Gå til innhold

Store stygge veggen


Vidars

Anbefalte innlegg

Er vel noen som har skrevet om dette før men jeg leser ikke alt.

har trent 3 og en hal måne nå ca. Kjører linjer progresjonsplan ABA . 3 økter i uka  

så å si alle øvelser er det stopp i vekt økning eller reps

eks knebøy 75 kg  

militærpress 40 kg

jeg veier 75 kg  å er 33 år  

det er lit kjedelig når alle øvelser sier stopp. 

Hva er deres erfaring med å komme åver bakke toppen 🤔

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Vidars skrev:

Er vel noen som har skrevet om dette før men jeg leser ikke alt.

har trent 3 og en hal måne nå ca. Kjører linjer progresjonsplan ABA . 3 økter i uka  

så å si alle øvelser er det stopp i vekt økning eller reps

eks knebøy 75 kg  

militærpress 40 kg

jeg veier 75 kg  å er 33 år  

det er lit kjedelig når alle øvelser sier stopp. 

Hva er deres erfaring med å komme åver bakke toppen 🤔

 

 

Undulerende periodisering
http://www.motion-online.dk/fora/index.php?/topic/29761-undulating-or-linear-periodization/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3,5 måneder? Ingen grunn til å komplisere dette da det er helt normalt - dvs det MÅ skje om man fører progresjon i vektene.

Kjør en deload - dvs reduser maksvektene dine med 15-20% og start progresjonen på nytt derfra, på samme måte som du har gjort nå i de 3 første månedene. Du vil svært sannsynlig komme deg forbi og over de vektene du siterer her når du nå "starter på nytt".

Ser ingen grunn til å starte opp med periodisering og den slags allerede nå.

Fortsett å bygge opp grunnstammen din. Det er først etter et par år med seriøs trening du virkelig møter veggen, for ikke å snakke om veggene du møter om 5-6år - DE er store og stygge de :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes folk ofte begynner på avanserte programmer for tidlig.Fortsett med det du gjør. Kanskje du har prøvd på litt for rask progresjon.

Helt enig med råd fra Tronaldo.

 

Jeg kjørte lineær progresjon i 2-3 år med ABA 3 ganger i uka, og klarte det som mange steder nevnes som "Advanced strength level", type 2x bw i bøy, 1.5 i benk, chins med 50%bw i belte, (Henger litt etter i mark med 2x bw.).

De gangene jeg stagnerte litt, tok jeg av noen %, og startet på nytt.

Husk at saakte progresjon er progresjon det også :D

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvor mange år har du dere trent for å klare 

knebøy  x2 bw

benkbress 1,5 bw 

osv :) 

greit å høre trener alene er ikke så mange drevne damer og hærer så tidlig dær jeg trener.

jeg har tengt å kjøre lp programmet mit 1-1.5 år 

han som laget det til meg er veldig dyktig. Så programmet er bra det.  er bare forventningene mine som sikert er for høye .

det er 11. 12 år siden jeg trente styrke sist rev av skuldra mi i sittende skulder press med 65 kg pær arm.

så hodet er vant til mere kg på alt men kroppen føles bare svak å dårlig i forhold til før Hehe.

det går vel seg til med tiden syns nå det er morsomt å trene nå. Å det er jo følelsen av å trene som er best 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...