Gå til innhold

Hvorfor blir midjen min større?


Anbefalte innlegg

Hei! Midjen min har gått opp fra 60 cm til 66 cm... Og jeg har trent tung styrke 3 ganger i uken... Gjør markløft/knebøy hver gang, og lurer på om jeg har fått muskler rundt midjen? Spiser også mye grønnsaker, opp mot 1 kg til dagen (godt mulig!), og kan det hende at det fremdeles ligger i magen? Spiser også 40-50 % av dagsinntaket om kvelden, måltidet etter trening.... Kan maten fremdeles ligge i magen, slik at midjen er større neste morgen når jeg måler?

Er så frustrert... Begynte å trene styrke for å bli mer fornøyd med kroppen, men nå som jeg har gått opp 6 cm rundt midjen, angrer jeg nesten på at jeg begynte...Hvis jeg slutter med markløft/knebøy og bytter de ut med øvelser som ikke involverer magen, vil de eventuelle musklene rundt midjen forsvinne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mat i magen = større midje

Økt muskelmasse i rygg = større midje

Høyt fiberinntak (shitloads med grønnsaker) = mer gass og volum i magen = større midje

Besettelsen om en mindre midje fører deg ingensteds hen. Tren fornuftig, spis fornuftig og resultatene kommer.

Og nei, ikke kutt ut baseøvelser fordi du tror at midjen blir mindre av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Komposisjon er viktigere enn mål. Man oppnår illusjonen med en smal midje når rygg, lår og rumpe er velbygd. Mange sitter fast i mindre mål = bedre og strever da i lang tid uten å bli fornøyd fordi fokus er på feil sted.

Ja, men som kvinne vil jeg helst ha en veldig smal figur og ikke ha bred rygg f.eks.... Jeg vil ha en liten timeglassfigur, ikke en stor en :p Men det er kanskje ikke mulig, så får gjøre det beste ut av det og tenke på at magen som oftest er skjult under klær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får antagelig bedre muskulær respons rett etter du har begynt å trene en øvelse, enn du vil få når du har trent øvelsen en stund. Tenk deg at du bygger opp en grunnlagsmuskulatur. Denne vil øke fort i starten (midje i mark/bøy) osv, men den vil stagnere som alt annet, så du trenger ikke være redd for at du vil vokse like fort som du gjør nå, over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...