Gå til innhold

Skal bli personlig trener, må komme meg i form!


Dagis

Anbefalte innlegg

Så jeg starter med PT utdanningen min til uken, og den varer i 3 månder.. Pleide og være skikkerlig svær og feit.(100kg) nå er jeg på 69kg.

 

Trener 4 ganger i uken og spiser ren mat.. Men er usikker på om jeg spiser nok osv.

 

 

Jeg er 172 høy og 69kg.

 

 

 

Spiser 2800kcal om dagen.

50% carbs

30% Fett

20% Proteiner

 

Spiser bare fullkorn ris, søt poteter osv. Kylling bryst, kalkun, Laks og biff. Masse grønnsaker!!

 

 

Ser dette riktig uk? Ønsker og øke muskelmasse, og bli mer "Tight" innen jeg er ferdig med utdanningen.

 

IMG_0030.JPG

IMG_0031.JPG

IMG_0032.JPG

IMG_0033.JPG

IMG_0034.JPG

IMG_0035.JPG

IMG_0036.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2800 er vel helt fint om du vil opp i masse, men du har fortsatt mye relativt mye fett og lite definisjon eller for å være helt ærlig fraværende definisjon og lite muskelmasse.

Jeg er 170 og veier 72 KG selv og ligger rundt 2.500. Jeg teller ikke men vet sånn ca hvor jeg ligger. Har du bare gjort cardio da det ikke er noe muskler tilstede her? Ville fått igang et program, hvor du inkluderer markløft knebøy og benkpress iallfall og gjør iallfall en av øvelsene hver gang du trener. (Det er ikke så mye når du trener 4).

Om du vil bli både større og sterkere så ville jeg kjørt en blanding av bodybuilding og powerlifting. Utifra det du skriver så spiser du "nok" for at du skal få bra "gains". Det jeg lurer på er om du trener og hvordan programmet ditt ser ut. (Håper ikke dette høres for frekt ut).

Endret av brutti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener sånn

 

Dag 1, Benkpress, dips, stående bicepscurls etc..

dag 2 Markløft, T-bar roing, biceps curls, smalt grep chinups, Pullups.

 

dag 3, Knebøy, fremside/bakeside lårcurls i apperat, Tåhev, 

dag 4. Militær press, skulderhev,face pulls etc.. shrugs

 

 

Trent styrke siden jeg var 16 egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallbra jobba med vektnedgang!:)

Den måten å trene på, det lukter litt wendler 5-3-1, kan det stemme? Isåfall, hvor mye løfter du i hver av øvelsene?

Litt avhengig av hvor trent du er kan det fint hende at du ville tjent mye på å trene flere av de store øvelsene dagene du er på trening, da høyere frekvens gir mer fremgang gir mer muskelmasse, som jo vil gi inntrykket av at fettprosenten reduseres og du ser litt mer "beef" ut(samtidig som du blir mye sterkere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Aurelius. Få inn mer bøy og mark for å bygge mer ramme. Dag 1 og 4 høres ut som 25 minutters økter.

Forslagene mine er:

- Dropp minst en av dagene og flytt øvelsene over på en annen dag. Det er mulig du har gode grunner til at det satt opp slik det er, men om jeg skulle spist mat før trening, skifta, dratt på trening og dusja for en økt som D1 og 4 hadde jeg nok gått rimelig raskt lei. Da hadde jeg muligens heller trent to dager i uka og sagt meg fornøyd med det. Evt kan du bruke tiden skikkelig og ta litt flere øvelser (om kroppen din tåler det)

- Dropp curlsa. Noen vil sikkert være uenig med meg her, men med roing, pull- og chinups får bicepsen ganske mye juling uansett. Jeg trente rimelig mye biceps i 18-20 års alderen, men hadde ikke noe større armer da enn jeg har nå uten en eneste dedikert biceps-øvelse. 

- Vurdert å splitte chin-ups og pull-ups på to dager. Det er mulig du er veldig god i disse øvelsene, men de tar for seg ganske mye av de samme musklene. Du skriver ikke noe om reps og sett her, men om jeg skulle tatt 2-3 sett med pull-ups hadde det ikke vært mye guffe igjen til chins.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig er det jo greit å huske på at hvis man skal jobbe som PT på et senter ala Sats/Elixia etc, så blir man jo ihvertfall indirekte vurdert etter måten man ser ut på, og å se ut som om du trener,det skader jo da ikke.

Selvfølgelig må man kunne følge opp med god fagkompetanse og people skills(og ikke bare prate sjit og mobbe sånn som @burny_ gjør)

Endret av Aurelius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

- Dropp curlsa. Noen vil sikkert være uenig med meg her, men med roing, pull- og chinups får bicepsen ganske mye juling uansett. Jeg trente rimelig mye biceps i 18-20 års alderen, men hadde ikke noe større armer da enn jeg har nå uten en eneste dedikert biceps-øvelse. 

 

Helt enig, er faktisk noen jenter på gymmet som ikke trener biceps som har større guns enn flere av de gutta på gymmet og det kommer ene og alene av chins, pullups og kanskje roing. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...