Gå til innhold

Jævla bedrevitere...


Helene Drage

Anbefalte innlegg

Er det flere enn meg som får fnatt av at folk skal fortelle en at alt man gjør er feil, som stadig skal kritiserer hver eneste ting man spiser, hver eneste treningsøkt, og mener at man gjør alt feil, og at de selvsagt vet alt best? Jeg holder seriøst på å klikke av visse folk!

Greit nok at vi alle har ulike meninger om hva slags treningsmetoder og kosthold som funker best, men det må da for faen meg gå ann å respektere at noen andre mener noe annet? Idag har jeg fått regelrett kjeft på bloggen min fordi jeg spiste nachos igår. Min porsjon besto av 200 g karbonadedeig, tacokrydder og salsa, men Samboeren fikk med nachos og ost, og når jeg opplyste om dette fikk jeg klar beskjed om at det var bare bortforklaringer! WTF?

Hvordan skal man takle de jævla bedreviterne som skal blande seg inn i absolutt alt?! For å gjøre det enda verre så sier to bedrevitere det totalt motsatte, er det rart man blir forvirret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som regel er det de med dårlig samvittighet selv som tar seg tid til å kommentere om andre har spist seg en liten porsjon nachos en lørdagskveld. Oddsen er nok tilstede for at de selv får åndenød bare av å lage seg nachos. Litt nachos fra eller til er ikke make it or break it :) Spesielt ikke på en lørdag!

“People who say it cannot be done should not interrupt those who are doing it.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nicolai Roness

jeg mener at hvis du legger ut på en "offentlig" blogg, må du tåle å høre litt av hvert, med mindre du sier ifra at du ikke vil høre på besserwisserpratet dems. Mange legger jo ut slik info nettopp for å få kritikk og veiledning.

men virker det ikke litt rart å lufte nettopp denne frustrasjonen for å høre hva andre synes, når du akkurat har sagt at du ikke liker bedrevitere :p

hehe

ps. prøv å gå inn på www.bedreviteren.no ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener at hvis du legger ut på en "offentlig" blogg, må du tåle å høre litt av hvert, med mindre du sier ifra at du ikke vil høre på besserwisserpratet dems. Mange legger jo ut slik info nettopp for å få kritikk og veiledning.

men virker det ikke litt rart å lufte nettopp denne frustrasjonen for å høre hva andre synes, når du akkurat har sagt at du ikke liker bedrevitere :p

hehe

ps. prøv å gå inn på www.bedreviteren.no ;)

Hadde det nå engang bare vært på blogg ville det nå vært en ting, selv om jeg ikke forstår det noe mer. Personlig synes jeg det er ganske så stor forskjell på å spørre om andre mening og det å bli prakket på ens mening som mener at de vet best og hva alle andre mener er feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel er det de med dårlig samvittighet selv som tar seg tid til å kommentere om andre har spist seg en liten porsjon nachos en lørdagskveld. Oddsen er nok tilstede for at de selv får åndenød bare av å lage seg nachos. Litt nachos fra eller til er ikke make it or break it :) Spesielt ikke på en lørdag!

“People who say it cannot be done should not interrupt those who are doing it.”

Kan nok hende du har et godt poeng der ja :) Greit nok at man er uenig i ulike treningsmetoder, men å gå rundt med den troen av jeg har rett og alle andre har feil virker utrolig arrogant for min del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oversett til norsk og send dem denne:

It's people like you that just need to not exist. Not saying I want you to die, just to never have been born at all. Seriously, you're an ass. You do not deserve your first amendment right. It should be stripped from you then shoved up your ass because, frankly, you deserve it. I really hope for your sake and the sake of anyone that has the unfortunate displeasure to call you their friend or co worker that you are only like this on the internet, because if this is how you acted in real life I pity anyone you ever come in contact with and pray to god that our paths never cross.

Da holder de sikkert kjeft.. hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oversett til norsk og send dem denne:

It's people like you that just need to not exist. Not saying I want you to die, just to never have been born at all. Seriously, you're an ass. You do not deserve your first amendment right. It should be stripped from you then shoved up your ass because, frankly, you deserve it. I really hope for your sake and the sake of anyone that has the unfortunate displeasure to call you their friend or co worker that you are only like this on the internet, because if this is how you acted in real life I pity anyone you ever come in contact with and pray to god that our paths never cross.

