Gå til innhold

PSMF med meg?


Blome

Anbefalte innlegg

Aner nesten ikke hva som skjer, Sookie! Men det er sykt digg!!

Lurer på om jeg nesten lever reinspikka PSMF, selv om jeg egentlig tillater meg høyere nivå av karbs. Men så har det jo ikke blitt det likevel de siste to ukene.

Det er vidunderlig :)

Spent på hvordan det blir de neste ukene - jeg skal reise på ferie om kommer ikke til å få veiet meg. Får ta med målebåndet og følge med litt på det. Og så blir det nok ikke like heftig vektnedgang, men jeg skal i alle fall ikke opp! Buffet er tingen for meg, skal forsyne meg av bare "ja-mat" og satse på at det duger ;)

Hårete mål er gøy, det. Bare stå på og se om du får det til. Herlighet - den dagen jeg ser 63 på vekta....da skal jeg fanken meg være fornøyd!!!!

Du må kose deg litt på ferie også da ;) Kan jo fortsette med diett når du kommer hjem igjen! Må greie meg uten deg noen uker(!) jeg nå da :o Hvordan skal det gå! Når er du tilbake her på tråden igjen? Jeg reiser den 22. Juli :p Dag 3 på PSMF nå. Dag 3 er alltid blytung. Men vannet er på vei ut nå. Satser på at alt vannet er ute til fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er vel litt sent ute med tanke på når dere begynte, men jeg vurderer sterkt å slenge meg på denne dietten fra mandag av.

Men, jeg har noen spørsmål dere kanskje kan hjelpe meg med?

Jeg er kanskje blind, men jeg finner ikke helt ut hva min "kcal-grense" er? Vil det si basal/hvileforbrenningen min?

Skal jeg bare regne ut hvor mange gram proteiner jeg trenger per dag med utgangspunkt i 3 gram per kilo kroppsvekt?

Jeg er forøvrig en gutt på 103kg jevnt fordelt utover 176cm. Fettprosent på ca 17-18.

Håper noen kan hjelpe meg med å finne utav dette slik at jeg kan starte min første erfaring med PSMF :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er vel litt sent ute med tanke på når dere begynte, men jeg vurderer sterkt å slenge meg på denne dietten fra mandag av.

Men, jeg har noen spørsmål dere kanskje kan hjelpe meg med?

Jeg er kanskje blind, men jeg finner ikke helt ut hva min "kcal-grense" er? Vil det si basal/hvileforbrenningen min?

Skal jeg bare regne ut hvor mange gram proteiner jeg trenger per dag med utgangspunkt i 3 gram per kilo kroppsvekt?

Jeg er forøvrig en gutt på 103kg jevnt fordelt utover 176cm. Fettprosent på ca 17-18.

Håper noen kan hjelpe meg med å finne utav dette slik at jeg kan starte min første erfaring med PSMF :-)

Hei du. Velkommen hit ;) Har du lest denne? Her står alt du trenger å vite for å komme i gang. http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/

Du skal ikke telle kcal på PSMF, men makroer. Karb, fett og proteiner. Gang 2,5 med ønsket målvekt så får du antall gram med proteiner som du skal ha i deg hver dag. Fett og karbo skal under 20g hver ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! :-)

Jeg har lest artikkelen, og den anbefaler 3g protein pr kg hvis man driver styrketrening. Fra mandag av går jeg over i vedlikeholdstrening for sommeren, og tenkte da å bruke det anbefalte treningsprogrammet som artikkelen inneholder. Tenker derfor det kan være hensiktsmessig å bruke 3g/kg?

Og disse 20g fett/karb.. Ser den kan bli vanskelig ettersom jeg ender opp på 296g protein, 24g fett og 17g karb med f.eks:

300g kyllingfilet

350g ytrefilet av svin

240g tunfisk (i vann)

300g karbonadedeig

1000g brokkoli

Ser for meg dette kan bli utfordrende :p

de 4 grammene med fett, vil dere si det spiller en stor rolle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! :-)

Jeg har lest artikkelen, og den anbefaler 3g protein pr kg hvis man driver styrketrening. Fra mandag av går jeg over i vedlikeholdstrening for sommeren, og tenkte da å bruke det anbefalte treningsprogrammet som artikkelen inneholder. Tenker derfor det kan være hensiktsmessig å bruke 3g/kg?

Og disse 20g fett/karb.. Ser den kan bli vanskelig ettersom jeg ender opp på 296g protein, 24g fett og 17g karb med f.eks:

300g kyllingfilet

350g ytrefilet av svin

240g tunfisk (i vann)

300g karbonadedeig

1000g brokkoli

Ser for meg dette kan bli utfordrende :p

de 4 grammene med fett, vil dere si det spiller en stor rolle?

