Gå til innhold

Hvordan dra seg opp av senga på morgenen....


weightlossc

Anbefalte innlegg

Jeg har dessverre ikke noe annet tips enn å stå opp når klokka ringer uten å slumre og å bare akseptere at noen dager er det et reelt helvete.

Jeg slumra mye før. Før jeg prøvde å stå opp når den ringte. Det var en helt annen verden, og du blir vant til det etterhvert. Noen ganger (ok, kanskje oftere enn jeg liker) så legger jeg meg sent, og står opp tidlig, og når klokka ringer så våkner jeg med hjertebank og blir kanonkvalm.

For min del er det mye "mind game". Nesten utelukkende det. Det blir som å tåle melkesyre: du må frem, men du får gangsperre, men DU MÅ JO FREM, så da er det bare å fortsette. Få vekk dyna, sett deg opp på sengekanten, get your shit together, gå på badet, piss. Så vasker du ansiktet med kaldt vann og/eller tar en dusj.

Oppveking må ikke alltid være en lett affære. De fleste ganger er det en smertefull grind, og da er det bare å grinde gjennom det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å trene etter jobb? Dersom du ikke er et morgenmenneske så er det ingen naturlov som sier at trening må skje kl 5 (det er natta i mitt hode). Legg deg tidlig nok til at du klarer å stå opp til du må og tren etterpå. Hilsen "jeg hater morran og blir litt sur av sånne som bare spretter opp og trener på tidspunkt hvor jeg får hjertebank og begynner å grine hvis jeg må stå opp"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaffet meg Sleep as Android på telefonen:

https://sites.google.com/site/sleepasandroid/

Eneste måten jeg kan skru av vekkerklokka på nå er å ut i stua og scanne en jævla QR-kode. Angrer like mye hver morgen.

Men når jeg endelig står der i stua faensåtrøttitrynet er jeg akkurat våken nok til å ikke gå og legge meg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaffet meg Sleep as Android på telefonen:

https://sites.google.com/site/sleepasandroid/

Eneste måten jeg kan skru av vekkerklokka på nå er å ut i stua og scanne en jævla QR-kode. Angrer like mye hver morgen.

Men når jeg endelig står der i stua faensåtrøttitrynet er jeg akkurat våken nok til å ikke gå og legge meg igjen.

Prøvde denne appen i dag tidlig, og det funka som bare rakkern! Var veldig usikker på om jeg skulle ha QR-kode, lett eller vanskelig mattestykke for å slå av alarmen, men valget falt på lett mattestykke som var vanskelig nok. Hodet mitt brukte laaaang tid på å få til et enkelt regnestykke, men det å tvinge hjernen til å tenke gjorde underverker for betarytmene i my brain! TOMMEL OPP (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ kjekt å se alle tips og svar på tråden!! :D

I går kveld lastet jeg ned "I can't wake up" på telefonen - den er nok ganske lik som "Sleep as Android", jeg dusjet, la fram klær, pakket treningsbaggen og gjorde alt klart til dagen i dag.

Siden jeg har treningsavtale med en venninne (som jobber samme plass) etter jobb i dag, så ble vi enige om å kjøre sammen klokken 07:30 for jobb 08:00 og så kjøre rett på trening. Alarmen ringte 06:35 og jeg måtte løse dette "MEMO-Spillet" som jeg satt alarmen på, for å kunne slå den av. Satt den på fem minutters slumring, mens jeg sjekket litt facebook, instagram osv (syntest det er litt deilig for å våkne, avhengigheten lenge leve). Når alarmen gikk etter fem minutter hoppet jeg opp av senga og ut på badet.

Jeg fikk faktisk tid til både morgenstell, sminke, retting av hår, påkledning, henge opp klær(!!!), sette på en vaskemaskin, 20 minutters tur med hunden og siden jeg hadde så god tid så laget jeg lunsj til mannen.

Humøret er mye bedre (foreløpig hvertfall), mannen ble superglad for at lunsjen var laget når han sto opp, hunden var nok veldig fornøyd med tur og denne jenten er superfornøyd med seg selv (y)

Nå blir det jobb til 16:00, trening med venninnen (som endelig melder seg inn i treningssenteret igjen, HURRA), tur med hunden og avslapning med mannen og Dropped i kveld.

Tusen takk for alle tips og fin fin onsdag til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å trene etter jobb? Dersom du ikke er et morgenmenneske så er det ingen naturlov som sier at trening må skje kl 5 (det er natta i mitt hode). Legg deg tidlig nok til at du klarer å stå opp til du må og tren etterpå. Hilsen "jeg hater morran og blir litt sur av sånne som bare spretter opp og trener på tidspunkt hvor jeg får hjertebank og begynner å grine hvis jeg må stå opp"

Jo, jeg trener oftest etter jobb skjønner du. Men jeg har fleksitid så begynner når jeg vil mellom 07:00 og 09:00 og jobber åtte timer. Har en halvtime kjøring hver vei og stopper stort sett på treningssenteret for en økt på vei hjem. Men det er så mye kjekkere og mer motiverende og gå på trening 15:25 og være hjemme 17:30, enn å gå på trening 17:25 og være hjemme 19:30.

Men jeg ønsker å bli flinkere til å trene på morgenen når treningssenteret blir døgnåpent da, bare fordi jeg ELSKER tiden etter jobb der jeg bare kan gå turer og trene med hunden, være med venner og sulle rundt for meg selv :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...