Gå til innhold

Vondt i hodet og lite energi


Hyori

Anbefalte innlegg

Hei,

lurte på om dere har noen tips til meg, har en følelse over at det jeg gjør er veldig feil og trenger et klapp for å få det til.
Jeg har nå i 3 år jobbet med å gå ned i vekt, jeg startet som 85kg og har gått ned til 66kg (tallet på vekten er superviktig for meg...teit, jeg vet).
Men etter noen måneder nå så har jeg gått opp igjen fordi jeg sluttet med det jeg dreiv med, men nå prøver jeg å gå ned til ca. 65-60 kg.

Før så pleide dagen min å bestå av energidrikker, uten dem klarte jeg ikke å trene. Jeg går på en lavkarbo diet, unngår så karbohydrater så mye jeg klarer, jeg veier ingenting. Jeg spiser ikke frokost, spiser lunch, som består av noen biter med kjøtt, agurk, brokkoli, tomat og noen biter melon. Jeg spiser ingenting før middag, da spiser jeg feks. kyllinglår, vinger, kottelett eller lignende med salat blad, agurk, ingefær, hvitløk osv. (som en wrap)

Jeg syns jeg selv spiser veldig lite og det er sikkert derfor jeg får vondt i hode osv. men i slik jeg selv opplever det da så går jeg ikke ned dersom jeg ikke spiser slik. Når jeg trener så er det alltid elipse i 1 time, utrolig kjedelig...men jeg gjør det for dette har funket så langt...

Jeg vet at dette ikke er riktig vei så jeg trenger hjelp.
Tusen takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Det er helt klart at det du har gjort har fungert, i en periode. Men det er ikke selvsagt at det samme vil fungere igjen.

Det er nesten selvsagt at en får hodepine og er energiløs når en holder på slik 
 

Før så pleide dagen min å bestå av energidrikker, uten dem klarte jeg ikke å trene. Jeg går på en lavkarbo diet, unngår så karbohydrater så mye jeg klarer, jeg veier ingenting. Jeg spiser ikke frokost, spiser lunch, som består av noen biter med kjøtt, agurk, brokkoli, tomat og noen biter melon. Jeg spiser ingenting før middag, da spiser jeg feks. kyllinglår, vinger, kottelett eller lignende med salat blad, agurk, ingefær, hvitløk osv. (som en wrap)

Vektnedgang og endring i kroppssamensetning, ikke bare for å nå et mål, men også holde det - handler om rutiner. Og da er en faktisk nødt til å finne det kostholdet og den formen for trening som både gir en resultater og nok glede i hverdagen til å holde på kontinuerlig, ikke bare i en periode.

Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å supplere litt styrketrening, det finnes mange artikler og tråder her på forumet som er verdt å lese :)

http://fitnessbloggen.no/treningsprogrammer/

Samt en hel del om kosthold

http://fitnessbloggen.no/vektnedgang/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter det Therese sier!
I tillegg - det er ingenting i veien med å spise få måltid om du føler det passer for deg. Det er ikke antall måltider som spiller noen rolle, men mengden og hva du spiser. Ser du til middag kun lister opp behandlet/feite proteinkilder. Har du vurdert å kanskje bytte kyllingvinger og koteletter med kyllingfilet og karbonadedeig/biff?

I tillegg virker det litt merkelig at du ikke går ned i vekt siden du oppgir at du spiser så lite. Undersøkelser (mange mange mange) viser at de aller fleste (over 90% ) undervurderer kraftig sitt dagsinntak. Ingen tror at de selv gjør det, men gjennom overvåkning ser en at vi alle får i oss mye mer enn vi tror. Feilrapporteringen er enorm. Har du forsøkt å skrive opp absolutt ALT du spiser og drikker hver dag i for eksempel en uke? Det pleier å bli mer enn en tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...