GĂ„ til innhold

ned 5 kilo takk 👍â˜ș


Marah

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er 160 hÞy, og veier nÄ 64 kg. Var igang med diett og trening for to uker siden da jeg hadde oppholde i desember. 

Jeg sliter skikkelig med disse 5 kiloene ned. Holder meg til 1200 kcal sunn og riktig mat, har gÄtt ned 0,5 pÄ en uke. Men av tidligere erfaring er plutselig vekta enten bom stille, eller jeg har gÄtt opp en eller to. Trener 4 dager i uken nÄ, og tatt i bruk tredemÞlla for alvor. idag kjÞrte jeg hard intervall pÄ 50 min. 

Er tredemĂžlla 3 dager i uken pluss dans en dag midt i blinken. Skal jeg fĂ„ inn mer styrketrening sammen med kardiotreningwn? Er jo disse 5 kiloene jeg vil ned, men ogsĂ„ vĂŠre i form. Hva syns dere om 5-2 dietten? jeg spiser ikke brĂžd,ris,pasta eller poteter. ProteinbrĂžd er med i kosten min. men gĂ„r i mye havregryn, bĂŠr og grĂžnnsaker.  Advice anyone. Jeg er ogsĂ„ 34 Ă„r da, ikke like lett etter passerte 30. heheđŸ˜€đŸ˜‰đŸ‘ŻđŸ’ƒđŸ»

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ingen ekspert men 1200 kcal er veldig lite, kanskje kroppen har gÄtt i en slags sparemodus? Selv ligger jeg pÄ ca 2700 for vedlikehold... det er over dobbelt sÄ mye som deg...og jeg trener ingen kardio kun styrke 3 ganger i uka. Det hÞres ulogisk ut, men kanskje Þke kaloriene litt gradvis? Vil absolutt anbefale styrketrening forresten, da former man kroppen bedre, og selv om du ikke gÄr sÄ mye ned i vekt kanskje vil kroppen endre seg :)

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Sier meg noksÄ ening med @min treningslykke - 1200 kcal om dagen med sÄ mye trening vil ikke gi deg et resultat du vil vÊre fornÞyd med. Det eneste du gjÞr er Ä ende opp med Ä null overskudd,dÄrlig sÞvn,en kropp som nekter Ä lytte til deg, og fryktelig vondt i viljen.

Slike massive kaloriunderskudd fungerer stort sett bare hos personer med betydelige fettreserver Ä ta av, da de har langt mer energi tilgjengelig pÄ kroppen.

Jeg vil foreslÄ to ting;  mindre kardio til fordel for mer styrketrening(mye mer oppstrammende effekt og bedre holdning), og litt mer mat.
med fire Þkter i uken sÄ krever jo kroppen en del mat, sÄ jeg ville brukt litt tid pÄ Ä jobbe meg opp mot en 16-17-1800 kcal, og heller lagt meg der. Man bÞr vÊre litt forsiktig med Ä se pÄ vekta som eneste mÄte Ä regne fremgang pÄ, dere damer spesiellt er jo sÄrbare for endringer i hvor mye vann kroppen holder pÄ,sÄ hvis man da utelukkende ser pÄ badevekta, og dropper Ä se i speilet eller merke pÄ klÊrne hvordan kroppen endrer seg, eller hvor tunge vekter man leker med pÄ senteret,sÄ blir det fort veldig endimensjonalt, og det er du nok ikke tjent med.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Sier meg noksÄ ening med @min treningslykke - 1200 kcal om dagen med sÄ mye trening vil ikke gi deg et resultat du vil vÊre fornÞyd med. Det eneste du gjÞr er Ä ende opp med Ä null overskudd,dÄrlig sÞvn,en kropp som nekter Ä lytte til deg, og fryktelig vondt i viljen.

Slike massive kaloriunderskudd fungerer stort sett bare hos personer med betydelige fettreserver Ä ta av, da de har langt mer energi tilgjengelig pÄ kroppen.

Jeg vil foreslÄ to ting;  mindre kardio til fordel for mer styrketrening(mye mer oppstrammende effekt og bedre holdning), og litt mer mat.
med fire Þkter i uken sÄ krever jo kroppen en del mat, sÄ jeg ville brukt litt tid pÄ Ä jobbe meg opp mot en 16-17-1800 kcal, og heller lagt meg der. Man bÞr vÊre litt forsiktig med Ä se pÄ vekta som eneste mÄte Ä regne fremgang pÄ, dere damer spesiellt er jo sÄrbare for endringer i hvor mye vann kroppen holder pÄ,sÄ hvis man da utelukkende ser pÄ badevekta, og dropper Ä se i speilet eller merke pÄ klÊrne hvordan kroppen endrer seg, eller hvor tunge vekter man leker med pÄ senteret,sÄ blir det fort veldig endimensjonalt, og det er du nok ikke tjent med.

Takk for en bedre forklaring :) Akkurat det jeg mente, bare ikke sÄ flink til Ä forklare:blink:

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

veldig interessant Ă„ lese svar, tusen takk. Ja jeg fĂ„r hĂžre at dette ikke er helt sunt, sĂ„ fĂ„r nok jobbe meg opp til litt mer. Ikke umulig dette  (igjen) gĂ„r i hodet pĂ„ meg. SĂ„ det hjalp Ă„ fĂ„ noen svar. Ha en super ukeâ˜ș ps. 5-2 dieten prĂžvde jeg ifjor, og endte opp rett i bakken.. blei mer 5-5🙄 NĂ„ spiser jeg iallefall riktig ig fĂ„r mye nĂŠring. SĂ„ ikke farlig da om jeg sper pĂ„ litt mer til frokost og lunch... Styrke trening program skal inn i rutinen min.. HELT KLART👍 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...