Gå til innhold

Rumpa mi blir ikke større!


StineVes

Anbefalte innlegg

Så bra du har tatt kontakt med en pt! Så er du i gang! Lykke til med treningen! Dette skal gå veien! :)

Hvis programmet etter noen uker fortsatt føles som et blodslit er det nok ikke riktig program for deg. Det skal ikke være blodslit å komme i form (nødvendigvis). Det er fullt mulig å få en fantastisk booty (og kropp) med moderat trening og et fornuftig kosthold. Tenk: kan jeg se for meg å ha dette kostholdet om 1-2 år? Hvor mange ganger i uka kan jeg trene realistisk sett den neste måned, det neste halvår og så videre, uten at jeg mister motivasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 måneder senere...

Du har ikke skrevet hvilke øvelser du gjør og ikke gjør, men få inn knebøy og utfall. Du trenger ikke super tunge vekter, men sørg for at du fokuserer på god kontakt med bakside lår/rumpe så vil jeg vel tro det skal komme ganske fort om du har orden på det du spiser.

I bøy ville jeg kjørt 4x8 som nevnt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Den 3. juli 2015 at 2.21, torres skrev:

For at rompa di skal bli større kan du enten a) legge på deg fett, eller B) legge på deg muskler.

 

Ulempen med å legge på deg fett er naturligvis at fettet bestemmer selv hvor det ønsker å gå, og du har ingen kontroll over det. Fordelen er at det går ganske fort og for mange er det veldig lett å få til.

 

Ulempen ved å legge på seg muskler er at det tar mye lengre tid, spesielt for kvinner. Fordelen er at du har kontroll hvor musklene kommer.

 

Så tatt utgangspunkt i at du ønsker å legge på deg muskler anbefaler jeg deg å gjøre øvelser med progressivt tyngere vekter mens du ligger i et kalorioverskudd. Du vil ha problemer med å legge på deg muskler om du ikke er i et kalorioverskudd, så det er svært viktig.

 

Et problem som kan oppstå er om du KUN ønsker større rumpe, dvs ikke større lårmuskler, men kun rumpe. Da må du faktisk unngå øvelser som knebøy, markløft osv, fordi de trener hamstrings og quads (bakside og fremside lår) veldig bra, ofte langt bedre enn de trener glutes.

 

Så, om du KUN vil legge på deg muskler på rumpa, gjør isolasjonsøvelser for ræva mens du ligger i et kalorioverskudd. Dette er jo egentlig et nesten latterlig treningsprogram, så egentlig ønsker jeg ikke å anbefale deg det. Men det er det som vil fungere om du kun vil øke muskelmassen på rumpa.

 

Om du ikke har noe imot muskelmasse på andre plasser (husk, du blir ikke noe stort beist uansett. Du er en kvinne), så er det ingenting iveien for å bare peise på med et skikkelig styrkeprogram eller kroppsbyggingsprogram der du bare legger ekstra mye i å bygge rumpa di.

 

Men du er helt nødt til å ligge i kalorioverskudd, ellers kommer du ingen vei. Om du har noe fett du vil bli kvitt først anbefaler jeg deg å kvitte deg med det først.

Hvorfor vil du kalle dette et latterlig treningsprogram?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, torres skrev:

Nei jeg tenker jo det at om man først skal betale noen lapper i måneden kan man jo likegreit gjøre litt mer enn bare isolasjonsøvelser for rumpa.

Haha ja, det er jo sant. Men om man som du sier ligger i overskudd, og trener bare rumpe, vil du da bare få muskler her? Du ser jo f.eks mange gutter med store bryst og armer, men supertynne bein. Ikke at dette er optimalt, men det er jo mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...