Gå til innhold

Anbefalte innlegg

ANT+ er en litt annen digital protokoll for radio/trådløs dataoverføring enn feks. Wifi eller Bluetooth (eller Bluetooth Smart / Bluetooth  Low Energy som er mer brukt i fitness applikasjoner). Som nevnt så bruker ANT+ teknologien mindre strøm enn Bluetooth og Bluetooth Smart / BLE, dette blant annet grunnet mindre datapakker som sendes/mottas i kortere pulser som følgelig gir mer "hviletid" for sender/mottaker.

Både ANT+ og Bluetooth/BLE oppererer på 2,4Ghz området, så derfor fungerer de særs dårilg under vann... Bluetooth er en sikkrere protokoll og kan overføre større datapakker samt at den benytter frekvenshopping for å ungå forstyrrelser o.l...

ANT+ er en gammel traver og Bluetooth/BLE er forholdsvis ny i gamet, derfor vil du nok på mange treningssentere finne en rekke apparater som ikke støtter Bluetooth/BLE, men de støtter normalt ANT+. Bluetooth/BLE er dog på vei opp og frem, mye grunnet at de fleste mobiler i dag støtter dette direkte.

Nå er ikke jeg noen Appel fanboy (så rett meg om jeg tar feil), men meg bekjent så støtter ikke Iphone 6 ANT+ direkte, du kan sikkert kjøpe en type dongel som gir deg deg mulighet for dette, men det er jo litt tungvindt.

Takk for grundig svar.Er ikke stor "fanboy" selv, men fikk den av jobben så takket ikke nei :) Får satse på at batteriet holder til de turene jeg skal på da :) 

Fortsetter under...

Jeg har brukt Polar H7 sensor i over 340 timer på samme batteri...  Så tror ikke du trenger å bekymre deg for det...  ☺👌

Holder til én løpetur da ;-)

Jeg hadde et eldre Bluetooth pulsbelte en gang. Det måtte lades annenhver tur. :cyclops: Men det var den eldre Bluetooth-typen (ikke smart/4.0).

Har testet ut Polar sin nye klokke A360. Denne måler pulsen i håndleddet - du trenger altså ikke egen pulsmåler rundt brystet. Kan anbefales! :)

Det er jo ganske praktisk. Har du sammenlignet med pulsbelte på samme økt?

De testene jeg har sett av måling i håndleddet har vist ganske upresise målinger.

Annonse

Det er jo ganske praktisk. Har du sammenlignet med pulsbelte på samme økt?

De testene jeg har sett av måling i håndleddet har vist ganske upresise målinger.

Jeg var på produktlanseringen og fikk se sammenligninger mellom pulsmålingene fra A360 og M400(?). Målingene var svært like.

Eneste med A360 er at det er en liten forsinkelse siden målingene ikke skjer rett ved hjertet som ved pulsbelte.

Jeg låner Hoel sin A360, men er ikke like begeistret.. Hovedsaken er at klokken har en stor design feil på reima som gjør at den konstant vil hoppe ut(reim og klokke er hver sin løse del). Ser for meg det blir enda verre ved litt bruk. 

Den har også vanskeligheter med å synke til telefon, men tror det er min telefon som er kjip.

Ellers veldig kjekk, fint å slippe puls belte.

Jeg var på produktlanseringen og fikk se sammenligninger mellom pulsmålingene fra A360 og M400(?). Målingene var svært like.

Eneste med A360 er at det er en liten forsinkelse siden målingene ikke skjer rett ved hjertet som ved pulsbelte.

Sammenligninger som er gjort og presentert av produsenten må man jo ta med en enorm klype salt, men det hadde vært interessant å se en uavhenging sammenligning.

Jeg googlet litt uten å finne noen tester (enda). Hvis den funker bra, så er jeg solgt. Den ser jo veldig kul ut også :)

Jeg låner Hoel sin A360, men er ikke like begeistret.. Hovedsaken er at klokken har en stor design feil på reima som gjør at den konstant vil hoppe ut(reim og klokke er hver sin løse del). Ser for meg det blir enda verre ved litt bruk. 

Den har også vanskeligheter med å synke til telefon, men tror det er min telefon som er kjip.

Ellers veldig kjekk, fint å slippe puls belte.

Slutt å stram den så jævlig da! ^^

Sammenligninger som er gjort og presentert av produsenten må man jo ta med en enorm klype salt, men det hadde vært interessant å se en uavhenging sammenligning.

Jeg googlet litt uten å finne noen tester (enda). Hvis den funker bra, så er jeg solgt. Den ser jo veldig kul ut også :)

Som Helten over her sier så har den sine svakheter med design ved at selve måleren kan løsne litt fra armbåndet til tider, men bortsett fra det er i hvert fall jeg fornøyd med den. :)

Som Helten over her sier så har den sine svakheter med design ved at selve måleren kan løsne litt fra armbåndet til tider, men bortsett fra det er i hvert fall jeg fornøyd med den. :)

Hahaha.. Strammer ikke så jævlig, er nok heller at den har blitt slarkete etter to uker hos deg.. :blink:

Den har fått den glippen på bildet. Kan dytte den sammen igjen, men tar bare minutter så er glippen tilbake.

12355797_10156230855180461_1231855652_o.jpg

Endret av RandomHero

Hahaha.. Strammer ikke så jævlig, er nok heller at den har blitt slarkete etter to uker hos deg.. :blink:

Den har fått den glippen på bildet. Kan dytte den sammen igjen, men tar bare minutter så er glippen tilbake.

12355797_10156230855180461_1231855652_o.jpg

Brukerfeil.... :ph34r: 

Annonse

Brukerfeil.... :ph34r: 

Samme skjer om jeg har den over den berykta kulen på håndleddet.. Så spiller ingen trille for designfeilen sin del.. Men om klokken er ment for å ha på underarmen ikke håndleddet, er det jo enda en grunn til å ikke velge den :cyclops:

Nå er det så mange merker ute å går her at jeg føler jeg bare får skrive ned noen navn og ta meg en tur til nærmeste sportsbutikk og prøve litt :) 

De 2 store "gigantene" er Polar og Garmin. Garmin har ligget et hestehode forran Polar i en god stund nå, men Polar har lansert V800 og sine nye klokker slik at de begge er nogenlunde same same. Det er rett og slett personlige preferanser.

Polar Flow vs. Garmin Connect f.eks.

De 2 store "gigantene" er Polar og Garmin. Garmin har ligget et hestehode forran Polar i en god stund nå, men Polar har lansert V800 og sine nye klokker slik at de begge er nogenlunde same same. Det er rett og slett personlige preferanser.

Polar Flow vs. Garmin Connect f.eks.

Mente egentlig forskjellige modeller, ikke merker :) 

Nå er det så mange merker ute å går her at jeg føler jeg bare får skrive ned noen navn og ta meg en tur til nærmeste sportsbutikk og prøve litt :) 

Det tror jeg du gjør lurt i, noe som forøvrig gjøres alt forskjeldent i dag!

Sitat fra test: 

Sigh. I tried.  I tried really hard to get the unit to generate accurate results.  But ultimately, it’s just terribly inaccurate in most situations.  In my testing, I’d rank it as one of the least accurate optical sensors I’ve seen in the last 12-18 months (at a time when most companies are improving).

Les hele testen her:

http://www.dcrainmaker.com/2015/12/polar-a360-depth-review.html

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...