Gå til innhold

thefoodlovinggirl

Medlemmer
  • Innholdsteller

    21
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om thefoodlovinggirl

  • Rang
    Nykommer

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Har kroniske smerter i høyre lår/hofte og i korsryggen. Det startet under trening for 2 år siden og har variert i intensitet de siste to årene. Til tider har jeg ikke vært i stand til å sitte, gå, sykle eller noen form for aktivitet uten smerter. Jeg var i et forløp hos en fysioterapeut som la merke til at jeg har mange kompensatoriske mønstre, hvor jeg eks. biter kjeven sammen fremfor å aktivere gluteusmuskulaturen og at min psoas på høyre side slett ikke kan la seg aktivere. Jeg har for nylig forsøkt å starte med å trene igjen etter 8 mnd. pause, og får flere og flere smerter des mer jeg bev
  2. Ja. Det stemmer ganske godt. Jeg skrev jo tidligere at jeg har fått påvist overbelastning i noen av de musklene, så en strekk er det nok ikke, nei
  3. Smertene er ved senefestet i rectus femoris, helt oppe i rumpemuskuleturen, nesten i overgangen til ryggen, helt nede i rumpemuskuleturen og ned mot hamstring, på innsiden av låret i muskelen som brukes for å bevege låret innover og litt i tensor fascia latae ved hoftekammen. Alle bevegelser som belaster musklene med mer enn egen kroppsvekt øker smertene, som løping, hopping og styrketrening. Langvarig bruk av dem, som ved gange og sykling gjør også vondt.
  4. Når det gjelder hårtap, så kan det kommer opp til 3 måneder etter at man ikke har gitt kroppen den riktige næring. Om du gir kroppen din det den trenger, så vil det normalisere seg etterhvert. Jeg tenker heller at du burde tenke over hva som fikk deg til å spise på den måten som du gjorde og ta tak i det, så er jeg sikker på at det ordner seg om en liten stund.
  5. Det er ikke noe som presist kan si hvor mange gram proteiner og karbohydrater du SKAL få i deg hver dag for å få de beste resultater. Hvor mange gram karbohydrater du trenger avhenger veldig fra person til person og hvor aktiv du er i løpet av dagen. Kvinner trenger også ekstra karbohydrater den uken i måneden. I de nordiske anbefalinger for kostholdssammensetninger så lyder det 45-60E% karbohydrater, som vil si at 45-60% av dine kalorier skal komme fra karbohydrater. 10-20E% fra protein (svarende til ca. 0.8-1.1g protein per kg kroppsvekt hver dag) og 25-40E% fra fett. Da jeg ikke vet ditt ek
  6. Jeg vil anbefale deg å søke på pinterest
  7. Hei. Jeg har hatt smerter i min hofte i 10 uker nå og var til ultralyd for et par ukes siden hvor de så at det var overbelastning i rectus femoris og tensor fascia latae. Jeg har vært til trykkbølgebehandling 3 ganger og føler ikke den store fremgang. Jeg har fått beskjed om å holde meg fra alle aktiviteter som gir smerter. Problemet er bare at de fleste hverdagslige aktiviteter som å gå, sykle (sykler til og fra skole og jobb) og de fleste andre bevegelser som innebærer hofte, lår, rumpe forverrer smertene. Jeg er ivrig etter å starte å trene igjen, men hver gang så får jeg større smerter ett
  8. Takk for svar. Burde kanskje vært litt mer spesifikk. Jeg spise veldig sunt til vanlig, og har derfor litt vanskelig for å få i meg nok kalorier da volumet på maten blir ganske stort - noe som fører til at jeg kan bli ganske oppblåst (der gravid ut til tider). Jeg pleier derfor å bli mer og mer sulten jo flere dager jeg går med litt for lite matinntak. Det fører da til at jeg har dager hvor jeg ikke gjør annet enn å spise - selv om jeg ikke er sulten, men stappmett. Jeg får utrolig cravings på alt med masse karbohydrater i, og føler til tider at jeg ikke klarer å stoppe når jeg først er begynt
  9. Jeg er opptatt av å ha en sunt kosthold, og spiser derfor mye mat som ikke er så veldig energitett. De dagene hvor jeg trener en del, så føler jeg meg ikke nødvendigvis så sulten da magen er full med mye, men lite energitett mat. Jeg er lei av å føle meg oppblåst i magen, spise store porsjoner (og få foodbaby etter hvert eneste måltid) osv. På den annen side, så er jeg redd for at jeg vil legge på meg dersom jeg begynner å spise mer energitett mat som bl.a. nøtter. Generelt så tror jeg at fettinnholdet i kosten min er for lavt, noe som ikke er så bra. Noen som vet om "bivirkninger" av et
  10. Hei. Noen som vet om man kan gå på rulleski på friidrettsbane? stavenes spiss er omtrent like lange som dem som det som er lovlig å ha på piggskoene (10mm). Det er mest vanlig å ha 6mm i piggsko, men de som hopper og kaster spyd har gjerne 9-12mm. Så har Petter Nortug sto på rulleski på Bislett for noen år siden... Har lyst å være sikker på at jeg ikke ødelegger noe får jeg setter i gang å trene på rulleski, så håper noen kan svare meg på det
  11. Hei. Har dere tips til melkefrie oppskrifter? Har så lyst på for ekempel cottage cheese og hvitost...:(
  12. Hei. Har hatt problemer med stiv nakke de siste årene. Har gått jevnlig til fysio, osteopat og muskelterapeut. Til nå er det ikke noen som har klart å få vekk plagene. Jeg har fått beskjed om at jeg kan være intolerant mot melkeproteiner og at det kan spille en rolle. Jeg merket litt forbedringer da jeg kuttet ut melkeprodukter, men jeg er langt ifra kvitt plagene. Det jeg lurer på, er om noen av dere vet om det er noe mat som trigger stive muskler og eventuelt noe jeg burde prøve..? Jeg er åpent for det meste...
  13. Hei. Vet ikke om dette er det rette stede å stille disse spørsmålene på, men jeg prøver likevel Jeg har sett at Atlantis Medisinske Høyskole som en en privatskole tilbyr bachelor i ernæring i Spania. Jeg lurer på om noen av dere har erfaringer fra dette studiet. Vet dere om man kan ta master etter endt studie og dermed blir klinisk ernæringsfysiolog?
  14. Jeg er fortsatt usikker på hva det er jeg reagerer på. Jeg håper det er laktose, for det gjør ting litt lettere (og billigere). Jeg må nok en tur innom sykehuset og teste Takk for svar. Har du noen priseksempler?
  15. Hei. Jeg gikk uten melkeprodukter i 3.5 uke pga. spekulasjoner om allergi. Da jeg spiste melk igjen, fikk jeg utslett på magen og ryggen, ekstrem hodepine, eksem, vondt i magen o.l. Jeg lurer derfor på om noen av dere vet priser på melkefrie produkter i Sverige eller Danmark, gjerne i forhold til hverandre?
×
×
  • Opprett ny...