is

Bodyweight in lbs x 14 to bodyweight in lbs x 17

By bodyweight that puts you at 2700-3400 cal/day

At a guess your bodyfat is sitting somewhere around 25%, so that would mean your LBM is around 67 kg. That would put your calorie maintenance window at 2100-2500 cal/day.

I'd start out at 2500 cal/day and see how you go. Add 100 cal/day every time you stop seeing progress for over 10 days (which will be muscle gain, not scale weight so use the mirror and tape measure).

In terms of macros, because you're not carrying much muscle I'd probably avoid going too high in carbs. Something like 200 grams protein (800 calories), 35% of calories from fat (95 grams or 855 calories) and the rest from carbs mostly from rice, oats and potatoes (215 grams).

Dette fikk jeg som en svar av en kar fra Bodybuilder. Enig?

Nei, fullstendig uenig. 

Men historien gjentar seg, du ber om råd og konkluderer med at du skal gjøre det motsatte. 

Så det er opp til deg. Du gidder ikke lese rådene du får uansett. 

En hundrings på at dette vil gi deg enda høyere fettprosent. Kanskje du når 30% ila. Sommeren. Hvorfor? Fordi du i praksis gjør alt du kan for å kvitte deg med det som er av muskelmasse og holde på fettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, NoBro skrev:

Nei, fullstendig uenig. 

Men historien gjentar seg, du ber om råd og konkluderer med at du skal gjøre det motsatte. 

Så det er opp til deg. Du gidder ikke lese rådene du får uansett. 

En hundrings på at dette vil gi deg enda høyere fettprosent. Kanskje du når 30% ila. Sommeren. Hvorfor? Fordi du i praksis gjør alt du kan for å kvitte deg med det som er av muskelmasse og holde på fettet. 

Forstår hva du sier. Men 2500 kcal er da på ingen måte å spise i underskudd. Kan da fint bygge på et slikt kalorinntak? Hadde skjønt om vi snakka 1500-2200. 

Sist gang jeg bulka la jeg på meg 10 kg fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, coby skrev:

Forstår hva du sier. Men 2500 kcal er da på ingen måte å spise i underskudd. Kan da fint bygge på et slikt kalorinntak? Hadde skjønt om vi snakka 1500-2200. 

Sist gang jeg bulka la jeg på meg 10 kg fett.

Hehe. 2500 kalorier er for lite mat for en ungdom på 90 kg som vil bygge muskler. 

Spesielt for en som har spist i underskudd  gud vet hvor lenge og bare økt i fettprosent. 

Så enkelt er det. 

Hvis du la på deg ti kg fett og ikke noe annet så gjorde du ganske enkelt alt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, coby skrev:

Forstår hva du sier. Men 2500 kcal er da på ingen måte å spise i underskudd. Kan da fint bygge på et slikt kalorinntak? Hadde skjønt om vi snakka 1500-2200

Sist gang jeg bulka la jeg på meg 10 kg fett.

Å herregud. Den fiskusjonen her blir bare morsommere for hver dag. 

Coby: 2500 kcal på en person på din størrelse er rundt 500-700 kcal i underskudd så jo det er et underskudd der. 

Tipsene fra bodybuilderkompisen din kan du kaste ut av vinduet med mindre du vil bli feit eller trene 3 ganger hva du gjør i dag. 

Så, dealen er som alle her har sagt, spis godt, 2800-3500 kcal i døgnet, ikke vær makrokritisk i starten, og tren tungt som f... 

bedre tips blir vanskelig å gi deg uten å møte deg og ta betalt, men mtp hvor godt du tar imot tipsene våre vil jeg tro det er bortkasta penger for deg... 

 

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, NoBro skrev:

Hehe. 2500 kalorier er for lite mat for en ungdom på 90 kg som vil bygge muskler. 

Spesielt for en som har spist i underskudd  gud vet hvor lenge og bare økt i fettprosent. 

Så enkelt er det. 

Hvis du la på deg ti kg fett og ikke noe annet så gjorde du ganske enkelt alt feil.

Hvorfor kan jeg ikke spise i underskudd og trene styrke? Vil vel kunne bygge, iom at jeg er noenlunde ny i dette gamet her?

Mere enn det, frykter jeg vil gjøre at jeg vil adde mye fett, igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, PT_jorn skrev:

Å herregud. Den fiskusjonen her blir bare morsommere for hver dag. 

Coby: 2500 kcal på en person på din størrelse er rundt 500-700 kcal i underskudd så jo det er et underskudd der. 

Tipsene fra bodybuilderkompisen din kan du kaste ut av vinduet med mindre du vil bli feit eller trene 3 ganger hva du gjør i dag. 

Så, dealen er som alle her har sagt, spis godt, 2800-3500 kcal i døgnet, ikke vær makrokritisk i starten, og tren tungt som f... 

bedre tips blir vanskelig å gi deg uten å møte deg og ta betalt, men mtp hvor godt du tar imot tipsene våre vil jeg tro det er bortkasta penger for deg... 

 

lykke til

Vil du se hvordan jeg så ut etter å ha spist litt over 3000 kcal i noen mnd, med hard styrke? Og hvordan fettprosenten og hvor mye jeg veide da?

Kan sikkert funke, men hvorvidt det er riktig vei å gå for en som allerede har nok av fett, og fettprosent på 26, vet jeg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, coby skrev:

Vil du se hvordan jeg så ut etter å ha spist litt over 3000 kcal i noen mnd, med hard styrke? Og hvordan fettprosenten og hvor mye jeg veide da?

Kan sikkert funke, men hvorvidt det er riktig vei å gå for en som allerede har nok av fett, og fettprosent på 26, vet jeg ikke..

Vel.. igjen...

