Gå til innhold

myoprotein eller fitnessguru


crntbg

Anbefalte innlegg

Gjest QueenWinther

Spør Norkost om smaksprøver - tror de sender det gratis? Jeg var i hvert fall veldig fornøyd med pulveret derfra. Myoprotein er også en favoritt - det jeg hadde fra fitnessguru solgte jeg videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør Norkost om smaksprøver - tror de sender det gratis? Jeg var i hvert fall veldig fornøyd med pulveret derfra. Myoprotein er også en favoritt - det jeg hadde fra fitnessguru solgte jeg videre. 

Ser ut som om e bare har store bøtter med protein? Tror jeg skal ha noe mindre skjønner du, så jeg ikke går på en smell igjen haha

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også det sjokoladeproteinpulveret fra proteinfabrikken. Den er ikke sånn kjempedigg, men i mine øyne er den helt ok i motsetning til det sjokoladeproteinet jeg brukte før fra x-life.. Da var jeg heldig om jeg ikke brakk meg da jeg drakk det.. Synes dog det ikke er så mye protein i det fra proteinfabrikken. 

Ble veldig inspirert nå til å prøve prozyme neste gang, selv om den var noenlunde dyr.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, frøken dings said:

. Ble veldig inspirert nå til å prøve prozyme neste gang, selv om den var noenlunde dyr.. :)

Prisen er ikke så ille, tatt i betraktning at den inneholder 90% protein. veldig mange av de billigere variantene inneholder mindre protein.

Men ja, den er av de dyrere valgene. De har billigere utgaver også, men jeg har ikke testet dem selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du TRENGER virkelig ikke proteinpulver..

 

Personlig kuttet jeg ut proteinpulver helt..

 

Du kan mekke din egen postworkout shake som er Flere ganger så effektivt... Protein pulver mangler antioksidanter, magnesium og masse andre sporstoffer som du trenger etter trening.

 

Foreksempel..

 

Helmelk/Mandelmelk

2-3 råe egg

2 bananer

1-2 spise skjer med peanut smør, mandel smør elns..

50-100 gram havregryn..

Dette er en Postworkout shake som er 10ganger så effektiv som vilken som helst Pulver mat...

 

Kroppen trenger Proteiner, Karbohydrater, Fett etter trening... For og få maksimalt utbytte av hormon produksjon osv som kommer av trening, og alt slikt..

 

Havregrynen gir deg trege karbohydrater så du slipper og føle deg så "Slack" etter trening, og bananen er forsåvidt raske karbohydrater som gir deg rask  påfyll etter trening..

 

Bytt gjerne ut banan med hva slags annen frukt...

 

Spis et eple, og en skyr etter trening fungerer også drit bra etter trening

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, Jamesfresh skrev:

du TRENGER virkelig ikke proteinpulver..

 

Personlig kuttet jeg ut proteinpulver helt..

 

Du kan mekke din egen postworkout shake som er Flere ganger så effektivt... Protein pulver mangler antioksidanter, magnesium og masse andre sporstoffer som du trenger etter trening.

 

Foreksempel..

 

Helmelk/Mandelmelk

2-3 råe egg

2 bananer

1-2 spise skjer med peanut smør, mandel smør elns..

50-100 gram havregryn..

Dette er en Postworkout shake som er 10ganger så effektiv som vilken som helst Pulver mat...

 

Kroppen trenger Proteiner, Karbohydrater, Fett etter trening... For og få maksimalt utbytte av hormon produksjon osv som kommer av trening, og alt slikt..

 

Havregrynen gir deg trege karbohydrater så du slipper og føle deg så "Slack" etter trening, og bananen er forsåvidt raske karbohydrater som gir deg rask  påfyll etter trening..

 

Bytt gjerne ut banan med hva slags annen frukt...

 

Spis et eple, og en skyr etter trening fungerer også drit bra etter trening

 

S

Tar en Shake når jeg ikke får i meg nok proteiner ellers, og jammen lever jeg ennå! Vet godt man ikke trenger en Shake, men man "trenger" jo nok proteiner :-)

 

 

og.. Hvorfor ikke banan??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, frøken dings skrev:

Jeg har også det sjokoladeproteinpulveret fra proteinfabrikken. Den er ikke sånn kjempedigg, men i mine øyne er den helt ok i motsetning til det sjokoladeproteinet jeg brukte før fra x-life.. Da var jeg heldig om jeg ikke brakk meg da jeg drakk det.. Synes dog det ikke er så mye protein i det fra proteinfabrikken. 