Det ser bra ut. Du skal ha 20g fett, så kommer tranen på 10g i tillegg til de 20 grammene;) Da havnet du på ca 30g :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere er jo virkelig i siget jo. Kjempeflinke begge to, Sommer:) og Sookie! :)

Har faktisk ikke fått veid meg, da batteriet i vekta ser ut til å være tomt. Vurderer derfor å drøye med veiing til mandag. Gruer meg litt, da jeg ikke har vært 100% flink som jeg burde :oops: Men gir ikke opp. Enda to uker igjen til tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er jo virkelig i siget jo. Kjempeflinke begge to, Sommer:) og Sookie! :)

Har faktisk ikke fått veid meg, da batteriet i vekta ser ut til å være tomt. Vurderer derfor å drøye med veiing til mandag. Gruer meg litt, da jeg ikke har vært 100% flink som jeg burde :oops: Men gir ikke opp. Enda to uker igjen til tur!

Yay! Du får legge inn det siste giret nå da vettu, Pattedyr ;) !!!! I'm with you :D Jeg sliter også bigtime, men biter tenna sammen. Det er seriøst fristelser overalt og folk på jobben koser seg med kake og sjokolade hele tiden :o Er det rart det er tøft?!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her er det bare å stå på, altså. Det er vanskelig, men det er jo veldig motiverende dersom vekta viser resultater :)

Sookie - jeg blir ikke helt bort herfra selv om jeg reiser på ferie. Men jeg får ikke veid meg. Titter sikkert innom her innimellom - trenger vel litt support som aldri før med fristelser og all inclusive over hele fjøla :rolleyes:

Blir spennende å følge dere videre, folkens. Stå på! We can do it!

Ps. Jeg veier meg før jeg drar og oppdaterer da, så får vi krysse fingra for at det i alle fall ikke går opp i løpet av ferien. Om ikke jeg går ned hadde det vært digg å holde seg stabil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere får det til og ser resultater på vekten. Vil bare bemerke at tallet på vekten er betydningsløs, og dersom du nærmer deg lav fettprosent vil du se at kroppen ser bedre ut etter du har fylt på med karbs(refeed). Husk at det er fettprosenten som skal ned, ikke vekten nødvendigvis.

Går du fra en karbohydrat fokusert diett og over til dette vil det meste av vekten som forsvinner i starten være vannvekt. Vært gram glykogen som fjernes fra musklene fjerner også 3-4 gram vann. Hva betyr dette? Jo, det betyr at når du inntar masse karbs en dag, og musklene igjen blir fylt med glykogen, så vil vekten din øke. Når dette er sagt er hele poenget med denne dietten å å senke insulinivået i kroppen og opprettholde leptin-nivået.

Inntak av mat=økt insulin i blodet=stopp i fettforbrenning.

Lavt leptin-nivå = lav fettforbrenning

Høyt leptin-nivå = høyere fettforbrenning

Trening og karbohydrater øker leptin nivået.

Har du lav fettprosent allerede så MÅ DU ha refeed dager for å opprettholde et relativt høyt leptin-nivå. Dersom du kjører en aggresiv diet med ca 50% av vedlikeholdskaloriene kan du med trygghet spise MASSE karbs på refeed dagen. Refeeden bør starte etter en treningsøkt og denne treningsøkten bør være på kveldstid da det ifølge Lyle Mcdonald tar ca 24 timer/den tiden det tar å fylle glykogenlagrene i musklene før kroppen igjen begynner å lagre inntatte kalorier som fett. For best resultat etter refeed er det ønskelig med et lavt fett innhold i disse måltidene, og det kvaliteten på karbohydratene spille også inn.

Ta alt som skrives på nettet med en goooooood klype salt =)

Ref. Lyle Mcdonald Ultimate diet 2.0 og Rapid fat loss.

PS. fitnessbloggen sin forklaring av denne dietten er skamdårlig og utelater egentlig alt som er nødvendig å vite for den personen som faktisk ønsker å lære noe og som ønsker best mulig resultat......

ps.ps: hvis det ikke er jævlig å trene på denne dietten så gjør du noe feil ELLER så har du gått over til å bli ketogen.

Takk for et langt og innholdsrikt innlegg, Mads :) Greit å få noen tips på veien. Det er faktisk blytungt å trene på PSMF, så satser på at vi gjør ting riktig :cool: Men det er fort gjort at det blir en litt modifisert variant av PSMF noen dager, da dette fantastiske livet kommer i veien og man må tilpasse seg slik at man havner litt utenfor PSMF-reglene. Men det går da nedover allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay! Du får legge inn det siste giret nå da vettu, Pattedyr ;) !!!! I'm with you :D Jeg sliter også bigtime, men biter tenna sammen. Det er seriøst fristelser overalt og folk på jobben koser seg med kake og sjokolade hele tiden :eek: Er det rart det er tøft?!!

