Gå til innhold

Smithmaskin vs stang


Gjest Vimsa

Anbefalte innlegg

Funker fint helt til du tråkker på noe eller sparker borti noe hardt med stanga på skuldrene. Jeg er i hvert fall for klumsete til å tørre :p

Uff nå svarer jeg mye her, men det der minner meg om dagen jeg mista 5kg fra skulderhøyde på tåa (sokkelessen) (Aldri løft mer enn 1 skive om gangen, ble en ny regel for meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor langt vandrer du egentlig med stanga på ryggen? :p

Langt nok til at jeg tråkket på korken som en idiot mistet fra flasken sin akkurat når jeg tok to steg bak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knebøy i smith synes jeg er helt ok, men ikke som baseøvelse. Den kan trenes i tillegg til, eller byttes ut med knebøy av og til. Man vil jo komme dypere enn i vanlig bøy. Blir ganske likt som hack-lift. Trener bra vastus medialis.

Kvifor kjem du lengre ned enn med vanleg bøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker fint helt til du tråkker på noe eller sparker borti noe hardt med stanga på skuldrene. Jeg er i hvert fall for klumsete til å tørre :p

Jeg flyr ikke rundt med den stanga på ryggen... Har ikke slått føttene ( enda ), og jeg bøyer best uten sko, ellers bruker jeg Otomix sko.

Har dere mye liggende på gulvet? :p

Jeg er ikke klumsete :D "Gammal" danser som er født med bra koordinasjon og balanse :p

Hvor langt vandrer du egentlig med stanga på ryggen? :p

Det tenkte jeg også :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg flyr ikke rundt med den stanga på ryggen... Har ikke slått føttene ( enda ), og jeg bøyer best uten sko, ellers bruker jeg Otomix sko.

Har dere mye liggende på gulvet? :p

Der jeg trener er det som å gå inn på lego-rommet til en treåring...men jeg ser mange som løfter barbent, men jeg trives best med helt lave sko uten demping. Hver til sitt, men jeg kommer aldri til å anbefale barbent i nærheten av tunge metallplater som henger høyt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg trener er det som å gå inn på lego-rommet til en treåring...men jeg ser mange som løfter barbent, men jeg trives best med helt lave sko uten demping. Hver til sitt, men jeg kommer aldri til å anbefale barbent i nærheten av tunge metallplater som henger høyt ;)

Skjønner... :D

Her jeg trener drikker de fleste ut av shakere e.l så det flyter ikke i flaskekorker o.l..

Man må trene i det man trives best i.. :D

Jeg har kun sett meg selv løfte uten sko, ingen andre, bortsett fra PTen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kommer vel ikke dypere, men det jeg mener er at dersom man har føttene litt lenger fremme (som man ikke kan i vanlig bøy da man hadde tippet bakover) så kan man komme dypere (større fleksjon i kneleddet) uten at ryggen krummer.

Smith bør for folk flest ikke være basis i et program. Mange har ikke struktur til å trene dype knebøy med god teknikk og da vil jeg ikke si at smith er noe godt alternativ. Frontbøy og ettbeinsøvelser er heller gode øvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyk selv korsbåndet (handball... Say no more:mad: )... For noen år siden. Ble frarådet på alle mulige måter av fysio å trene i smith.. Uten støttemuskulatur (som du får av å trene med stang frittstående) har du igrunnen ikke noe.. Det er sikkerhets nettet for å passe på både sener og ledd!! Så ikke noe å kymse med!

Det kan så klart friste å få lagt på mer, men igrunnen taper du bare mer på det enn hva du vinner. Tren heller med stang, test front bøy eller bytt treningssenter til en plass der du kan løfte tungt og sikkert! :thumbsup: Men for all del, ikke glem støttemuskulaturen... VIKTIG for all framtid om du skal være aktiv og trene styrke uten å måtte gå på skadesmeller..

Det tok 9 mnd å trene opp kneet skikkelig, men er verdt å legge ned noen ekstra timer på å styrke opp rundt leddene - take my word! ;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...