Gå til innhold

Treningstilbudet hos de store kjedene – hva bør vi forvente?


Deportista

Anbefalte innlegg

Jeg leser overskriften her, eller hva tråden heter, og jeg tenker som så: Kan VI tilby det en kunde BØR forvente. For det første er det rent her, til og med de ansatte tar frem støvsugeren om det er noen som ikke bytter sko - det SKAL være rent. Vi er et lite senter, som vokser raskt, og det er slitsomt å være eneste veileder og PT her, jeg gir så å si alle nye kunder 2 timer, hvor jeg går gjennom historikk m.m og ser hva slags øvelser han responderer på, og legger så opp et individuelt program. Jeg følger opp hver kunde, og forsikrer meg om at markløft, knebøy og skulderpress blir utført ordentlig. Trenger noen hjelp eller har spørsmål, så er det en SELVFØLGE at jeg hjelper. Vi vil at kunden skal KOMME I BEDE FORM. Det er hele målet med denne driften. Og det bør kunden kunne kreve - 1 års innmelding og trening, bør resultere i en helt annen kropp. Jeg henter regelmessig jenter ut av apparater - de har sittet der fra før jeg startet i høst, og jeg setter dem ned blant frivektene og lærer dem opp der, og DET synes de er morro, de får hjelp av " the big boys", som på sin side synes det er kjempestas med jenter som tør å løfte fritt. Jeg har alt fra pensjonisten på 79 til jenta på 17 nede i den avdelingen, og alle synes det er morro å se hvor mye de klarer å løfte. En kunde har krav på et godt miljø, kompetanse hos veileder, resepsjonist og PT, bli møtt med respekt, og føle seg hørt, sett og tatt vare på.

Det prøver vi å etterleve på vårt senter så godt vi kan. Vårt motto er super service, og selv om vi liker å tjene penger på dette, ja, så er det like morsomt om kunden etter et år synes trening er gøy og givende, sånn at vi blir en hel gjeng som har det morro sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...
Jeg ble egentlig overrasket over at man kan få PT jobb med bare Idrett Grunnfag. Uten å vite hva de lærer der ville jeg jo tro at det ikke var nok for å kunne opptre som en PT.

Noen som kan opplyse meg om det?

Jeg på min side har den oppfatningen at det er veldig forskjellig til sted til sted, og ikke så mye kjede til kjede når det gjelder interesse for kundene.

Men har ofte fått den oppfatningen at PT timene ikke er lagt opp optimalt sånn at det vil kreve flere PT timer for å få resultatene. Ikke at jeg har vært en hyppig bruker av PT timer.

Synes det er veldig fint å ha en her, Thomas, som kan opplyse oss i våres uvitenhet :p

jeg har gått idrett grunnfag, og tro meg, du lærer IKKE nok til å være pt. poenget med idrett grunnfag er å bli flink til å lære bort på didaktisk grunnlag, ikke trening. vi har ledelse i ungdomsskole og vgs GYM.

så skjønner ikke hvordan elixia kan la idrett grunnfags elever være pt. min samboer fikk gratis pt (han har kun gått idrettslinja) men hun som han hadde kunne SVÆRT lite ( han ville ikke ha bentrening, og da fikk han SYREtrening på beina..?)

og blir vel litt feil å si at elixia gir gratis pt og veiledning. man betaler jo for det i mndsbeløpet :) + at medlemme betaler for vaskedamene, motivatorene, at saunaen er på og at barn blir passet på. så 'genialt' å kalle det gratis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Her er noe av det jeg forventer:

- Rene garderober

- Bredt utvalg av utstyr ( både cardio & styrke )

- Hyggelige ansatte som innehar den kunnskapen den enkelte ``rolle`` er tiltenkt.

- Tilbakemelding på henvendelser

- Apparater som blir vedlikeholdt

Hadde jeg gått på timer ville jeg helt klart forventet et bredt tilbud av dette. Og det er det for så vidt også. ( Elixia ).

Pris pr.mnd ligger vel på rett over 500,- Ikke så avskrekkende med tanke på at jeg er der 3-5 dager i uken.

Dette er det jeg forventer også. Jeg skriver heller ikke under på en kontrakt uten å vite hva jeg går til, og vurdere om det er det rette stedet for meg. Da jeg trente på Elixia i Oslo var gruppetreningstilbudet og barneparken aller viktigst for meg. Jeg valgte dem pga bredt timeutvalg. Hvis jeg kun hadde vært interessert i styrketrening med frivekter hadde jeg valgt noe annet enn de store fullskalakjedene, for det er ingen vits å betale for tilbud du ikke skal benytte deg av. For øvrig er jeg enig i at det er stor forskjell på de forskjellige senterne i Elixia (og andre kjeder). Alt kommer an på de ansatte. På Ringnes Park fikk jeg fantastisk god hjelp til å finne timer og alternative øvelser som passet meg i den fasen av sykdom (fibromyalgi) jeg var på den tiden. Uten all den hjelpen hadde jeg rett og slett ikke vært på beina og i jobb i dag. Jeg trente også på Lambertseter, CC Vest, Colosseum og Kalbakken, men var ikke spesielt fornøyd med dem. Servicenivået var ikke det samme som på Ringnes Park i hvert fall.

Ellers syns jeg vel at noen av svarene i denne tråden vitner om en nedlatende holdning til alle de som ønsker å trene (eller "trene", som noen sa) noe annet enn styrke med frivekter. Det er ikke alle som er interessert i det, og trives de kjempegodt med zumba og bodypump så må de da bare få lov til det. De har neppe samme mål som oss med treningen sin, og alle her vet at man legger opp treningen etter hvilke mål man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...