Gå til innhold

Mutant mass opp i vekt


Jeanette89

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte og begynne på Muntant mass. Noen som har erfaring med dette? Hvor mange scoops det er best å ta?  

Hvis jeg spiser greit med mat og tar dette etter trening da tenker jeg på styrke. Vil jeg da gå opp i vekt? Vil jo helst legge på meg mest muskler enn fett. Veier 60 kg og er 170 høy. Hvor mye kalorier og proteiner burde jeg få i meg om dagen for å øke i muskelmasse? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Du går opp i vekt hvis du spiser fler kalorier enn du forbrenner. Mutant mass er bare en enkel måte å få i seg fler kalorier på :)

60kg x 35 = 2100kcal per dag er et fornuftig sted å starte, så kan du justere derfra avhengig av vektkurven. 

Ca. 110-120g proteiner

ca. 60g+ fett

Resten fra karbo

😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tigeren skrev:

60kg x 35 = 2100kcal per dag er et fornuftig sted å starte, så kan du justere derfra avhengig av vektkurven. 

 

Du burde egentlig klare å dytte i deg 2100 kcal uten noe som helst tilskudd skal jeg være helt ærlig her. Jeg spiser rundt 2800-3200 kcal uten noe tilskudd uten noe tvangsforing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser du i det hele tatt trådene du lager?

Du fikk masse tips fra meg i forrige tråden du lagde, også lager du en ny tråd med ny overskrift om samme tema.

 

Skjønner heller ikke hvorfor du trenger å dytte i deg mutant mass som er ren sukker nesten, når du lett kunne spist "vanlig" mat uten å sløse penger på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ikke engang vet hvor mye kcal du trenger, og fordelig av makroer så annbefaler jeg deg å holde deg unna mutant mass. Greia med mutant mass er at den inneholder alvorlig mye karbs, og det er jo det som funker fjell, når man skal opp i vekt. Men du må IKKE være redd for å legge på deg fett i så fall, for det er ikke til å unngå når man skal være seriøs på bulken.

Men som nevnt av en annen her, er det rent sukker nesten. For insulinfølsomheten og for ikke å snakke om energibalanse er vel ikke mutant mass det beste eksempelet. 

Men du må se det i en litt annen nyanse. En bodybuilder på 170 kg+, men mange år trening på baken og ekspertise, vil dra stor nytte av et slikt produkt for eks. Rent økonomisk. Men også han vet hvordan han skal kanalisere energien, og ha stor bruk for den. 

Jeg tipper med 98% sikkerhet at det eneste du hadde merket ved å kjøpe mutant mass, er at du hadde økt drastisk  i fett% 

Mitt beste råd er. Spis fra fast føde inntil du kommer til et punkt hvor du er blitt så muskløs at det faktisk vil lønne seg å supplere med et slikt tilskudd av volumessige og økonomiske årsaker. Først da vil mutant mass være aktuelt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...