Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fikk en periode dårlig råd, pga av bytting av jobb der lønningene ikke overlappet hverandre. Så jeg skjønte at jeg fikk dra inn på der jeg kunne, og min kjære Three in One proteinpulver måtte legges på is. Istedet ble det bare melk, 2-3 dl 1-2 ganger om dagen, uten proteinpulver, ved siden av måltider. Like fullt bygget jeg muskler og styrke like bra. Jeg var "stuck" på 89-90 kg i over et år. Plutselig viste vekta, 93-94 og nå 96. Hadde det ennå vært fett, men nei. Har økt på samtlige øvelser over hele kroppen...Melk er eneste forskjellen.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/33187-melkbedre-enn-jeg-trodde/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, det tror jeg ei. Jeg skal ligge på ca 3300 for vedlikehold, men det er ikke hver dag jeg klarer å gå over 2500 engang. Ikke på grunn av matlysten, men på grunn av at jeg ikke alltid rekker å lage meg nok mat. Stress, stress, stress...

Tidligere, Rodolfo, har du vist at du er glad i å finne "den ene tingen" som forårsaker ting.

(ref div snakk om soneterapi, og generelt ernæring)

Er du helt sikker på at det eneste som har endra seg, i perioden hvor du hadde dårlig råd, var at du droppet proteinpulveret?

Og selv om den eneste endringen var at du droppet proteinpulveret, hvorfor skulle da melk være den ene viktige faktoren som dikterte din fremgang?

Tidligere, Rodolfo, har du vist at du er glad i å finne "den ene tingen" som forårsaker ting.

(ref div snakk om soneterapi, og generelt ernæring)

Er du helt sikker på at det eneste som har endra seg, i perioden hvor du hadde dårlig råd, var at du droppet proteinpulveret?

Og selv om den eneste endringen var at du droppet proteinpulveret, hvorfor skulle da melk være den ene viktige faktoren som dikterte din fremgang?

Du verden, åssen klarer du å huske meg...? Leser du overskriften, så ser du at det står et spørsmålstegn til slutt. Inviterer til sånne som deg, som kan argumentere imot, med andre ord. Jeg sitter altså ikke inne med fakta (y)

Du har skrevet 1582 innlegg her. Det skal litt til å ignorere.

Mitt innlegg var ikke for å rakke ned på deg, men heller spørre deg om kutt av proteinpulver var den eneste endringen du hadde i livet ditt på det tidspunkt.

Dersom det eneste som forandret seg var at du kuttet proteinpulver, så kan vi gå utifra at proteinpulver var unødvendig for deg da du fikk nok protein fra kosten. Det vil dog ikke si noenting om hvilken effekt melk har på deg.

Annonse

Det er helt å forvente at hvis man øker i kroppsvekt hos trente individer så pleier styrken å øke også.

Du har ligget i kalorioverskudd, men siden du ikke har noe data om hvor mye du spiste eller hvor lang tid vektendringen har skjedd over, så nytter det ikke for oss å regne stort på det. Hvis vi sier du har brukt deg 20 dager å legge på deg ett kilo med kroppsmasse/fett, og 140dager(4 og en halv måned) på å gå opp 7 kg,så er det jo helt plausibelt. Men da hadde du hatt en liknende økning av å spise proteinshakes også.

Selv ikke melk er så bra at det klarer å øke kroppsvekten til personer hvis de samtidig holder seg i kcalunderskudd.

Ved kalorioverskudd så ble det allerede for 100 år siden demonstrert at hypertrofi kan oppnås allerede så lavt som på rundt1.0g/kg, dette på soldater. Det indikerer at at energi er den avhengige variabelen for muskelvekst over tid. Med det sagt så betyr ikke dette at å øke proteininntaket over 1.0g/kg ikke vil være mer hensiktsmessig. Det vil det jo og derfor retningslinjene anbefaler opp mot 1,7g/kg (jenter 10% mindre).

https://books.google.no/books?id=6ZwlbDxHK_UC&pg=PA214&lpg=PA214&dq=chittenden RH: The Nutrition of Man. London, Heinemann, 1907.&source=bl&ots=ao_IgzW1xO&sig=-WefLKAoinkvjQ29xZLa2sF4bwQ&hl=no&sa=X&ei=sYYRVeHWMOKaygOe74DoDQ&ved=0CCYQ6AEwAQ#v=onepage&q=chittenden RH: The Nutrition of Man. London, Heinemann, 1907.&f=false

Personlig er jeg så glad i H-melk at jeg kunne hatt ei egen Dagros i hagen med ei liten melkemaskin. Kvalitet framover kvantitet og melkeproteinet har en fantastisk kvalitet. Mye riktig er gjort å jevnlig inkludere meieriprodukter når målet er å øke i fettfri masse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...