Gjest Nicolai Roness Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Lette bondepiker! (hørt for en nydelig tittel!?) Fant denne i Magasinet, reklame selvsagt, men det kan da være digg 1 beger tine vaniljekesam 1 glass lett eplemos (bare mindre sukker, mer eple) (tror Rema 1000 sin er ganske bra, har ikke sjekket) 10 havreflarn (honningglaserte havreflak tenker jeg) kanskje 200 gram? skulle tilsvare 4 porsjoner, men jeg kan da vel spise alt om jeg vil det (Asle Bøe-logikk) Kanskje erstatte vaniljekesam med lettkesam, søtning og vaniljesukker(kan hende det går opp i opp med vaniljesukkeret da, ikkje vet eg!). Noen meninger? Noen andre tips til digge greier? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jørgen Andreassen Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Lager i blant en hurtig-is: Lager krem med fløte og litt søtning (sukrin eller stevia), Blander dette med frosne bær (lar de tine bittelitt - blåbær har jeg best erfaring med) Litt vanlije pulver. rører rundt til fløten blir fryst og bæra blir mer spisbare. En god "is" på 10 min Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nicolai Roness Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 nice! den skal jeg sjekke ut! men hvordan blir fløten fryst av røringen din? det jeg etterlyser er altså fremgangsmåte blir den frosset av bærene, eller har du noen andre triks? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jørgen Andreassen Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Den blir fryst av at man rører (altså rører en del, moser, mixer) fryste bær inni kald krem. Den blir ikke som en is du tar ut av frysern, men en litt smeltet is. Kald krem og frosne bær møtes altså på midten. Jeg pleier også å mose bæra inn i røren mens jeg spiser. Er du veldig lat og vil ha noe raskt så tar du bare fløte og rører / moser inni fryste bær sammen med søtning og vanilje/kanel/kardemomme. Jeg vil tro at å hive de raskt i blendern vil gi et artig resultat. Det er altså bare å prøve seg frem. Jeg skal prøve å lage en slik mix med yoghurt også en gang, noe mindre kalorier og kanskje litt friskere smak Jeg kan også anbefale denne kaken på det sterkeste: http://lchf-bloggen.blogspot.com/2011/09/amerikansk-ostekake-med-blabr.html Sinnsykt enkel å lage, sinnsykt god. Eneste som er dumt er at man må vente en god stund før man kan servere og spise den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nicolai Roness Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Sweet, jeg skal prøve begge! smeltet is er jo best jeg skal finne en annen magrere krem...oppskrift... som jeg fant i en bartender-guide bok! tror den inneholder mindre kcal enn vanlig krem, da noe erstattes av isbiter og melk! I'll get back to you Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nicolai Roness Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 like deler knust is, melk og fløte i blender til den blir så tykk som mulig vet ikke om det er greit med skummet melk eller om man må bruke en med mer fett jeg kommer til å prøve med ekstra lett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lily Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Jeg vet ikke helt om jeg skal kalle det snaks, dessert eller mellommåltid, men jeg syntes dette er godt: Tinte bær med (masse? ) sukrin og melk med stevia vanilla creme Gele uten tilsatt sukker (7 kalorier per 100 gram), også med melk med stevia vanilla creme Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nicolai Roness Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 hvor får man lettest tak i stevia? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lily Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 iHerb! :) - stevia vanilla creme med melk smaker som tynn vaniljesaus. Her går det i dråper, så en liten flaske goes a long way! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nicolai Roness Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 iherb.no så ut som en side jeg aldri ville funnet på å kjøpe noenting fra, og ei heller surfe innom... Camillam 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lily Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Håper det bare SÅ sånn ut for din del, for den siden er helt rå! Service, prisnivå og frakt er i særklasse! - iHerb.no? Iherb.com mener du vel? :whistling: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nano Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Dette er den perfekte snacks, frokost, kvelds, anything for meg: - Halvt beger cottage cheese - Et beger av dobbel 0-yoghurt. Kokos, vanilje eller solbær er good shit. - En stk valgfri frukt. Gjerne cantalopemelon. Bland godt med masse kanel og kardemomme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Det tenkte jeg også, den ser heller tvilsom ut.. Men nå har jeg bestilt varer ørten ganger de siste ukene (blant annet stevia)! Sist for noen minutter siden. Advarsel: avhengighetsskapende! Da sikter jeg altså til iherb.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Iherb.com er en helt rå side! Billig frakt og varer, samt relativt rask levering til å være utenlandsk side. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charlotteN Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Protein brownie! Bland 30g sjokolade protein med en ts kakaopulver, litt søtning og ha i vann slik at røren er flytende ( jeg tar vann slik at det akurat dekker blandingen) bland dette godt sammen og ha det ca. 45 sek i mikroen - NYT. Denne er faktisk kjempe god om man har godt proteinpulver Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Proteinpuffer http://mthereseo.blogg.no/1327319054_proteinpuffer.html Jeg brukte 2 eggehvitter som jeg pisket stivt og vendet forsiktig inn i resten av deigen 1 egg 1 scoop vaniljeprotein 2 ss kokosmel 1/2 ts bakepulver noen dråper stevia vanilla creme og peppermint Stekes i pannen Syyykt gode Cile, Krie, charlotteN og 3 andre 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krie Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Tenkte jeg kunne dele noen bilder jeg også. Jeg er en orntlig' søtmoms, og må ha noe godt til dessert HVER dag Denne spiste jeg i dag. Smakte nesten som iskrem og var kjempegod!! Frosne bananbiter, frosne bringebær, bringebærskyr og lettmelk til ønskelig konsistens (synes den er best når den er tykk og iskremaktig :thumbsup:) En annen dessertvariant (brukte bare det jeg hadde tilgjengelig i kjøleskapet): vaniljeskyr, banan, appelsin og valnøtter. Enkelt og greit og veldig godt CaraMella og imm-iform 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sara Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Ta en titt på dette innlegget: http://www.kriweb.no/2012/02/02/5-desserter-under-100-kcal/ . Alle fem oppskriftene virker veldig gode i mine øyne, og stort pluss at de er kalorifattig (og enkelte proteinrike) i tillegg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.