Gå til innhold

Dusjen min er mongo


Indiska

Anbefalte innlegg

Plz halp.

Dusjen lekker vann. Dvs. - enten renner vannet semigreit ned, men kommer opp igjen av sluket når jeg skrur av vannet (som en vulkan!), eller så renner det ganske rett fra dusjen > opp av sluket, det varierer etter kloakkrørenes humør. Jeg har forsøkt plumbo flere ganger, naturligvis, og jeg har forsøkt å flytte litt på rørene (det funka engang en pulevenn gjorde det, men jeg puler han ikke lenger og kan derfor ikke spørre hvordan han fiksa den, husker ikke annet enn at det visstnok var helt åpenbart hva jeg burde ha gjort). Av og til fremviser kjøkkenvasken samme atferd; det er ingenting som fungerer, den kan være tett i to uker, også plutselig er den normal igjen. Uansett, tilbake til dusjen. Det er helt sjukt irriterende at jeg oversvømmer badet hver gang dusjen blir sucidal, og jeg trenger hjelp. Hva er galt med den? Hvorfor er den helt fin noen uker, og jævlig vrang i andre uker?

Og før noen spør, jeg har ikke sånn sykt lyst til å finansiere rørlegger på diagnostisk ferd, og det er helt uaktuelt å høre med huseieren fordi han kommer til å skylde på meg og benytte sjansen til å sende meg en advarsel sånn at han kan kaste meg ut til fordel for noen som ikke har en trilliard katter i løpet av året.

Tusen, tusen takk for meg.

post-11926-14441005239606_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Relativt vanlig at det dannes ei tjukk gugge i vannlåsen, som plumbo og liknende har lite effekt på (har hatt et par ganger hvor jeg har kjørt på med to flasker plumbo heavy gel uten noen effekt whatsoever)... Mr Muscle 2i1 er tilgjengelig mange plasser, og inkluderer en rørslange/drain snake... som du kan jamme ned i vasken/dusjen og dytte hull på helvetespluggen. Når problemet er i vasken så er det lite problem å leke rørlegger og ta fra hverandre rørene. Dusjer er oftere mer varierte, og derav litt mer kompliserte hvis man skal gi quick fixes.

Stol på meg, jeg gjør som Enok. Jeg kjenner en rørlegger, så dette kan jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukk opp vannlåser og rens sluk først.

Det kan gå an å stake, men som regel må man mekanisk til verks med fingrene inn i gugga. Da finner man også ut hva som stopper det hele. Om det da er generelt tett, fullt av hår, q-tips, hårspenner eller annet moro som er vanlig å finne på slike steder.

Om du ikke får dette til så finn en som kan det. Det skal ikke være vanskelig med mindre det er en amatør som har installert det hele. For det skal legges opp til å være servicevennlig av den som bor der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=

Vannlåsene kan være problemet. Men det kan også være at rørene nedenfor har tettet seg over tid. Da må det fort en rørlegger til. Pulevenn? He, he, he. Rett på sak ja. Ellers er det rådene over som gjelder. Lykke til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at kjøkkenvasken også har samme symptom så kan det tyde på problemer lengre ned i rørene, ja. Men begynn med å "get down and dirty" og rens vannlåsene mekanisk.

Den eneste gangen jeg har vært borti lignende ting var da jeg leide en kjellerleilighet og utleier ikke visste at huset var tilknyttet septiktank. Når den så ble full, var det fryktelig morsomt det som kom opp av sluket når vi eller de trakk ned i do. :hungover:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vannlåsen til vasken har jeg sjekket tidligere, den var helt fin bortsett fra litt sand fra akvariet. Dog kan jeg se for meg at sluket på dusjen muligens er rammet av katteleker og pels, hårspenner og slikt bruker jeg ikke som følge av fare for å stikke meg i det blinde øyet, og q-tips spiser katten opp. Har forsøkt å få hendene under dusjen og ned i sluket, men det er komplett umulig da jeg som sagt har mongodusj. Det går ikke an å flytte på den, og sluket er under selve dusjkabinettet, så med mindre noen har en oompa-loompa til utlån, ser det mørkt ut for slukgrafsingen. Staking kan jeg prøve. Med stæææææg.

post-11926-14441005297392_thumb.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...