Gå til innhold

Frukt under bulk?


XAmatørX

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En kalori er en kalori, karbo er karbo.(sagt veldig kort fortalt. Er jo selvfølgelig litt forskjeller)

Ville ikke brukt for mye energi på å overanalysere hvor mange gram du spiser av hvilke type karbohydrater.

Du skal opp i vekt. Konsentrer deg om å spise mat du liker, tren tungt, få i deg nok energi av hver av matgruppene, bli sterkere og kos deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv erfart at det har veldig lite å si hvor overskuddet kommer fra når man skal opp i vekt/ muskelmasse. I løpet av de siste to årene har jeg gradvis gått opp ti-tolv kilo. I starten var det vanskelig å spise nok, da jeg hadde holdt samme vekt gjennom hele tjueårene, var jeg vant til å ligge på vedlikehold. For å komme i overskudd har jeg spist en del mat som bli sett på som usunn (sjokolademelk, kake, fløte, boller etc), men som for meg var hensiktsmessig da jeg nådde målet mitt!

Med høyt aktivitetsnivå kan det være veldig vanskelig å spise nok om en spiser "clean". Frukt spiser jeg minst fem enheter av, hver dag, året rundt - fordi jeg liker det. I dag vil jeg anta fettprosenten ligger rundt 17-18% (ønsker i grunnen ikke å gå lavere - er jente) dette til tross for at jeg spiser masse frukt og er glad i både sjokolade og øl ;-)

Før "bulk" ble fettprosenten målt til 24% på 60kg, mens jeg i fjor sommer ble målt til 16% på 67kg. Dette til tross for at jeg spiser masse frukt hver dag. Kos deg med frukten din, og lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du trøkker ned oppi 10 porsjoner frukt om dagen kan det:

1. Bli vanskelig å få i seg

2. Gjøre deg gøy i magen

3. Potensielt bli litt mye fruktose med tanke på helse. Her er jeg litt usikker, men mener Menno Henselmans og Børge Fagerli sattse 100g fruktose som en grense for hva som er fornuftig. Det skal mye frukt til for å komme oppi dette, men 10 stk kan være litt på kanten.

Uansett, garantert ikke det værste du kan gjøre. Frukt er næringsrik og bra mat! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du trøkker ned oppi 10 porsjoner frukt om dagen kan det:

1. Bli vanskelig å få i seg

2. Gjøre deg gøy i magen

3. Potensielt bli litt mye fruktose med tanke på helse. Her er jeg litt usikker, men mener Menno Henselmans og Børge Fagerli sattse 100g fruktose som en grense for hva som er fornuftig. Det skal mye frukt til for å komme oppi dette, men 10 stk kan være litt på kanten.

Uansett, garantert ikke det værste du kan gjøre. Frukt er næringsrik og bra mat! :)

Tannlegen liker heller ikke syrlige frukter i evige baner... Det er vel det skumleste med frukt, spør du meg :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...