Gå til innhold

Har gått ned i vekt, men kroppen er like daff og slapp?


coby

Anbefalte innlegg

2 timer siden, NoBro skrev:

Men enda mer feit har du blitt av underskudd, og enda mer feit vil du bli av mer underskudd. Det må være jævlig frustrerende. 

Du vil ikke klare å bygge særlig med muskelmasse på kcalunderskudd, et empirisk faktum. Kanskje litt en ytterst kort periode, som garantert blir enda kortere mtp. at du har ligget i underskudd i lang tid og ikke har greie på makrofordeling. Så hva skjer da når du når platået og fortsatt er skinnyfat ? Spiser du derimot i et lite overskudd vil du legge på deg muskler om du trener skikkelig, og er overskuddet moderat bør du kunne legge på deg mere muskler enn fett også. 

Personlig hadde jeg bare spist masse. Men å spise feks 3500+ kalorier for å holde overskuddet moderat er selvsagt ikke noe dumt tips heller.

Men what the fuck. Hvorfor spør du om råd når du vil gjøre det motsatte ? Igjen..Snakkes om et halvt år igjen, så ser vi om du er mer fornøyd da.

Ok. Er det et treningsprogram du anbefaler meg da?

Har bra kontroll på både mat og makro, selvom det høres rart ut. Har gått ned fra 95 til 87 på snaue en og en halv mnd. Bruker myfintess

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, coby skrev:

Ok. Er det et treningsprogram du anbefaler meg da?

Har bra kontroll på både mat og makro, selvom det høres rart ut. Har gått ned fra 95 til 87 på snaue en og en halv mnd. Bruker myfintess

I ditt tilfelle hadde jeg funnet meg et helkroppsprogram, for eksempel over tre dager i uka, men det er litt smak og behag hvor ofte du har lyst og mulighet til å trene selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, NoBro skrev:

I ditt tilfelle hadde jeg funnet meg et helkroppsprogram, for eksempel over tre dager i uka, men det er litt smak og behag hvor ofte du har lyst og mulighet til å trene selv også.

Og hva bør proteinintakket ligge på? Noen sier 1,5 noen sier 2 gram per kroppsvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Superspurv skrev:

Og så er vi tilbake til basic 1.0.0, Endless loop.

Noen er kanskje ikke skapt for å se bra ut? Ta hintet m8

Ikke skapt for å se bra ut, faktisk.

OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, coby skrev:

Og hva bør proteinintakket ligge på? Noen sier 1,5 noen sier 2 gram per kroppsvekt.

Det er ikke så nøye, bare spis i overskudd, og la karbs utgjøre mesteparten av overskuddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, NoBro skrev:

Det er ikke så nøye, bare spis i overskudd, og la karbs utgjøre mesteparten av overskuddet.

Så nettopp bilde av der jeg veide 95 kg, og spiste 3000 kalorier. Skjer ikke at jeg gjør det igjen, sorry. 

Prøver meg på 2200 kcal, høyt protein, cardio 2 ganger uka og fullkroppspogram 4 ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, coby skrev:

Så nettopp bilde av der jeg veide 95 kg, og spiste 3000 kalorier. Skjer ikke at jeg gjør det igjen, sorry. 

Prøver meg på 2200 kcal, høyt protein, cardio 2 ganger uka og fullkroppspogram 4 ganger i uka.

Snakkes til høsten da, fem kg ned og fem prosent opp i fett. 

Sorry Ass, skjønner ikke at du gidder å be om råd her inne når du sitter på fasiten selv - Det motsatte av hva alle her råder deg til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, NoBro skrev:

Snakkes til høsten da, fem kg ned og fem prosent opp i fett. 

Sorry Ass, skjønner ikke at du gidder å be om råd her inne når du sitter på fasiten selv - Det motsatte av hva alle her råder deg til. 

Haha fem prosent opp i fett?