Haha, amen! Selv merker jeg og det er vanskelig med vanlige ting som brød, knekkebrød osv. Er så mye lettere og kjappere å lage enn PSMF-mat :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, amen! Selv merker jeg og det er vanskelig med vanlige ting som brød, knekkebrød osv. Er så mye lettere og kjappere å lage enn PSMF-mat :p

Jeg vet! Så har man ikke akkurat lyst på tørr kylling og brokkoli når man blir sulten:hungover: Men det funker da! Jeg skal være 100 % nazi i helgen!! Har ingen avtaler og samboeren er bortreist. Det betyr NO EXCUSES! :huh:Er mye lettere når man er alene og ingen kan påvirke deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet! Så har man ikke akkurat lyst på tørr kylling og brokkoli når man blir sulten:hungover: Men det funker da! Jeg skal være 100 % nazi i helgen!! Har ingen avtaler og samboeren er bortreist. Det betyr NO EXCUSES! :huh:Er mye lettere når man er alene og ingen kan påvirke deg.

Helt sant. Kylling er ikke like godt lenger :p Blir fort lei av det begrensa matvalget ja (n)

Jeg vet! Sambo kom hjem ei uke nå fra jobbreise, og som den asiateren han er så MÅ han ha risen sin! Han er og vanskelig å få med på PSMF eller til å kutte litt på karb, og det er såå vanskelig når han vil kjøpe is og vil ut å spise - enten det er lunsj eller middag osv. Nå dro han igjen i går da, så nå har jeg muligheten til å gjøre dette 100% igjen. Som du sier NO EXCUSES! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt sant. Kylling er ikke like godt lenger :p Blir fort lei av det begrensa matvalget ja (n)

Jeg vet! Sambo kom hjem ei uke nå fra jobbreise, og som den asiateren han er så MÅ han ha risen sin! Han er og vanskelig å få med på PSMF eller til å kutte litt på karb, og det er såå vanskelig når han vil kjøpe is og vil ut å spise - enten det er lunsj eller middag osv. Nå dro han igjen i går da, så nå har jeg muligheten til å gjøre dette 100% igjen. Som du sier NO EXCUSES! :p

Godt å høre at jeg ikke er alene om å ha en sambo som ikke kjører PMS ;) Nå får vi bare kjøre på! Fikk til ukas første styrkeøkt i dag, rett etter jobb. Den var blytung å gjennomføre, men nødvendig! Nå skal jeg synke ned i sofaen og bli her resten av kvelden. Ene og alene med kjøtt op TV/kindle :p:D Dette er livet altså(not) :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg sliter med kvalme for tida, noe som gjør det vanskelig å få i seg alt man skal. Er det flere som har opplevd dette? :confused: Og evt. om det er noe man kan gjøre, eller må man bare presse maten i seg og håpe på det beste? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg sliter med kvalme for tida, noe som gjør det vanskelig å få i seg alt man skal. Er det flere som har opplevd dette? :confused: Og evt. om det er noe man kan gjøre, eller må man bare presse maten i seg og håpe på det beste? :p

Been there, done that ;) Det er helt forferdelig. Jeg husker at jeg nesten kasta opp en gang på PMS. Da hadde jeg lagd proteinpannekake og cottage cheese. Jeg bare greide ikke å få det ned :p Når du blir kvalm er du i alle fall nazi med maten. Har ingen gode tips :o Pepsi Max er en god venn. For meg er den dagens høydepunkt og gjør måltidene litt mer spennende :p Håper det går over ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Been there, done that ;) Det er helt forferdelig. Jeg husker at jeg nesten kasta opp en gang på PMS. Da hadde jeg lagd proteinpannekake og cottage cheese. Jeg bare greide ikke å få det ned :p Når du blir kvalm er du i alle fall nazi med maten. Har ingen gode tips :eek: Pepsi Max er en god venn. For meg er den dagens høydepunkt og gjør måltidene litt mer spennende :p Håper det går over ❤️

Såpass :eek: Jaja, er nok bare dietten da. Takk for svar i hvert fall :) Får satse på at det gir seg etter hvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass :eek: Jaja, er nok bare dietten da. Takk for svar i hvert fall :) Får satse på at det gir seg etter hvert

64,4 i dag!!! Sykt digg å være tilbake igjen ;) Har hatt mye vann i kroppen denne uka, men nå er jeg på det laveste :D Viktig å holde ut nå ;) YAY!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

64,4 i dag!!! Sykt digg å være tilbake igjen ;) Har hatt mye vann i kroppen denne uka, men nå er jeg på det laveste :D Viktig å holde ut nå ;) YAY!!!

Gratulerer så mye! Ikke lenge til du er på 64-blank nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...