Gå til innhold

24 timers faste


Birgit Sorteberg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen av dere som har erfaringer med lengre faster? ala 36-48 timer? Har hatt noen 22-24 timers faster selv, men er litt nysgjerrig på lengre faster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som har erfaringer med lengre faster? ala 36-48 timer? Har hatt noen 22-24 timers faster selv, men er litt nysgjerrig på lengre faster.

Ja, men det har vært heller ufrivillig. Lengste jeg har gått uten mat er 14 dager. Fin slankekur. Nei, var ikke med vilje.

Jeg har fastet 1-2 dager med vilje, og det er bare så vidt det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men det har vært heller ufrivillig. Lengste jeg har gått uten mat er 14 dager. Fin slankekur. Nei, var ikke med vilje.

Jeg har fastet 1-2 dager med vilje, og det er bare så vidt det går.

14 dager uten mat? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg prøvde eat-stop-eat i noen mnd tidligere fra 2011-2012. Jeg personlig syntes det gikk bra - ikke noe vanskelig med å faste (i hvert fall ikke etter de første 1 til 3 gangene). Man blir fort vant til det. Jeg fastet i 24 (34?) t 2x à uke.

Jeg sluttet fordi jeg jobber lange dager i lange perioder - så da måtte jeg ta igjen tapte faste dager..., ikke så smart. Etter 11 uker så endte med å gå over til kun salat, frukt og magert kjøtt/ fisk. Trives godt med det også!

Liker egentlig å spise litt hver dag. Det var en av ulempene med å starte på Eat-Stop-Eat, at man ble veldig sulten da man skulle begynne å spise igjen (i oppstarten/ de første ukene), så da kunne man spise litt for mye. Jeg merket at jeg ikke kunne spise noe hele dagen og måtte legge meg på tom mage: For var lettere å ikke overspise til frokost enn å kun spise på kvelden; da overspiste i hvert fall jeg lettere. Var jo sulten etter en dag uten mat :)

Lykke til og fortell gjerne hva du synes om intermitten fasting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er igang igjen:D hver torsdag 2200- til freag 2200 er det full Stopp.

Synes de verste timene er på formiddagen, ettermiddagen og rundt 18 ++ starter jeg å bli litt surrete ( noe jeg bare synes er litt artig hehe) da kjenner jeg heller ikke noe sultfølelse lenger. Går en 3 - 4 pakker m tyggis da..:whistling:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er igang igjen:D hver torsdag 2200- til freag 2200 er det full Stopp.

Synes de verste timene er på formiddagen, ettermiddagen og rundt 18 ++ starter jeg å bli litt surrete ( noe jeg bare synes er litt artig hehe) da kjenner jeg heller ikke noe sultfølelse lenger. Går en 3 - 4 pakker m tyggis da..:whistling:

Hva spiser du som siste måltid før fasten? Og første måltid etter ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva spiser du som siste måltid før fasten? Og første måltid etter ?

Godt spørsmål:p har ikke noe fast på dette og vet heller ikke hva som er optimalt..

Men de siste gangene har jeg spist en god porsjon grønnsaker, med karbonade deig + cottage cheese.

Og avsluttet fasten med egg, proteinshake og cottage cheese.Eller en pakke spelt lomper med div pålegg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen før spiser du det du spiser til vanlig. Det samme dagen etter.

Man BØR ingenting, men hva man gjør kommer an på målsetningen.

Hvorfor tror du det har noe å si?

Føler at det "alltid" er ett ellr annet som er mer optimalt osv.. Spiser vanlig dagen før, mer usikker på hvor mye og hva jeg skal innta etter fasten. Er ganske sulten når jeg først skal spise igjen, men vil ikke spise for mye, da nedgang i fett % er ett langsiktig mål...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bare kjapt igjennom leangains linken, men han anbefaler vel ikke 24 timers faste?

Som jeg har skrevet utallige ganger rundt på forumet, så er det bevist at det rundt 18-timersmerket går over til å bli oksidert mer og mer intramuskulære fettsyrer. Så selv om fettoksideringen går opp går oksideringen av det fettvevet vi faktisk vil ha has på *ned*.

Selv faster jeg gjerne opptil 18-20 timer, men ikke lenger på grunn av det jeg har lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...