Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nylig fått beskjed om å prøve et melkefritt kosthold. Jeg gjør da oppmerksom på at det IKKE er det samme som laktosefritt kosthold. Jeg kan ikke spise NOE som kommer fra melk, verken proteiner eller laktose. Jeg lurer på om det er noen av dere som har erfaring fra et slikt kosthold og som gjerne kan hjelpe meg. Jeg er usikker på hvilke vanlige matvarer jeg nå ikke kan spise. Lager for eksempel pizzadeig med bakeprotein for så å innse for jeg spiste det at det inneholder melkeprotein :( 

Grunnen til at jeg skal prøve dette melkefrie kostholdet er langvarig hodepine og veldig stiv nakke. Jeg fikk beskjed om at jeg hadde for mye syre i kroppen og at det kan skyldes denne allergien jeg ikke vet noe om. I tillegg har jeg lest om slik melkeallergi og det høres ut som noe med klare symptomer.. Når det er sagt, så har jeg merket at de tegnene på for mye syre i kroppen er borte etter en uke uten melkeprodukter. 

Hva tenker dere om dette? Trenger seriøst noens mening og ekspertise.. :) 

Tar mer enn gjerne imot oppskrifter.

Endret av thefoodlovinggirl
Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/34608-melkefritt-kosthold-og-hodepine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med det. Lærte på skolen i dag at blodet vært fungere som en buffer (ph holdes konstandt), men hva er dette oppstyret med ph (base) dietten?

Men det jeg er mest nysgjerrig på er om dere tror det kan være en link mellom kosthold, hodepine og stiv nakke..?

Endret av thefoodlovinggirl

Annonse

Det er en del teorier om at melk gjør kroppen mer syrlig, men de har vel blitt avkreftet.

Når det er sagt kan plager som hodepine og mageproblemer være relatert til intoleranser. Hvis du er veldig motivert for å gjøre noe med det kan du sjekke ut denne:

http://www.precisionnutrition.com/elimination-diet-infographic

Hadde det vært noe som helst hold i syre/basedietten hadde vi sett så mange dødsfall i lutefisksesongen at det hadde vært helt komisk . De fleste som promoterer denslags  kvakksalveri har NULL peiling på hvordan kroppen regulerer seg selv, og du bør ikke lytte til de når de gir deg råd om hvordan du kan regulere din. 

Bytt behandler. 

Vondt i nakken kan komme fra mye rart, fra ugunstig arbeidsposisjon til stressnakke til hjernehinnebetennelse, jeg kan ikke nok om melkeallergi til å si om det kan eller ikke kan komme derifra, det kan også  være placebo, så det er slettes ikke sikkert at du har melkeallergi - dra isåfall til lege og få deg allergitestet. 

Hehe :p Jeg sier ikke at jeg tar syre/basedietten på alvor.(men det er jo MANGE som gjør det) Jeg er egentlig veldig skeptisk til slike dietter, detox etc. Jeg er egentlig bare desperat etter å bli kvitt hodepinen og prøver hva som helst for å bli bedre. Har vært uten melkeprodukter i snart 3 uker nå og jeg har hatt litt mindre hodepine. Jeg tror dog at det skyldes behandlingen jeg fikk + at jeg har begynt å ta magnesium daglig (fikk beskjed at jeg kanskje var lav på det og hadde konstant spente muskler..var på grensen til mangel sist jeg sjekket..)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...