Gå til innhold

Desserter / snacks


Gjest Nicolai Roness

Anbefalte innlegg

Gjest Nicolai Roness

Lette bondepiker! (hørt for en nydelig tittel!?)

Fant denne i Magasinet, reklame selvsagt, men det kan da være digg

1 beger tine vaniljekesam

1 glass lett eplemos (bare mindre sukker, mer eple) (tror Rema 1000 sin er ganske bra, har ikke sjekket)

10 havreflarn (honningglaserte havreflak tenker jeg) kanskje 200 gram?

skulle tilsvare 4 porsjoner, men jeg kan da vel spise alt om jeg vil det :D (Asle Bøe-logikk)

Kanskje erstatte vaniljekesam med lettkesam, søtning og vaniljesukker(kan hende det går opp i opp med vaniljesukkeret da, ikkje vet eg!).

Noen meninger?

Noen andre tips til digge greier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nicolai Roness

nice! den skal jeg sjekke ut! men hvordan blir fløten fryst av røringen din? :p

det jeg etterlyser er altså fremgangsmåte :)

blir den frosset av bærene, eller har du noen andre triks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blir fryst av at man rører (altså rører en del, moser, mixer) fryste bær inni kald krem. Den blir ikke som en is du tar ut av frysern, men en litt smeltet is. Kald krem og frosne bær møtes altså på midten.

Jeg pleier også å mose bæra inn i røren mens jeg spiser.

Er du veldig lat og vil ha noe raskt så tar du bare fløte og rører / moser inni fryste bær sammen med søtning og vanilje/kanel/kardemomme. Jeg vil tro at å hive de raskt i blendern vil gi et artig resultat. Det er altså bare å prøve seg frem.

Jeg skal prøve å lage en slik mix med yoghurt også en gang, noe mindre kalorier og kanskje litt friskere smak :)

Jeg kan også anbefale denne kaken på det sterkeste: http://lchf-bloggen.blogspot.com/2011/09/amerikansk-ostekake-med-blabr.html

Sinnsykt enkel å lage, sinnsykt god. Eneste som er dumt er at man må vente en god stund før man kan servere og spise den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nicolai Roness

Sweet, jeg skal prøve begge! :)

smeltet is er jo best ;)

jeg skal finne en annen magrere krem...oppskrift... som jeg fant i en bartender-guide bok! tror den inneholder mindre kcal enn vanlig krem, da noe erstattes av isbiter og melk!

I'll get back to you :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nicolai Roness

like deler knust is, melk og fløte i blender til den blir så tykk som mulig

vet ikke om det er greit med skummet melk eller om man må bruke en med mer fett

jeg kommer til å prøve med ekstra lett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke helt om jeg skal kalle det snaks, dessert eller mellommåltid, men jeg syntes dette er godt:

Tinte bær med (masse? :wub:) sukrin og melk med stevia vanilla creme

Gele uten tilsatt sukker (7 kalorier per 100 gram), også med melk med stevia vanilla creme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 måneder senere...

Protein brownie!

Bland 30g sjokolade protein med en ts kakaopulver, litt søtning og ha i vann slik at røren er flytende ( jeg tar vann slik at det akurat dekker blandingen) bland dette godt sammen og ha det ca. 45 sek i mikroen - NYT.

Denne er faktisk kjempe god om man har godt proteinpulver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg kunne dele noen bilder jeg også. Jeg er en orntlig' søtmoms, og må ha noe godt til dessert HVER dag :D

Denne spiste jeg i dag. Smakte nesten som iskrem og var kjempegod!! :) Frosne bananbiter, frosne bringebær, bringebærskyr og lettmelk til ønskelig konsistens (synes den er best når den er tykk og iskremaktig :thumbsup:)

post-1830-14440830325153_thumb.jpg

En annen dessertvariant (brukte bare det jeg hadde tilgjengelig i kjøleskapet): vaniljeskyr, banan, appelsin og valnøtter. Enkelt og greit og veldig godt :)

post-1830-14440830325903_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...