Gå til innhold

ned 5 kilo takk 👍☺️


Marah

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er 160 høy, og veier nå 64 kg. Var igang med diett og trening for to uker siden da jeg hadde oppholde i desember. 

Jeg sliter skikkelig med disse 5 kiloene ned. Holder meg til 1200 kcal sunn og riktig mat, har gått ned 0,5 på en uke. Men av tidligere erfaring er plutselig vekta enten bom stille, eller jeg har gått opp en eller to. Trener 4 dager i uken nå, og tatt i bruk tredemølla for alvor. idag kjørte jeg hard intervall på 50 min. 

Er tredemølla 3 dager i uken pluss dans en dag midt i blinken. Skal jeg få inn mer styrketrening sammen med kardiotreningwn? Er jo disse 5 kiloene jeg vil ned, men også være i form. Hva syns dere om 5-2 dietten? jeg spiser ikke brød,ris,pasta eller poteter. Proteinbrød er med i kosten min. men går i mye havregryn, bær og grønnsaker.  Advice anyone. Jeg er også 34 år da, ikke like lett etter passerte 30. hehe😀😉👯💃🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ingen ekspert men 1200 kcal er veldig lite, kanskje kroppen har gått i en slags sparemodus? Selv ligger jeg på ca 2700 for vedlikehold... det er over dobbelt så mye som deg...og jeg trener ingen kardio kun styrke 3 ganger i uka. Det høres ulogisk ut, men kanskje øke kaloriene litt gradvis? Vil absolutt anbefale styrketrening forresten, da former man kroppen bedre, og selv om du ikke går så mye ned i vekt kanskje vil kroppen endre seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg nokså ening med @min treningslykke - 1200 kcal om dagen med så mye trening vil ikke gi deg et resultat du vil være fornøyd med. Det eneste du gjør er å ende opp med å null overskudd,dårlig søvn,en kropp som nekter å lytte til deg, og fryktelig vondt i viljen.

Slike massive kaloriunderskudd fungerer stort sett bare hos personer med betydelige fettreserver å ta av, da de har langt mer energi tilgjengelig på kroppen.

Jeg vil foreslå to ting;  mindre kardio til fordel for mer styrketrening(mye mer oppstrammende effekt og bedre holdning), og litt mer mat.
med fire økter i uken så krever jo kroppen en del mat, så jeg ville brukt litt tid på å jobbe meg opp mot en 16-17-1800 kcal, og heller lagt meg der. Man bør være litt forsiktig med å se på vekta som eneste måte å regne fremgang på, dere damer spesiellt er jo sårbare for endringer i hvor mye vann kroppen holder på,så hvis man da utelukkende ser på badevekta, og dropper å se i speilet eller merke på klærne hvordan kroppen endrer seg, eller hvor tunge vekter man leker med på senteret,så blir det fort veldig endimensjonalt, og det er du nok ikke tjent med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg nokså ening med @min treningslykke - 1200 kcal om dagen med så mye trening vil ikke gi deg et resultat du vil være fornøyd med. Det eneste du gjør er å ende opp med å null overskudd,dårlig søvn,en kropp som nekter å lytte til deg, og fryktelig vondt i viljen.

Slike massive kaloriunderskudd fungerer stort sett bare hos personer med betydelige fettreserver å ta av, da de har langt mer energi tilgjengelig på kroppen.

Jeg vil foreslå to ting;  mindre kardio til fordel for mer styrketrening(mye mer oppstrammende effekt og bedre holdning), og litt mer mat.
med fire økter i uken så krever jo kroppen en del mat, så jeg ville brukt litt tid på å jobbe meg opp mot en 16-17-1800 kcal, og heller lagt meg der. Man bør være litt forsiktig med å se på vekta som eneste måte å regne fremgang på, dere damer spesiellt er jo sårbare for endringer i hvor mye vann kroppen holder på,så hvis man da utelukkende ser på badevekta, og dropper å se i speilet eller merke på klærne hvordan kroppen endrer seg, eller hvor tunge vekter man leker med på senteret,så blir det fort veldig endimensjonalt, og det er du nok ikke tjent med.

Takk for en bedre forklaring :) Akkurat det jeg mente, bare ikke så flink til å forklare:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig interessant å lese svar, tusen takk. Ja jeg får høre at dette ikke er helt sunt, så får nok jobbe meg opp til litt mer. Ikke umulig dette  (igjen) går i hodet på meg. Så det hjalp å få noen svar. Ha en super uke☺️ ps. 5-2 dieten prøvde jeg ifjor, og endte opp rett i bakken.. blei mer 5-5🙄 Nå spiser jeg iallefall riktig ig får mye næring. Så ikke farlig da om jeg sper på litt mer til frokost og lunch... Styrke trening program skal inn i rutinen min.. HELT KLART👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...