Ble veldig inspirert nå til å prøve prozyme neste gang, selv om den var noenlunde dyr.. :)

Ja er litt lite protein egentlig. Men jeg brekker meg av den, så drikker den med sugerør og hånda på nesa for å ikke lukte på den :Pp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutes ago, crntbg said:

Tar en Shake når jeg ikke får i meg nok proteiner ellers, og jammen lever jeg ennå! Vet godt man ikke trenger en Shake, men man "trenger" jo nok proteiner :-)

 

 

og.. Hvorfor ikke banan??

Ikke noe i veien med banan, men neste alt hav frukt har raske carbs ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at man trenger "raske karbohydrater" og proteiner rett etter trening er noe fitnessindustrien har hypet opp for å selge mer produkter. Det anabole vinduet er på 24 timer, og ikke 30 minutter som mange skal ha det til.

Å nei. Du tømmer ikke glukoselagrene etter 1 økt. Dette tar minst 2-3 dager.

Til TS. Hvis du ikke liker proteinpulver så skal vi ikke tvinge deg i å drikke det. Det er svært få som har gunstig effekt av proteinpulver. Kroppen trenger noe sånt som 1-1,5g proteiner per kilo kroppsvekt. Veier du 50kilo trenger du 50-75gram proteiner iløpet av en dag. Det kan man fint få gjennom kosten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Superspurv skrev:

 

Å nei. Du tømmer ikke glukoselagrene etter 1 økt. Dette tar minst 2-3 dager.

Til TS. Hvis du ikke liker proteinpulver så skal vi ikke tvinge deg i å drikke det. Det er svært få som har gunstig effekt av proteinpulver. Kroppen trenger noe sånt som 1-1,5g proteiner per kilo kroppsvekt. Veier du 50kilo trenger du 50-75gram proteiner iløpet av en dag. Det kan man fint få gjennom kosten.

1. Glykogen lagrene kan fint tømmes i løpet av 1 økt, det spørs på hvordan økten er satt opp, og hvilke muskler du tømmer lagrene fra.

2. Olympiatoppen har anbefalt 1,8 gram protein per kg kroppsmasse for personer som trener mye. Ved vektnedgang anbefales også et forholdsvis høyt protein inntak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Superspurv skrev:

Det med at man trenger "raske karbohydrater" og proteiner rett etter trening er noe fitnessindustrien har hypet opp for å selge mer produkter. Det anabole vinduet er på 24 timer, og ikke 30 minutter som mange skal ha det til.

Å nei. Du tømmer ikke glukoselagrene etter 1 økt. Dette tar minst 2-3 dager.

Til TS. Hvis du ikke liker proteinpulver så skal vi ikke tvinge deg i å drikke det. Det er svært få som har gunstig effekt av proteinpulver. Kroppen trenger noe sånt som 1-1,5g proteiner per kilo kroppsvekt. Veier du 50kilo trenger du 50-75gram proteiner iløpet av en dag. Det kan man fint få gjennom kosten.

Skal ha i 1,8g proteiner, og jeg ikke flink nok med kosten til å få i meg nok nå som jeg ligger i kaloriunderskudd :) så skal finne et jeg liker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, crntbg said:

Skal ha i 1,8g proteiner, og jeg ikke flink nok med kosten til å få i meg nok nå som jeg ligger i kaloriunderskudd :) så skal finne et jeg liker!

 

Det hjelper og bruke www.myfitnesspal.com Bare scan inn matvarer osv...

 

 

Også bare bruk 1 måned på og fokusere på og øke mattiltaket ditt!

 

Jeg spiste ALT For lite i flere år.. nå spiser jeg MYE Og det er ikke noe problem for meg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jamesfresh skrev:

 

Det hjelper og bruke www.myfitnesspal.com Bare scan inn matvarer osv...

 

 

Også bare bruk 1 måned på og fokusere på og øke mattiltaket ditt!

 

Jeg spiste ALT For lite i flere år.. nå spiser jeg MYE Og det er ikke noe problem for meg.

 

 

bruker myfitnesspal appen. Jeg har gått ned i matinntak nå, spiste 2300 før på treningsdager. Enkelt og greit, jeg tar meg en shake om det mangler på proteiner ^_^

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk smaksprøver på myoprotein nå! Og fy så godt! Ble litt kvalm på slutten for det var ganske søtt, men absolutt noe jeg kan leve med. Prøvde i mocca (?), og har 4 andre jeg kan prøve. Tror det skal mye til å slå de, så skal prøve å skaffe en smaksprøve av prozyme ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...