Altså er da fullt mulig å legge på seg muskler på litt underskudd, samtidig som en går ned i fett. Har lest meg opp på makroene osv. Holder et høyt proteininntak og lavt karbs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, coby skrev:

Haha fem prosent opp i fett?

Altså er da fullt mulig å legge på seg muskler på litt underskudd, samtidig som en går ned i fett. Har lest meg opp på makroene osv. Holder et høyt proteininntak og lavt karbs

Alt jeg har å si om dette er gjentatt flere ganger nå i denne tråden. 

Så da får vi se da, hva underskudd fører til for deg denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, NoBro skrev:

Alt jeg har å si om dette er gjentatt flere ganger nå i denne tråden. 

Så da får vi se da, hva underskudd fører til for deg denne gangen. 

Altså det er ikke sånn at jeg har drevet med styrke i 40 år, kompis. Jeg er ny i gamet, og såvidt jeg vet så er det mulig for en som er ny å samtidig bygge littegrann og ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, coby skrev:

Altså det er ikke sånn at jeg har drevet med styrke i 40 år, kompis. Jeg er ny i gamet, og såvidt jeg vet så er det mulig for en som er ny å samtidig bygge littegrann og ned i vekt.

Du har jo prøvd på det en rekke ganger nå, og bare endt opp mer misfornøyd.

Du har vært i underskudd lenge, og du er normalvektig med høy fettprosent. 

Da er ikke underskudd løsningen for deg i mitt hode - Men du gjør jo som du vil.  Har sagt det jeg har å si ihvertfall.

Lykke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, NoBro skrev:

Du har jo prøvd på det en rekke ganger nå, og bare endt opp mer misfornøyd.

Du har vært i underskudd lenge, og du er normalvektig med høy fettprosent. 

Da er ikke underskudd løsningen for deg i mitt hode - Men du gjør jo som du vil.  Har sagt det jeg har å si ihvertfall.

Lykke til. 

Greia er at jeg har aldri testa underskudd med styrke. Nå har jeg bare vært i underskudd, uten noe styrketrening. Naturlig at jeg bare blir en slankere versjon av meg selv, og ikke en strammere enn.

Får se hvordan det blir seendes ut når jeg begynner å løfte. Tenker ICF 5X5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, coby skrev:

Greia er at jeg har aldri testa underskudd med styrke. Nå har jeg bare vært i underskudd, uten noe styrketrening. Naturlig at jeg bare blir en slankere versjon av meg selv, og ikke en strammere enn.

Får se hvordan det blir seendes ut når jeg begynner å løfte. Tenker ICF 5X5.

Ok, da får vi se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5. juni 2017 den 22.14, coby skrev:

Greia er at jeg har aldri testa underskudd med styrke. Nå har jeg bare vært i underskudd, uten noe styrketrening. Naturlig at jeg bare blir en slankere versjon av meg selv, og ikke en strammere enn.

Får se hvordan det blir seendes ut når jeg begynner å løfte. Tenker ICF 5X5.

Blir artig å se hva du kan om periodisering av trening og kcal/makrofordeling også da :)

Som det ble nevnt før her.. garantert ned noen kg til høsten, men desverre ikke i fettprosent m8.. 
Kjører selv ICF på mange kunder om dagen og nekter de plent å ligge i underskudd når de kjører det programmet. nettopp fordi Jason Blaha designet det for OVERSKUDD!!.. Men men, good luck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, PT_jorn skrev:

Blir artig å se hva du kan om periodisering av trening og kcal/makrofordeling også da :)

Som det ble nevnt før her.. garantert ned noen kg til høsten, men desverre ikke i fettprosent m8.. 
Kjører selv ICF på mange kunder om dagen og nekter de plent å ligge i underskudd når de kjører det programmet. nettopp fordi Jason Blaha designet det for OVERSKUDD!!.. Men men, good luck

Hvis du noensinne skal ha kimtony som kunde bør du benytte en god dose omvendt psykologi (Hvis han skal gjøre det du sier)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, NoBro skrev:

Hvis du noensinne skal ha kimtony som kunde bør du benytte litt omvendt psykologi (Hvis du ønsker at han faktisk skal gjøre det du ønsker)

Hehe ja hvem vet. 
Pleier ikke legge meg så mye oppi hva kundene mine gjør utenfor studioet så lenge de får beskjed om hva de skal gjøre :)

Sier jeg "spis 2000 kcal" og de går fra studio og rett på kebaben så er det fritt frem, det gagner ikke hverken meg eller dem, men jeg kan ikke tvinge grønnsaker ned i munnen deres heller :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, PT_jorn skrev:

Hehe ja hvem vet. 
Pleier ikke legge meg så mye oppi hva kundene mine gjør utenfor studioet så lenge de får beskjed om hva de skal gjøre :)

Sier jeg "spis 2000 kcal" og de går fra studio og rett på kebaben så er det fritt frem, det gagner ikke hverken meg eller dem, men jeg kan ikke tvinge grønnsaker ned i munnen deres heller :) 

Den eneste man kan lure her er seg selv. 

Ikke alle forstår det. Ikke han som kom bort til meg under benkpress igår og skrøyt uhemmet av den gangen han benka 180x3 på nittitallet heller. Det er ingen som blir imponert av det noen angivelig løfta forrige årtusen eller i forfjor for den saks skyld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, NoBro skrev:

Den eneste man kan lure her er seg selv. 

Ikke alle forstår det. Ikke han som kom bort til meg under benkpress igår og skrøyt uhemmet av den gangen han benka 180x3 på nittitallet heller. Det er ingen som blir imponert av det noen angivelig løfta forrige årtusen eller i forfjor for den saks skyld. 

True that.. 
Selv styrkeløfter, ikke noen råtass men løfter greit lell - Alltid like moro når folk kommer bort å lurer på det evindige spørsmålet "hva benker`u a?" :)
Man kan ofte komme unna med mye om man trener riktig og målrettet, men å tro man kan spise og drikke akkurat hva man ønsker og fortsatt oppnå verdens råeste kropp blir feil uansett.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.6.2017 den 16.57, PT_jorn skrev:

True that.. 
Selv styrkeløfter, ikke noen råtass men løfter greit lell - Alltid like moro når folk kommer bort å lurer på det evindige spørsmålet "hva benker`u a?" :)
Man kan ofte komme unna med mye om man trener riktig og målrettet, men å tro man kan spise og drikke akkurat hva man ønsker og fortsatt oppnå verdens råeste kropp blir feil uansett.. 

Klart man kan jo oppnå en rå kropp så lenge 1.Kalorier og 2. Makroer er spot on i forhold til målsetningen - I teorien kan man utifra det spise -hva- man vil, men i realiteten så vil det jo begrense seg.

For meg betyr det at jeg kan komme i den samme formen ved å spise f.eks hjemmelagd pizza eller taco fra bunn av sunne ingredienser og ellers et variert kosthold istedenfor å tvinge i meg tørr kylling, brunris og brokkoli 7 ganger om dagen (Den klassiske bro-dietten som fitnesscoacher fortsatt setter utøvere på) 

Men sistnevnte diett kan kanskje være fornuftig for personer som TS, som må ha det inn med teskje, og ha det enkelt. 

Utrolig hvor mye fokus folk setter på benkpress. Jeg har relativt godt trente kamerater som sutrer over at de har mista all styrke og muskelmasse fordi de har gått ned x antall kilo i benkpress på diett - Jeg har også gått ned litt i benkpress på denne dietten, men jeg har knapt nok gått ned i styrke på markløft og knebøy, øvelser som representerer total styrke i langt større grad. 

Jeg ser utrolig mange som trener benk-armer mange gang pr uke, som aldri trener bein, i wonder why. Jeg trodde alle var bedre opplyst om hva som er det mest effektive i 2017. 

Legger ved et bilde av antall muskler aktivert av èn spesifik øvelse...(TS: Hint hint, tren markløft)

 

OIYX7f5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...