Gå til innhold

Er det så viktig med kosttilskudd?


heijmeb

Anbefalte innlegg

Jeg har kjempe lyst til å komme ordentlig i gang med styrketrening og trening som minsker fettprosenten men har litt spørsmål rundt dette med kosttilskudd.

Noen sier at man ikke skal begynne med det før man har trent en stund og begynt å se resultater, andre sier man kan starte rett på uansett hvor lenge du har trent. Jeg har sett på noen av disse startpakkene fra PF(Proteinfabrikken) og lurer på hva deres meninger om de pakkene er?

Hva slags kosttilskudd er et absolutt når man skal trene styrke og vil ha raske resultater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger i realiteten ikke noen kosttilskudd. Ufattelig mange som som har endret kroppskomposisjon uten. Får du dekket proteininntaket ditt (~2g protein per kg kroppsvekt)? Er du sliten før trening?

1. Omega-3 er et MUST

2. Proteintilskudd fra isolat (er fremdeles billigst per 100g vare sammenlignet med kylling/kjøtt/fisk)

3. Kreatin

Om du ønsker noen før-treningstilskudd er det best å finne noe med koffein, bcaa, kreatin i. 90-95% av resultatene dine kommer ikke av tilskudd, men av korrekt trening og mat. Det finnes ikke noen "raske resultater" per se. Skynd deg sakte. Det er veien til målet som er interessant og lærerikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett på denne men er i tvil om det er noe lønnsomt. Jeg har ikke peiling på alle begrepene som dere store, sterke bruker.. har skjønt at det er viktig med masse protein og at det finnes en hel haug av dietter.. that´s it. ehe.

http://proteinfabrikken.no/Proteinfabrikken/Pakkel%C3%B8sninger/Get-Started-Pack/Get-Started-Pack---Sjokoladesmak-Proteinfabrikken-15323-p0000007334.aspx

Kan jeg kjøpe denne pakken med god samvittighet? Eller må jeg evt. kjøpe med noe i tillegg? Vil ikke kjøpe noe som er voldsomt dyrt da jeg aldri har prøvd kosttilskudd og er redd for å bruke mye penger på noe jeg ikke vi like eller tjene noe særlig på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo litt an på hvorfor du trenger tilskudd.. I den pakken er det jo litt av hvert.. Spiser du MYE grønnsaker, er det sjelden behov for multivitamin.

Proteintilskudd forenkler hverdagen litt (spesielt før/etter trening).

Carbofuel er raske karbohydrater (jeg ser ikke det store behovet for tilskudd, riskaker fungerer fint for meg), mange bruker det i etter-trening-shaken.

Kreatin er heller ikke noe man MÅ ha..

Ville satset på Omega 3, proteintilskudd, bcaa til å starte med (men selvfølgelig litt an på hva målsetningen din er) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kostholdet mitt er nok ikke noe særlig å skryte av, er jeg redd. Det går som regel i grovt brød med kjøttpålegg til frokost og mellommåltider, middag blir det hele familien får servert noe som kan bli veldig ensformig siden muttern jobber turnus og jobber omtrent hele tiden. Det blir dessverre mye pølser og lompe, pizza.. sånne "typisk" dritt mat.. Siden jeg har veldig lite penger selv sørger jeg for å heller spise lite av middagen og heller spise mer av grovt brød og variert pålegg samt drikke melk med litt oboy i (hater smaken av melk.. :whistling:)

På skolen hender det at jeg kjøper meg noe nøtter fra Nøttefabrikken og spiser det til lunjs sammen med en flaske vann.. Jeg kan skrive under på at jeg har et STORT forbedringspotensiale mht. til kostholdet mitt, men har som sagt ikke anelse om hva jeg burde få i meg daglig for best resultat på treninger.

Det jeg ønsker med treningen er å få en fast kropp m/markerte muskler, iogmed at jeg har et usedvanlig fælt kosthold (mener jeg, hvertfall) har jeg også en fettprosent jeg ikke er fornøyd med og som jeg ønsker å minske. Kort og enkelt: Formålet er å få mindre fettprosent, mer muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er kostholdet ditt? Jeg ville først vært sikker på at det er så optimalt som mulig før du bruker mye penger på kosttilskudd du kanskje ikke trenger.

Enig uten at en har et basiskosthold er det ikke noe poeng i å tenke på kosthold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...