Gå til innhold

Betakaroten


Beatesh95

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å starte med Betakaroten tabletter, er veldig lys i huden, blir sjelden merkbar brun, har fregner i ansiktet og har litt rød/oransje skinn i håret. Noen som kan hjelpe med et godt alternativ til Betakaroten? Har prøvd to ulike fra Norge, et fra helsekosten og et fra nettbutikken( betakaroten.no) uten virkning. Har lest på nettet at Sverige har noen gode alternativ som f. Eks Maxosol, Betakaroten fra denne siden( http://www.svenskhalsokost.se/produkter/betakaroten?da=14-386 ) og Betakaroten mega (http://www.svenskhalsokost.se/produkter/betakaroten_mega ) . Noen som har noen anbefalinger eller har prøvd noen av de jeg la ut fra Sverige? Trenger virkelig hjelp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

  • 2 måneder senere...

Jeg spiser betakaroten året rundt, men det er kun fordi jeg er allergisk mot sola. Jeg slet mye med soleksem før, men etter at jeg begynte å ta betakaroten daglig, får jeg ikke lenger store utbrudd med blemmer på huden når jeg er i sola. Man kan få litt gulskjær i huden av det, men om man blir fortere brun og om fargen holder seg lenger vet jeg ikke. Jeg kjøper forresten fra helsekost i Sverige. Der får man tak i bokser med 50mg betakaroten motfor skarve 3mg i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beta-Caroten er et pigment som finnes naturlig i frukt og grønnsaker, men gulroten er kjent som rikeste kilde og det er akkurat beta-caroten som gjør gulroten oransj. Dette reflekterer også bruk av store doser B-caroten hos mennesker; at huden kan bli gul/oransj. Selv har jeg ikke lest noen gode kilder på om dette faktisk fører til økt pigmentering, utenom at store doser gjør at B-caroten "lagres" i huden og dermed gjør huden oransj. Personlig ville jeg ikke anbefalt å ta større doser enn anbefalt dagsbehov; dog jevnlig tilskudd i normale doser har andre positive effekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest =xXx=

Har ingen vitenskapelige argumenter eller dokumentasjon på dette, men flere hevder at dette hjelper for de som fort/lett blir solbrente og lett får soleksem, men det er vel fortsatt slik at solfaktor er viktigst. Ingen litteraturkilder å henvise til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...