Gå til innhold

Easylife og kosterstattere


silverslark

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nylig begynt på easylife i Drammen.

Jeg har lenge slitt med å gå ned i vekt og med å finne motivasjon. Jeg har vært medlem på treningssenter før og gått gjevnlig flere ganger i uken uten å ha gått ned noe. Jeg regner med kostholdet mitt har vært mitt største problem.

Derfor tenkte jeg at Easylife så ut som en flott måte å gå ned i vekt på. Det har seg nå sånn å gjøre at jeg skal gå 3 uker på kosterstattere og komme i ketose, sånn skal jeg gå ned 10-15 kilo på kort tid. Så skal jeg begynne å kombinere dette med trening og gradvis bytte ut kosterstattere med normale måltid. Problemet er jo at det ikke smaker godt i det hele tatt samtidig som det er alt for dyrt. ca 300 kr for 15 måltider (3 dager). Det jeg lurer på er om det finnes noen alternativer til kosterstatterene som er rimeligere?

Finnes det ikke andre måter også å komme i ketose på? Da tenker jeg lavkarbo-dietten f.eks.

Kunne jeg f.eks. byttet ut en av kosterstatterene idag med en lavkarbo-rett eller vil dette ødelegge for meg?

Jeg sitter å føler at de på easylife har vært litt "sleipe" med å pushe på oss (meg og de andre som var på kurs) shaker og supper for å tjene heftig penger når man kunne kommet til samme resultat på en annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hold deg unna pulverkurer!

- unødvendig dyrt.

- lærer deg ikke gode vaner.

- sannsynligheten for sult og ubehag blir større.

Om du vil teste å spise ketogent så skal hovedandelen av kaloriene dine komme fra fett - 75% av kaloriene.

25% av kaloriene skal være fra protein - fisk, fugl, kjøtt.

5% skal være karbohydrater da fra grønnsaker slik at du får i deg viktig fiber.

Å komme i fullstendig ketose tar 2-3 uker. Så forbered deg på at det kan være ubehagelig fram til du når dette punktet, spesielt om du er vant til å spise mye karbohydrater fra før av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg unna pulverkurer!

- unødvendig dyrt.

- lærer deg ikke gode vaner.

- sannsynligheten for sult og ubehag blir større.

Om du vil teste å spise ketogent så skal hovedandelen av kaloriene dine komme fra fett - 75% av kaloriene.

25% av kaloriene skal være fra protein - fisk, fugl, kjøtt.

5% skal være karbohydrater da fra grønnsaker slik at du får i deg viktig fiber.

Å komme i fullstendig ketose tar 2-3 uker. Så forbered deg på at det kan være ubehagelig fram til du når dette punktet, spesielt om du er vant til å spise mye karbohydrater fra før av.

Hei og tusen takk for svar.

Jeg har gjort litt research og har forstått det slik at man kan komme i ketose på to måter (dont kill me if im wrong). Den ene er å kutte karbohydrater (KH), den andre er underskudd av calorier. Jeg er nok på sistnevnte hvor jeg kun lever på poser akkurat nå. Jeg mener jeg er i ketose nå, men skal sjekke dette med ketostix imorgen. Jeg vurderer å bytte over til den versjonen hvor man ikke spiser KH så kan jeg kutte ut shaker og posemat. Merker at jeg blir kvalm av dem hver gang jeg drikker shake eller spiser suppe. Er det da slik at jeg går ut av ketose igjen og må vente 3-5 dager igjen for å komme i ketose eller er jeg fremdeles i ketose om jeg switcher over dietten min?

Hvordan er dette ikke en diett?

Hva mener du? Har jeg gjort noe galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang ketose, hva det er og hvordan du havner der vil jeg anbefale deg å lese deg litt opp på tema. Det å skulle slenge seg på radikale dietter, kurer osv uten basal, grunnleggende kunnskap om ernæring, kroppens funksjoner og næringsstoffer er en særdeles dårlig ide.

http://fitnessbloggen.no/vektnedgang/ (Les flere av artiklene her)

http://www.ketolyse.no/hvordan-slanke-seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...