Da holder de sikkert kjeft.. hehe :)

Den der minner meg om en fantastisk kommentar lagt ved en random film på youtube

"..Oh god. I hope you don't breed."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere enn meg som får fnatt av at folk skal fortelle en at alt man gjør er feil, som stadig skal kritiserer hver eneste ting man spiser, hver eneste treningsøkt, og mener at man gjør alt feil, og at de selvsagt vet alt best? Jeg holder seriøst på å klikke av visse folk!

Greit nok at vi alle har ulike meninger om hva slags treningsmetoder og kosthold som funker best, men det må da for faen meg gå ann å respektere at noen andre mener noe annet? Idag har jeg fått regelrett kjeft på bloggen min fordi jeg spiste nachos igår. Min porsjon besto av 200 g karbonadedeig, tacokrydder og salsa, men Samboeren fikk med nachos og ost, og når jeg opplyste om dette fikk jeg klar beskjed om at det var bare bortforklaringer! WTF?

På mange måter synes jeg disse bedreviterne er verre enn venner og familie som ikke vil forstå, de tenner ihvertfall pluggene hos meg... Så spør jeg igjen, hvordan skal man takle de jævla bedreviterne som skal blande seg inn i absolutt alt?! For å gjøre det enda verre så sier to bedrevitere det totalt motsatte, er det rart man blir forvirret?

Helt enig med deg. Nå vil jo ikke jeg på noen måte klassifisere dette som en utskeielse i det hele tatt (200g karbonadedeig med tacokrydder og salsa? Det er jo pokker meg fitnessmat!), men det er ikke alle som forstår at den eneste grunnen til at mange klarer å følge et fornuftig kosthold 90% av tiden, er nettopp at de tillater seg å skeie ut de resterende 10%. Jeg har flere ganger fått kommentaren "jøss, spiser du sånt?!" når jeg har bestilt en svær pizza fra Peppes eller, Gud forby, tillatt meg å spise et par sjokoladekjeks.

Hadde jeg ikke vært over middels selvsikker på de livsstilsvalgene jeg gjør, ville jeg muligens brydd meg om dette. Slik det er i dag, gir jeg totalt blaffen. Dette har egentlig skjedd av seg selv etterhvert som jeg har blitt mer komfortabel med denne livsstilen; før var jeg en usikker liten svekling som tok alle disse tilbakemeldignene til hjertet og visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg, og nå kunne jeg virkelig ikke brydd meg mindre.

Som regel er det de med dårlig samvittighet selv som tar seg tid til å kommentere om andre har spist seg en liten porsjon nachos en lørdagskveld. Oddsen er nok tilstede for at de selv får åndenød bare av å lage seg nachos. Litt nachos fra eller til er ikke make it or break it :) Spesielt ikke på en lørdag!

“People who say it cannot be done should not interrupt those who are doing it.”

Nok en gang helt enig. Misunnelse er en stygg ting.

jeg mener at hvis du legger ut på en "offentlig" blogg, må du tåle å høre litt av hvert, med mindre du sier ifra at du ikke vil høre på besserwisserpratet dems. Mange legger jo ut slik info nettopp for å få kritikk og veiledning.

men virker det ikke litt rart å lufte nettopp denne frustrasjonen for å høre hva andre synes, når du akkurat har sagt at du ikke liker bedrevitere :p

hehe

ps. prøv å gå inn på www.bedreviteren.no ;)

Dette er jeg egentlig ikke enig i. Her kommer vel idealisten i meg frem (ja, han finnes!), men jeg synes man skal kunne forvente en viss folkeskikk, selv i det offentlige rom og med full anonymitet. Og jeg ville heller ikke sidestilt lufting av frustrasjon med det å være bedreviter. Helene vil jo tross alt bare diskutere hvordan man skal takle sånne slitsomme personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil: Karbonadedeig med tacokrydder og salsa er faktisk det siste måltidet på en av dagene i kostholdsplanen min. Jeg ser hva du mener med det å være sikker på seg selv og de valgene man tar, og jeg må vel ærlig talt innrømme at jeg ikke føler meg så selvsikker på de valgene jeg tar fordi valgene blir tatt for meg. Jeg merker imidlertid at jeg lærer mer og mer, og jo mer jeg lærer jo mer selvsikker blir jeg på at det opplegget som er satt opp for meg er riktig for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nicolai Roness