 

vi gir deg tips til veien og gå, men vi er tydeligvis uvitende aper hele gjengen for alt hva vi sier er jo feil og virker ikke. (Hilsen en som har fett% på ca 15 om dagen og lever på 3600 kcal og fortsatt går INN i midjemål og fett) 

 

:):) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, coby skrev:

Hvorfor kan jeg ikke spise i underskudd og trene styrke? Vil vel kunne bygge, iom at jeg er noenlunde ny i dette gamet her?

Mere enn det, frykter jeg vil gjøre at jeg vil adde mye fett, igjen

Du kan gjøre akkurat det du vil, sier bare hva jeg ville gjort hvis jeg var deg.

Grunnene til det er:

- Du har veldig lav muskelmasse på kroppen din pr. nå. Du har helt sikkert en lav BMI som vil definere deg som normal/sunn eller til og med for lett, synonymt med at du har høy fettprosent, jeg ville gjetta at du lå rundt 25% som nevnt tidligere, som er høyt, spesielt når du utifra BMI-standarder faktisk er en tynning. 

- Du har allerede kjørt underskudd i lang tid, hvilket ytterligere vil minimalisere dine noob-gains på underskudd, som uansett vil være svært begrenset, og neppe nok til å "Reparere" den fysikken der

- Mere underskudd vil nærmest garantert tære på det lille du har igjen av muskelmasse, av ovennevnte grunner (Lang tid på underskudd allerede) og fordi du er en nybegynner når det kommer til styrketrening og kosthold, det er mye enklere for deg å spise masse og trene tung styrke.

- Hvis du trener tung styrke og spiser i et greit kcal-overskudd så vil du legge på deg muskelmasse, og selv om deg vil komme litt fett i tillegg så blir veien til lav fettprosent langt kortere om f.eks et år eller to. Men det er ikke rakettforskning, tung trening og kcaloverskudd = muskelmasse. Det er veldig enkelt. Og mtp. ditt kunnskapsnivå så er "Veldig enkelt" noe du behøver akkurat nå. Du behøver ikke noe underskudd med alskens utregninger av makrofordeling og kalorikontroll. Det vil føre deg enda lenger uti ingenmannsland.

- Hva er poenget med å fjerne fett når det ikke er noe muskelmasse under der uansett ? 

Du gjør selvsagt hva du vil. Men noe annet tips enn dette kommer du ikke til å få fra meg. Jeg hadde ikke vurdert noe annet enn overskudd og trening trening trening. 

Og når det gjelder han andre her sin kommentar om at "Bodybuilder"-tipset ditt bør du skylle ned i nærmeste dass så kunne jeg ikke sagt meg mer enig. Vedkomne fra bodybuilding.com virker enkelt og greit helt blåst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, NoBro skrev:

Du kan gjøre akkurat det du vil, sier bare hva jeg ville gjort hvis jeg var deg.

Grunnene til det er:

- Du har veldig lav muskelmasse på kroppen din pr. nå

- Du har allerede kjørt underskudd i lang tid, hvilket ytterligere vil minimalisere dine noob-gains på underskudd, som uansett vil være svært begrenset, og neppe nok til å "Reparere" den fysikken der

- Mere underskudd vil nærmest garantert tære på det lille du har igjen av muskelmasse, av ovennevnte grunner (Lang tid på underskudd allerede) og fordi du er en nybegynner når det kommer til styrketrening og kosthold, det er mye enklere for deg å spise masse og trene tung styrke.

- Hvis du trener tung styrke og spiser i et greit kcal-overskudd så vil du legge på deg muskelmasse, og selv om deg vil komme litt fett i tillegg så blir veien til lav fettprosent langt kortere om f.eks et år eller to. 

- Hva er poenget med å fjerne fett når det ikke er noe muskelmasse under der uansett ? 

Du gjør selvsagt hva du vil. Men noe annet tips enn dette kommer du ikke til å få fra meg. Jeg hadde ikke vurdert noe annet enn overskudd og trening trening trening. 

Fordi jeg orker ikke å bli enda mer feit. Poenget er ikke at jeg vil bli noe jævla svær, men slank og lav fettprosent.

Derfor tenker jeg at det å kombinere 2500 kcal og styrke kan være lurt, 2 i 1. Jeg legger ikke på meg jævli mye fett, samtidig som det er mulig å adde noenlunde med muskler iom at jeg er ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, coby skrev:

Fordi jeg orker ikke å bli enda mer feit. Poenget er ikke at jeg vil bli noe jævla svær, men slank og lav fettprosent.

Derfor tenker jeg at det å kombinere 2500 kcal og styrke kan være lurt, 2 i 1. Jeg legger ikke på meg jævli mye fett, samtidig som det er mulig å adde noenlunde med muskler iom at jeg er ny.

Men enda mer feit har du blitt av underskudd, og enda mer feit vil du bli av mer underskudd. Det må være jævlig frustrerende. 

Du vil ikke klare å bygge særlig med muskelmasse på kcalunderskudd, et empirisk faktum. Kanskje litt en ytterst kort periode, som garantert blir enda kortere mtp. at du har ligget i underskudd i lang tid og ikke har greie på makrofordeling. Så hva skjer da når du når platået og fortsatt er skinnyfat ? Spiser du derimot i et lite overskudd vil du legge på deg muskler om du trener skikkelig, og er overskuddet moderat bør du kunne legge på deg mere muskler enn fett også. 

Personlig hadde jeg bare spist masse. Men å spise feks 3500+ kalorier for å holde overskuddet moderat er selvsagt ikke noe dumt tips heller.

Men what the fuck. Hvorfor spør du om råd når du vil gjøre det motsatte ? Igjen..Snakkes om et halvt år igjen, så ser vi om du er mer fornøyd da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...