Gå til innhold

Belte til dame beregnet for bøy og mark


Becksn

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som har anbefalinger å komme med til gode belter for damer til bruk ved knebøy og markløft? Finner omtrent ingen belter i så liten størrelse som jeg trenger uten borrelås. Vil helst ha med ordentlig spenne og god bredde (10 cm er vel det som anbefales til bøy og mark eller tar jeg helt feil?)

Er det evt. noen som har noen belter med borrelås som de vil anbefale? Ser for meg at det fort kan løsne midt i løftet..

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maxrep og kappi har eit greit utvalg. Eg ville ha valgt ei spenna som du sjølv er komfortabel med. Det finst ikkje eit fasit svar på når det er riktig å begynna med belte. Sjølv løfta eg ganske serriøst i 2 år, før eg fekk eit belte. No pleie eg å bruka det på dei løfta eg ligger over 60% av maks. Når ein utføre mange tunge løft, er det greit å ha ein ekstra støtte for å skåna ryggen, men ikkje gjer deg heilt avhengig :) (min meining)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Noen som har anbefalinger å komme med til gode belter for damer til bruk ved knebøy og markløft? Finner omtrent ingen belter i så liten størrelse som jeg trenger uten borrelås. Vil helst ha med ordentlig spenne og god bredde (10 cm er vel det som anbefales til bøy og mark eller tar jeg helt feil?)

Er det evt. noen som har noen belter med borrelås som de vil anbefale? Ser for meg at det fort kan løsne midt i løftet..

:)

Mobech har en del belter i forskjellige str med ordentlig spenner. Vet ikke hvor lite du er ute etter, men denne f.eks er str XS til liv vidde 51 - 74 cm:

http://www.mobech.no/treningstilbehor/belter/dobbelt-vektlofterbelte-xs.html

Er ihvertfall fornøyd med mitt belte fra Mobech :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mobech har en del belter i forskjellige str med ordentlig spenner. Vet ikke hvor lite du er ute etter, men denne f.eks er str XS til liv vidde 51 - 74 cm:

http://www.mobech.no/treningstilbehor/belter/dobbelt-vektlofterbelte-xs.html

Er ihvertfall fornøyd med mitt belte fra Mobech :)

Takk for tips! Dette likte jeg.:) Men vet du hvor bredt det er? Det står ingenting om det på nettsiden nemlig..

Takk for tips til dere andre også. Likte veldig godt det fra Titan Denmark, men det er mulig det blir akkurat litt i største laget for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Dette likte jeg.:) Men vet du hvor bredt det er? Det står ingenting om det på nettsiden nemlig..

Takk for tips til dere andre også. Likte veldig godt det fra Titan Denmark, men det er mulig det blir akkurat litt i største laget for meg.

Så fremt du ikke skal holde på med (olympisk) vektløfting så bør du velge et belte som er like bredt overalt. Det gir bedre støtte enn de smalere/tynnere beltene med innsnevring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OBS: Det er helt drøyt stivt og det tar ganske lang brukstid før slike belter blir "håndterbare". Bare så du er klar over det.

Fikk det i posten igår, var veldig stivt ja! Men etter å ha bøyd og trampet (!!) litt på det har det myknet en del allerede, så det lover godt. Det gjorde hvertfall jobben under dagens økt med knebøy, så jeg er fornøyd. Men gleder meg til det mykner enda mer ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...