Gå til innhold

Blir ikke dette veldig lite mat?


heijmeb

Anbefalte innlegg

Fikk en kroppsanalyse i går hvor det står at jeg forbrenner 1450 kcal på en dag uten aktivitet, hun sa at jeg da kunne ligge i senga hele dagen og likevel forbrenne 1450 kcal. Jeg spurte hvordan det ble om jeg skulle gå ned litt i vekt, og hun sa at jeg skulle fjerne 500 kcal fra kostholdet mitt, på den måten ville jeg gå ned en halv kilo i uka.

Men blir det ikke litt lite mat med 950 kcal på en hel dag tross lite aktivitet? Eller er det bare jeg som er dum og ikke skjønner at dette egentlig er helt normal mengde kcal? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ligger på 1450 kcal i hvileforbrenning, noe som høres fornuftig ut, og trener noen økter i uka, så vil du i praksis ligge 500-1000 kcal i underskudd ved å spise nettopp 1450 kcal om dagen, fordi trening gjør at du både forbrenner mer i hvile og selvsagt går det med noen kalorier under øktene:) Jeg ville lagt meg på 1500-1800 kcal om dagen, med utgangspunkt i å trene for eksempel 3 gode økter i uka. Med moderat aktivitet vil du nemlig ha behov for ca 2200 kcal om dagen i snitt, og det er fra dette du må regne et eventuelt underskudd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en kroppsanalyse i går hvor det står at jeg forbrenner 1450 kcal på en dag uten aktivitet, hun sa at jeg da kunne ligge i senga hele dagen og likevel forbrenne 1450 kcal. Jeg spurte hvordan det ble om jeg skulle gå ned litt i vekt, og hun sa at jeg skulle fjerne 500 kcal fra kostholdet mitt, på den måten ville jeg gå ned en halv kilo i uka.

Men blir det ikke litt lite mat med 950 kcal på en hel dag tross lite aktivitet? Eller er det bare jeg som er dum og ikke skjønner at dette egentlig er helt normal mengde kcal? :p

Jeg ville ikke begynt med 500 med en gang. mer 2-300 kanskje og så kuttet litt uke for uke feks. 1500 i seg selv er ikke mye ogda begynne på 1000 er ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, ikke hør på Emilwoop, du skal såvisst ikke legge deg på 1000 kcal. :confused:

Om du ligger på 1000 kcal i løpet av en dag, trener 3-5 dager i uka, ligger du glatt over 1000 kcal i underskudd per dag, da forbrenningen din øker i takt med hvilke aktiviteter du gjør, som Mette M får frem så fint i sin post.

Om du ligger på et kcalinntak på mellom 1500 og 1900 kcal avhengig av hvor mye/hardt du trener, så skal du se at du går ned i vekt på en sunn måte, og likevel klarer å holde på muskelmassen din :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1450kcal er din hvileforbrenning, men du hviler vel ikke hele dagen? :)

Aktivitet kommer i tillegg - multipliser tallet med 1.2-2 ettersom hvor aktiv du er (jeg pleier å bruke 1.5 da dette er et godt eksempel på en dag der en jobber 8timer, kanskje tusler litt rundt og gjør et par ærend, men ikke trener)

Du vil da få 2175kcal som skal til for å opprettholde vekten din dersom du ikke er stor mer aktiv enn overnevnte - det er dette du skal trekke 500kcal ifra

Dersom du trener 7dager i uken á 2timer så ville jeg anbefalt et noe høyere energiinntak.. alt ettersom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, ikke hør på Emilwoop, du skal såvisst ikke legge deg på 1000 kcal. :confused:

Om du ligger på 1000 kcal i løpet av en dag, trener 3-5 dager i uka, ligger du glatt over 1000 kcal i underskudd per dag, da forbrenningen din øker i takt med hvilke aktiviteter du gjør, som Mette M får frem så fint i sin post.

Om du ligger på et kcalinntak på mellom 1500 og 1900 kcal avhengig av hvor mye/hardt du trener, så skal du se at du går ned i vekt på en sunn måte, og likevel klarer å holde på muskelmassen din :thumbsup:

ser du egentlig hva jg skreiv?

lær deg å les! hun skriber også hun ikke er kjempe aktiv. blande inn 3-5 øker i uka da blir feil ihenhold til kcal og vektnedgang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jg ville absolutt ikke hørt på alle bedre viterne her inne! Jeg kunne hørt på feks deg Therese for du har stilt før bla. ;)

Jeg synes alle skal få lov å svare, det er jo det man lærer av også - men har man ikke noe klokt/pent å si så kan man like gjerne la være. Jo flere svar gjør som regel bare trådstarter mer forvirret..

Hyggelig at du mener det, men selv det gir ingen garanti - alle kan ta feil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alle skal få lov å svare, det er jo det man lærer av også - men har man ikke noe klokt/pent å si så kan man like gjerne la være. Jo flere svar gjør som regel bare trådstarter mer forvirret..

Hyggelig at du mener det, men selv det gir ingen garanti - alle kan ta feil ;)

ja alle kan svare, men jg ville ikke hørt på en brøkdel av svarene:p Derfor jg bruker nina midling;)

jeg hadde aldri satt opp en diett etter svarene jg hadde fått her, om man ser bort ifra de som har peiling. Det er faktisk noen av de her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser du egentlig hva jg skreiv?

lær deg å les! hun skriber også hun ikke er kjempe aktiv. blande inn 3-5 øker i uka da blir feil ihenhold til kcal og vektnedgang

Jeg er jo aktiv. Jeg går til og fra skolen så og si hver dag, går mye på skolen, og har prøvd å trene hver dag etter skolen, så jeg vil jo ikke si at jeg ikke er særlig aktiv:p Jeg bare spurte om dette ikke ville være lite kalorier selv om jeg kanskje hadde en dag hvor jeg bare lå inne på sofaen og sløva. Men ikke noe stress!

Jeg er ikke ute etter å sette opp noe spesiell diett, jeg vil bare vite sånn ca. om dette stemmer og om jeg gjør noe stor feil ved å fjerne 500 kcal, noe jeg har fått svar på.

Tusen takk for hjelpa alle sammen! Dere er noen knupper hele gjengen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er jo aktiv. Jeg går til og fra skolen så og si hver dag, går mye på skolen, og har prøvd å trene hver dag etter skolen, så jeg vil jo ikke si at jeg ikke er særlig aktiv:p Jeg bare spurte om dette ikke ville være lite kalorier selv om jeg kanskje hadde en dag hvor jeg bare lå inne på sofaen og sløva. Men ikke noe stress!

Jeg er ikke ute etter å sette opp noe spesiell diett, jeg vil bare vite sånn ca. om dette stemmer og om jeg gjør noe stor feil ved å fjerne 500 kcal, noe jeg har fått svar på.

Tusen takk for hjelpa alle sammen! Dere er noen knupper hele gjengen:D

jeg bare siteterte deg hehe. "Men blir det ikke litt lite mat med 950 kcal på en hel dag tross lite aktivitet? "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...