Gå til innhold

Min kamp (mot tynnheten) og veien til 100 pullups


Vebjørn

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg heter Vebjørn og er 16, straks 17 år gammel. Kan sikkert skrive langt om min erfaring med trening, men tar det kort.

Jeg veide 43-44kg for ca 1 år siden. Jeg spiste ingenting og alt jeg tok i meg av næring var sukker fra colaen jeg slurpa fra morgen til kveld, og var mager til skinnet. Var foresten ute og drakk hver fredag og lørdag og.

La ikke på meg fett av dette kostolholdet, men en masse masse kviser, og det var jo ikke særlig koselig.

Den dagens presentasjoner:

4344kg (168cm høy)

30kg benkpress

4 pullups

2 chins

tok ikke knebøy , men var sikkert 20cm rundt lårene.

Markløft tok jeg heller ikke, og har desverre til min store skam ikke lært meg enda heller..

Så begynte en kamerat av meg å skulle ha meg med å trene, han klaget og klaget på at jeg var så tynn, og mente jeg burde gjøre noe med det, jeg selv syntes jeg hadde en bra fysikk, hadde jo trossalt markerte magemuskler !

Vel, historien går fort, jeg jobber så hardt jeg kan med tynnheten , men øker nesten ikke!

Dette er vel omtrent i september/oktober 2010

Den 21. Januar 2011 legger jeg totalt om livstilen min. Ingenting mere brus, ingen alkohol, slutt på burgerking 3 ganger i uka, ikke noe mere godteri og sjokolader, kun næringsrik mat.

Høres kansje ekstremt ut, men jeg har alltid hatt en god viljestyrke og alltid klart å gjennomføre noe hvis jeg virkelig prøver, Så etter den første uka, var det ingen problemer med disse kostholdsendringene.

Jeg raste opp i vekt, en del fett og , fikk matlyst av treninga og spiste sikkert 5x mere en før.

Mamma hjalp meg godt i vei , og begynte å lage matpakker og gode store middager.

Sammen med en kamerat, som led av samme problem, ekstrem tynnhet begynte jeg å trene. Vi satte oss virkelig inn i sakene og leste og leste og leste !

De andre vennene våre lo av oss hver gang vi trente, fordi vi var så sinnsykt tynne og magre, så vi trente om kvelden når gymmet var tomt.

Slurpe proteinshaker og gainere gjorde vi og hele tiden.

Etter en 4 mnd trening viste vi oss for første gang offentlig uten store gensere til å skjule oss i, og alle fikk et skjokk.

Nå har det gått ca ett år, og vi er av de best trente på skolene våre ( førsteåret på vidregående)

Og jeg vil si jeg har opnådd mye av målet.

Dagens størrelse og styrke:

59kg (168cm høy)

90kg benkpress

30 pullups

24 chins

120kg knebøy

Millitærpress 45kg

Og markløft har jeg som sakt, ikke lært meg :s

Altså har jeg godt opp nesten 50% av den dagens kroppsvekt.

Nå har jeg en stund stått uten mål, til min onkel satte 70 pullups , og når han veier 110kg og klarer det, vil jeg klare mere ! (riktignok er han utrolig veltrent og har trent i mange, mange år)

Har aldri sett noen eller hørt om noen som tar 100 pullups, og det høres utrolig vanskelig ut.

Derfor, har jeg satt meg målet å klare det. Beinhard viljestyrke og hardt arbeid SKAL hjelpe meg til dette.

Jeg har tenkt å føre opp min framgang her på forumet. Kan nok ta en stund å nå det målet, men det skal nås!

Kan skrive mere detaljert om reisen fra 43kg og oppover senere, og kan godt legge ut noen før og etter bilder.

Takk for å ha tatt tiden til å lese !

Hilsen Vebjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal ha noe heldige gener og trene sinnsykt målbevisst for å nå det målet! Men høres jo ut som om det finnes slike gener når onkelen din tar SØTTI pullups! Jeg syns dine 30 var grisebra:P

Menmen, du er ung! Gi gass=D Du er jo kjempelett og ikke så høy, så her er mulighetene store for økning. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Liten oppdatering her !

Har kjørt volumtrening siden jul. Gått opp ca 2g. Litt mere fett, men for det meste muskelmasse. Bytta litt om på forholdet mellom prots og carbs i kostholdet, så har fått ca 1kg ekstra fett på kroppen.

Jeg prøvde å ta så mange pullups som mulig på fredag. Klarte 32 stk. Pusha meg selv da og "reiv" meg litt opp på den siste.

Litt framgang, men det kan vel ta en stund å nå 100! Har satt målet 18 mnd fram i tid. Så må øke enda mere for å klare det !

Skal prøve å kjøre oppdateringer oftere her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Hei hei :D

Tusen takk for støtten.

Skal trene rygg på lørdag. Så skal sjå om jeg kan få til en video da!

Jeg tar dem helt ned til armene er strake og har haka over. Må tilstå jeg har juksa litt på de 2 siste da , og "slengt meg" litt opp.

De 70 pullupsa er først 40, 60sec pause før 30 stk btw.

Prøver å øke noen få flere kg på kroppen, så kan hende pullupsa tar litt lengre tid. Har uansett satt dette som ett veldig langsiktig mål. 100 pullups er ikke noe man gjør på noen uker for å si det sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...