Dette er jeg egentlig ikke enig i. Her kommer vel idealisten i meg frem (ja, han finnes!), men jeg synes man skal kunne forvente en viss folkeskikk, selv i det offentlige rom og med full anonymitet. Og jeg ville heller ikke sidestilt lufting av frustrasjon med det å være bedreviter. Helene vil jo tross alt bare diskutere hvordan man skal takle sånne slitsomme personer.

angående diskutering av slitsomme personer så er det absolutt nødvendig, så mest ironien i det hele : )

folk og skikk går sjelden hånd i hånd etter min erfaring, så der må man vel bare være enige om å være uenige :meh: men spør man, så bør man få svar, ikke noe annet piss! så jeg ser logikken hun følger opp med, da hun siterer meg i sitt påfølgende innlegg.

men jeg skjønte ikke mye når Helene Har(d)efrøken først sier at det er en blogg, og så sier at det ikke er en blogg... (misforstod jeg?)

Helene, jeg mente ei å være bedreviter ;) angående hva du skrev på bloggen så er jeg knakende enig med Kjetil... knapt noen utskeielse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

angående diskutering av slitsomme personer så er det absolutt nødvendig, så mest ironien i det hele : )

folk og skikk går sjelden hånd i hånd etter min erfaring, så der må man vel bare være enige om å være uenige :meh: men spør man, så bør man få svar, ikke noe annet piss! så jeg ser logikken hun følger opp med, da hun siterer meg i sitt påfølgende innlegg.

men jeg skjønte ikke mye når Helene Har(d)efrøken først sier at det er en blogg, og så sier at det ikke er en blogg... (misforstod jeg?)

Helene, jeg mente ei å være bedreviter ;) angående hva du skrev på bloggen så er jeg knakende enig med Kjetil... knapt noen utskeielse!

Da skal jeg prøve å oppklare det med bloggen :) Ja, man må forvente litt slikt når man har en offentlig blogg, er utrolig hvor mange patetiske mennesker det finnes der ute som finner glede i å rakke ned på andre. Det jeg mente var at det er ikke bare på blogg jeg opplever dette fenomenet, men også i RL og på forum og lignende. Det overrasker meg særlig å finne slike bedrevitere på treningsforum, jeg har kanskje en rar oppfatning av at treningsfolk vet at ikke alle er enige om hva som er best osv. Det er helt i orden å være uenige, men man må samtidig godta at andre mener de får mer ut av en annen treningsmetode, alle er jo forskjellige og ikke alt funker for alle. Å mene at sin egen metode er den beste for alle er jo utrolig arrogant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår veldig godt frustrasjonen til Helene, selv om man selvfølgelig ikke kan sette seg inn i en annens situasjon. Å føle at man møter motstand fra alle hold, både venner, familie og i dette tilfellet blogglesere er tøft, og det er derfor viktig å være sterk. Men "bedreviteren" Asle har nok et poeng, for hadde du vært 100 % sikker på deg selv, så hadde du ikke brydd deg om det. Du vet jo selv, når du tenker deg om, at de 200 grammene med karbonadedeig er en helt vanlig voksen porsjon! De fleste voksne mennesker hadde vel sikkert spist både det og tilbehør...

De fleste her på fitnessbloggen vil i hvert fall støtte deg Helene! Du må rett og slett prøve å la være å bry deg, for man kan ikke styre andre menneske. Da må man i så fall holde seg unna alle mennesker, og det er vel ikke et alternativ?

