Gå til innhold

(Slimpose?)Betennelse i albuen


Anbefalte innlegg

Fikk betennelse i albuen etter at jeg hadde falt å fått sår/hull på albuespissen. Var såpass at jeg så beinet om jeg rørte litt på huden. Det var ikke "vondt" første uka, men etter en uke ved dårlig rensing av såret så fikk jeg betennelse i såret og smerter bak på albuen/nederst i triceps. Det hovnet opp og har vært vondt i ca 2 uker nå. Fikk betennelsesdempende av legen, og skal ta siste pilla i dag. Hvor lenge kan en betennelse sitte i? begynner å bli lei av at det skal gjøre vondt hele tiden og ikke får trent det jeg vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg vært til legen to ganger siden jeg postet dette for første gang. Er nå på min andre runde med 10 dagers antibiotika. Jeg sitter å sier til legen at det ikke blir noe bedre(har egentlig blitt litt verre de siste dagene), men får i svar at det går riktig vei og at jeg må gi det mer tid... Spurte også om røntgen eller mr, men han mente det heller ikke var nødvendig.. Det har nå gått en måned og det har kanskje blitt 10% bedre bare... har aldri hatt så vondt noen plass før! Så er det ingen som har opplevd noe lignende, og hvor lenge gikk dere med det før det var bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Er fortsatt vondt nå etter 5 måneder og har vært til 3 forskjellige ortopeder, og 5 forskjellige leger, en naprapat og en fysioterapeut med albuen. Legene og ortopedene sier at det vil bli bra på etter x antall uker og måneder, og ja det har blitt bedre enn det var de to første månedene, men etter det har det stått stille. Har nå vondt helt nederst på tricepsfeste på albuen, er en klump der på størrelse med en peanøtt der, også er det veldig vondt i mellom der bicepsen kommer ned mot albuen og den kulen som er på utsiden av albuen. Der gjør det veldig vondt om jeg skal flekse musklene i armen og jo høyere opp jeg skal løfte noe jo vondere gjør det der. På enarms triceps extensions så klarer jeg såvidt 5kg og da er smerten på 8/10. Det fysioen har som et forslag på hva det kan være er at etter fallet som lagde såret så hadde tricepsen fått et slag også har det grodd sammen som en klump istedenfor rett og den klumpen kan kanskje presse på en nerve som lager den vonde smerten på utsiden av albuen. Men han fysioen var ikke sikker... Ble testet for tennisalbue som jeg vet kan gi smerter i samme område, men merket ikke noe på de testene han gjorde. O g legene og ortopedene virker som om at de ikke klarer å diagnotisere det og bare sier at det vil gå over, men akkurat nå kjennes det ikke sånn ut!

Noen på forumet her som har opplevd noe lignende? Opplevd nerve i klem i armen? betennelse/slått tricepsfeste?

Begynner å bli fryktelig lei av at den albuen skal være så veldig vond hver dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppsøk privat - klinikk for alle f.eks. Sannsynligvis vil de be deg ta MR eller røntgen, for det er ikke sikkert det ER slimposebetennelse. Jeg gikk i seks mnd og trodde jeg hadde betennelse i fettputen i hælen. Det hadde jeg ikke. Måtte MR til for å finne ut av det, og deretter en del forskjellige tiltak. Trykkbølgebehandling ble til slutt løsningen for meg, og det tilbys ikke (svært sjeldent i så fall) hos offentlige aktører

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tennisalbue gir ikke smerte i tricepsfestet. Kan du ikke finne et bilde og markere hvor du har vondt?

Jeg synes symptomene du forklarer er veldig diffuse. Dersom det er en tricepsskade så kan du prøve massasje av alle tre tricepshodene, og til og med håndfleksorene. Det fine med massasje, er at man merker innen kort tid om det fungerer eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øverste sirkel er antakelig tennisalbue, som er et vanlig symptom av for eksempel ubalanse mellom ekstensor/fleksor av håndledd og supinator/pronator av håndledd. Nedre er ikke der slimposen ligger. Foreslår derfor at du trener håndleddsupinator, håndleddekstensorene og fingerekstensorene, samt masserer og strekker alle tre tricepshodene, som nevnt tidligere.

elbow_bursitis_anatomy01.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...