Gå til innhold

Teknikken i knebøy?


Aicha87

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Første du kan gjøre er og ta vekk pussypaden :) Pute på stanga gjør det bare vanskeligere, man venner seg til stanga etter et par økter. Litt framoverlening men ikke så mye, men veldig rett i ryggen da. Hvis du filmer rett fra sida så skal stang banen være så rett opp og ned som mulig. Et par tips er og presse knærne mere ut, ha vekta på helene og lære seg oppspenn med skikkelig magepust. Og kanskje snu deg med ryggen mot veggen så mannfolka ikke svimer av når de går bak deg.(Bad joke I know

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville jobbet md stangbanen. Hvis du ser på stangen din fra sida vil du se at den går litt på skrått nedover. Jobb med å holde den rett, som om stangen beveger seg i lodd. Rett ned og opp :) Kan det være at du flytter vekta fra hæl til midtfot i løpet av løftet? Prøv å holde vektpunktet likt hele tida. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ser det ut for at du nærmest tar en lavstangbøy med høy stangplassering.

Hvis du tar av deg joggeskoene, fjerner pussypaden og får stanga i lav posisjon (hvis du får det til), så tror jeg at stangbanen blir som den skal være.

Om du derimot ønsker å fortsette med høy stangplassering så må du trene på å få vekten på hælene. Det jeg gjorde selv var å øve masse med bare stanga, og å fokusere på at jeg skulle sette meg ned heller enn å bøye i knærne.

Uansett er det en god ide å fjerne de tingen som gjør deg ustabil (joggesko og pussypad).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten detalj som kan hjelpe deg å få trykket på rett del av foten - midten/baksiden - og som da automatisk hjelper stangbanen å bli mer vertikalt sentrert over midtre del av fot gjennom hele løftet er å kjøre med tærne pekende oppover, altså toes-in-the-air. Dette krever litt mer fokus på balanse de første øktene.

Det gjør ikke noe at ryggen/overkroppen luter fremover - dette har med hvor du plasserer stangen å gjøre, high eller lowbar, men dette får du ingen følelse med før du fjerne puten.

Selv trives jeg best med low-bar, stangen plassert lengre ned. Løfter tyngre - men man får en følelse av å måtte gå dypere for å få godkjent dybde - og føles mindre belastende på knærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg ser det ut for at du nærmest tar en lavstangbøy med høy stangplassering.

Hvis du tar av deg joggeskoene, fjerner pussypaden og får stanga i lav posisjon (hvis du får det til), så tror jeg at stangbanen blir som den skal være.

Om du derimot ønsker å fortsette med høy stangplassering så må du trene på å få vekten på hælene. Det jeg gjorde selv var å øve masse med bare stanga, og å fokusere på at jeg skulle sette meg ned heller enn å bøye i knærne.

Uansett er det en god ide å fjerne de tingen som gjør deg ustabil (joggesko og pussypad).

 

hmm thats interesting! Da må jeg prøve lowbar, har aldri prøve d før. Da trenger jeg jo ikke padden heller. Skal prøve d neste gang, i tilegg til å ta av skoene. Blir interessant å se om d blir bedre. Tusen takk for tips! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten detalj som kan hjelpe deg å få trykket på rett del av foten - midten/baksiden - og som da automatisk hjelper stangbanen å bli mer vertikalt sentrert over midtre del av fot gjennom hele løftet er å kjøre med tærne pekende oppover, altså toes-in-the-air. Dette krever litt mer fokus på balanse de første øktene.

Det gjør ikke noe at ryggen/overkroppen luter fremover - dette har med hvor du plasserer stangen å gjøre, high eller lowbar, men dette får du ingen følelse med før du fjerne puten.

Selv trives jeg best med low-bar, stangen plassert lengre ned. Løfter tyngre - men man får en følelse av å måtte gå dypere for å få godkjent dybde - og føles mindre belastende på knærne.

Toes-in-the-air hørtes ikke dumt ut. Skal prøve å kjøre lowbar til å begynne med, men om det ikke går bra prøver jeg heller ditt forslag. 

Tusen takk! Utrolig godt å få tips, ser lyset igjen 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte å ta av skoene og kjøre low bar med toes in the air for å øve på teknikk med kun stangen så det er et tips som jeg hadde bra erfaring med for det kan se ut som du kommer litt frempå, men mulig det er pga skoene.

Blir også lettere uten pussy pad, og med lavere stangplassering så burde du ikke få noe vondt bare spenn opp før du tar et grep om stangen og plasserer så bør det gå heelt fint. Utenom det ser det jo veldig bra ut da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...