Noen mennesker, særlig på internett, bare må være ufine. Så fort de får sjansen til å være stygge, griper de den. Mest sannsynlig er dette personer som har blitt ertet selv, og som lar det gå utover andre. Eller som har andre problemer, og som har litt vanskelig for å styre seg selv og sine egne handlinger. Jeg ser nesten litt på det som når personer bare må trykke på sjokoladenissene i butikken (de hule med tynn sjokolade som knekker lett). Det er ikke fordi de har spesielt lyst til å ødelegge den, men det gir dem bare et lite kick av å klemme litt slik at hele nissen sprekker. Siden nissen er inni papir, så er det ikke så lett å se hva man har gjort. Det er den anonymiteten som gjør det ekstra lett å faktisk foreta seg det lille hærverket:) Litt sånn er det på nett også føler jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo. Du har noe som irriterer deg - jeg gir en løsning. Om du bare vil ha støtte uten praktiske råd til hvordan du kan forbedre ting og takle dem mer hensiktsmessig, gå til Kvinneguiden. Jeg gav deg en måte å takle dem på.

Om noen setter spørsmål ved det du gjør, er det en fin sjanse til å ta en liten bullshit-detektortest på det folk sier, og en liten realitetsorientering i forhold til det du selv gjør.

Hvis du føler for å dele at du spiste nachos på bloggen din samtidig som du skriver om trening og kosthold må du tåle reaksjoner.Enkelte mennesker vil alltid se etter noe å ta deg på, og da gjelder det å holde seg helt rolig, ikke bry seg, eller stille dem spørsmålet 'hva skjer om jeg spiser de nachosene?' hvorpå du kan underholde deg selv lenge med forklaringen.

Så løsningen din er at jeg ikke er sikker nok på meg selv og trenger å bli det? Wow, den får du nok ingen pris for... Å bli mer sikker på seg selv er ikke noe som kommer automatisk, det kommer etterhvert som man lærer mer og ser at ting funker. Jeg har aldri syntes at trening og kosthold er lett, det er en grunn til at jeg har slitt med overvekt i alle år. Jeg leser det meste jeg kommer over, men ting tar tid. Å bli mer sikker på seg selv kan nok hjelpe, men slik tar tid, og det er en grunn til at jeg får hjelp til trening og kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nicolai Roness

hehe jeg tror du misforstår budskapet til Asle! Dere sier i bunn og grunn det samme.

Alt han fremmer er mer kunnskap, han prøver ikke å si at du må bli mer selvsikker på degselv som person, men på dine kunnskaper; det kommer gjennom studering (som både du og Asle påpeker!)

om jeg forstår Asle og deg rett, da :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger å se forbi den passivt aggressive tonen og omformulerer meg:

1: Du blir usikker

2: Hva er du usikker på?

3: Oppsøk kunnskap

Det er den eneste måten å ikke bare 'være usikker på' - ta det steg for steg. 'Trening og kosthold' er ikke et stort felt du må kunne alt om med en gang - en spiser en elefant en bit av gangen.

Det virker som du

1: Blir usikker

2: Blir frustrert

3: TEITE BEDREVITERE!

Jeg er ikke helt enig med deg. Jeg oppsøker kunnskap når jeg er usikker på noe, men er det noe jeg har oppdaget med trening og kosthold så er det det at det ikke er et enkelt svar. Et spørsmål kan ha 20 forskjellige svar avhengig av hvem du spør, ta bare LCHF for eksempel! Noen mener det er en mirakelkur der man kan spise nesten hva man vil og gå ned i vekt mens andre mener det er noe forbanna tull. For å være helt ærlig er det sykt forvirrende til tider å prøve å finne svar på det man leter etter.

Jeg er helt enig i at med kunnskap så blir man mer sikker på seg selv og de valgene man tar, men det funker ikke slik at man kan si "Ja, nå skal jeg bli mer sikker på meg selv", så sier det pooff og så er man det. Mange "bedrevitere" har faktisk noe å komme med, men jeg misliker sterkt folk som mener at dere meninger og tanker om ting er alfa omega og alle som mener noe annet er teite.

Men i bunn og grunn er vi enige, ved å oppsøke kunnskap og vite hva man driver med så blir man mer sikker på seg selv, og kanskje man heller ler av bedrevitere istedet for å ville bite hue av dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nicolai Roness

les forskning, ikke meninger, så endrer den saken seg!

det er greia med forskning, det er sant inntil det motsatte er bevist :p

mange kan ha bra resultater med forskjellige metoder, men du må se på mekanikken i det hele. Hva er det som egentlig skjer! Hvorfor går de og de ned i vekt?

Etterprøv enhver påstand! Ingen enkel jobb, men det er det som kreves for å få oversikten (iallefall i akademia).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...