IngunnE Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 I dag hadde vi fagdag sammen med opplysningskontoret for egg og kjøtt, og da ble vi fortalt at når du steker rent kjøtt i fett, trekker det ikke inn i kjøttet. Hun forklarte dette med at fettet ikke vil blande seg med vannet som er i kjøttet, og det gjelder kun RENT kjøtt. Vi stekte deretter kjøtt, men jeg vil jo si at mye fett fortsatt er med på overflaten, men om du da tørker av? Så dere, fortell meg alt dere vet om dette. Er det sant? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHoel Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Når man steiker et stk kjøtt så siver det jo vann ut at kjøttet etterhvert som det blir varmt inni. Ser ikke for meg at det samtidig suges opp fett. Men det legger seg jo et lite lag av steikefett på steikeskorpa. Tørker du av biffen så fjerner du jo en del av fettet, men om man får med alt avhenger nok av hvor godt man tørker.. Kan kanskje skylle biffen i vann for så å krydre den igjen etterpå :rofl: Kristin Charm 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IngunnE Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2012 Haha, ALT for å forhindre fett? Neida. Vet jo at det er anbefalt å få en stekeskorpe på, slik at mindre av fettet skal sive inn (barnelærdom type), men at det ikke siver inn i det hele tatt klarer jeg bare ikke å få inn i hue! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bmbb Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Dette var ganske nyttig info hvis det stemmer Høres logisk ut at det ikke trekker inn i kjøttet, når du skriver det sånn.. Får alltid litt panikk når folk heller olivenoljeflaska på huet ned i panna, men synes maten smaker bedre når den er stekt i litt olje, enn helt uten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHoel Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Ikke vet jeg, men ser ikke for meg at noe trekker inn samtidig som vannet presses ut... Menmen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deportista Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Goretex biff kanskje? IngunnE, Lonepone og Oddis 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHoel Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mseather Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Bare jeg som tømmer resten av fettet som er igjen i stekepanna over brokkolien? :whistling: xxxxx, Zeph, Morten T. og 9 andre 12 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hanne_ Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Jeg heller litt olje i teflonpanna, og smører den utover med et tørkepapir = mikrotynt lag med fett (det meste blir sugd opp i papiret) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Viktig at ikke all fettet trenger inn ihvertfall så man har noe igjen til sausen Tror nok dette stemmer ganske bra. Steker man fett kjøtt så er det jo mindre fett i kjøttstykket etter steking enn før. Månestråle og Jane 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sara Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Dette var ganske nyttig info hvis det stemmer Høres logisk ut at det ikke trekker inn i kjøttet, når du skriver det sånn.. Får alltid litt panikk når folk heller olivenoljeflaska på huet ned i panna, men synes maten smaker bedre når den er stekt i litt olje, enn helt uten. Flere som er i samme bås som meg ja;) For også lettere panikk når jeg mamma tømme halve flasken oppi pannen eller enda værre; en enorm smørklatt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IngunnE Skrevet 22. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2012 hmmmm.... Jeg har liksom aldri ville brukt fett i panna, så sant jeg kan slippe det, men må jo innrømme at det blir en enda bedre stekeskorpe med smør... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BROrilla Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 husker det feks var en måte å få kjøttdeig like magert som karbonadedeig iht fett%. noen som har fått med seg dette? hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 husker det feks var en måte å få kjøttdeig like magert som karbonadedeig iht fett%. noen som har fått med seg dette? hehe. Æsj, ja det er en egen tråd om det her inne. Man vasker\skyller den xxxxx 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BROrilla Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Æsj, ja det er en egen tråd om det her inne. Man vasker\skyller den funker d altså? hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 funker d altså? hehe Aner ikke, men det sies så.. Jeg kjøper heller karbonadedeig enn å skylle kjøttdeigen. Men nå skal jeg ikke spore av noe mer i denne tråden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BROrilla Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Aner ikke, men det sies så.. Jeg kjøper heller karbonadedeig enn å skylle kjøttdeigen. Men nå skal jeg ikke spore av noe mer i denne tråden da skal jg holde mg til tema. om fettet kommer inn i kjøttet så kan man bare skylle kjøttet etterpå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 da skal jg holde mg til tema. om fettet kommer inn i kjøttet så kan man bare skylle kjøttet etterpå Aner ikke jeg ass.. Driver ikke med sånt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IngunnE Skrevet 23. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2012 Hun presiserte at det var RENT kjøtt det var snakk om;) Jane 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synnøve Vereide Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Hva med fisk (ren fisk)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.