Gå til innhold

Jobbe som PT i dag


FunLight

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, FunLight skrev:

Hei!

Noen med oversikt/peiling på hvordan arbeidsmarkedet for personlige trenere er i dag? Er det jobb å få, også i fremtiden?

Virker som veldig mange som utdanner seg, kan umulig være jobb for alle?

 

Mange utdanner seg, ikke like mange søker jobb, og langt ifra alle ender opp med å få jobb som PT på kommersielle senter.
Men ja, det er drøssevis av kommersielle senter som hele tiden er på utkikk etter fler PTer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Thomaseh skrev:

Mange utdanner seg, ikke like mange søker jobb, og langt ifra alle ender opp med å få jobb som PT på kommersielle senter.
Men ja, det er drøssevis av kommersielle senter som hele tiden er på utkikk etter fler PTer.

Takk for svar!

jeg forstår virkelig ikke hvordan kabalen ikke går opp for treningssentrene når så mange faktisk utdanner seg. Kan vel også være at mange tar utdanningen med et annet mål enn å jobbe som det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, FunLight skrev:

Takk for svar!

jeg forstår virkelig ikke hvordan kabalen ikke går opp for treningssentrene når så mange faktisk utdanner seg. Kan vel også være at mange tar utdanningen med et annet mål enn å jobbe som det. 

Mange tar utdanningen for sin egen del, men en del klarer dessverre ikke bli gode nok til å bli godkjent hos treningssentre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske mange av de som prøver seg som PT klarer seg ikke i jobben. Men får vanligvis bare betalt for de timene man selger selv, så det kan ta lang tid å bygge seg opp nok kunder. Det vedlikeholdes ikke av seg selv heller.

Så å få jobb på et senter er en sak, men å klare å leve av det er en helt annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24. april 2016 at 22.03, Zmurph skrev:

Ganske mange av de som prøver seg som PT klarer seg ikke i jobben. Men får vanligvis bare betalt for de timene man selger selv, så det kan ta lang tid å bygge seg opp nok kunder. Det vedlikeholdes ikke av seg selv heller.

Så å få jobb på et senter er en sak, men å klare å leve av det er en helt annen.

Da står det vel generelt mer på salgsferdigheter til den enkelte med andre ord? 

Bare i området der jeg bor utlyses det etter pt'er på 3 treningssentre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
20 minutter siden, FunLight skrev:

Hva tenker du om dette @Therese? :)

Det er helt klart et marked for PTer, både nå og i fremtiden. Å si at markedet er mettet kan kanskje være tilfelle for enkelte steder, men nasjonalt sett vil jeg absolutt mene det er jobb å få.

Viktig å huske at personlig trening er så utrolig mye mer enn å bygge muskler og gå ned i fettprosent, og det har jeg fått kjenne på ila hele min karriere. Det utvikler seg i alle retninger og en kan ikke gape over alt på en gang, det er viktig å holde seg til det en kan.
Jeg sier ikke at man ikke skal utdanne seg, men at man skal begrense seg til å ikke tro at man kan bli ekspert i _alt_.

Hvorvidt en kan leve av det er opp til en selv, og selvsagt litt flaks med stedet en arbeider på(hvorvidt de kan selge for deg) - om en ikke er tilknyttet noe senter må en være god på å selge seg selv, hele tiden.

Personlig har jeg jobbet både helt for meg selv(online), på PTsenter (ingen medlemmer) og nå på treningssenter (ikke kjede). Jeg har solgt mer og mindre i alle tilfeller og har ikke noe fasitsvar på hva som er best/selger mest - men jeg trives helt klart med et team rundt meg, så da må jeg si sistnevnte :)

Man må tåle å få nei, man må tåle å jobbe gratis, man må tåle å jobbe på tider man ikke vil eller ha MYE dødtid mellom kundene dersom det kun er mulighet for tidlig og sene timer samme dag, man må tåle å jobbe med kunder som ikke er drømmekunder osv - men det er alltid noe eller noen i andre enden av skalaen som vil veie opp, det er iallfall min erfaring!
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...