Gå til innhold

Hjemmegym - tips


Tronaldo

Anbefalte innlegg

Nå som det snart er jul lurer jeg på om jeg skal kjøpe verdens mest awesome julegave til meg selv og min samboer - hjemmegym :D I den forbindelse er jeg ute etter tips for hvor det kan være lurt å kjøpe ymse utstyr. Brukt er også aktuelt.

Det ser ut som Sportmaster har en del stæsj til grei pris. Flesteparten av linkene under her er til varer derfra. Jeg aner ikke hvordan kvaliteten på utstyret er. De har showroom i Trondheim som jeg har tenkt å besøke. Er det noen andre nettsteder som er verdt å sjekke ut? Både Kappi og Mobech ligger en del høyere i pris. Det kan for alt jeg vet skyldes kvalitetsforskjeller, jeg har ikke erfaring med noen av de. I første omgang blir det et enkelt oppsett som dette, fokus på BangForTheBuck:

Knebøystativ

Stang - Rogue Ohio Bar

Vektsett 130kg + Ekstra vekter 4 x 20kg

Benk

Sånn grovt regnet blir dette rundt 12.000kr inkl. frakt. Heftig investering, men den betaler seg ned i løpet av noen år. Og en stor del av motivasjonen med hjemmegym er at samboer har for lite tid til å trene, og forhåpentligvis synker terskelen betraktelig når knebøystativet står klart til bruk hjemme.

Idéelt sett vil jeg ha vektskiver der 15kg-plater er like store i omkrets som 20kg, uten at det er et absolutt krav. Stang kjøper jeg sannsynligvis fra utlandet, f.eks. fra Rogue som den linket over her. Jeg vil ha en skikkelig stang når det først investeres. Hater billige stenger.

Hvis noen har tips om hvor det kan være lurt å se etter utstyr, både nytt og brukt, så kom gjerne med dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tipser om Abilica Doorgym-stativ. Finnes på x-life. Min no. 1 på ønskelisten. :)

En sånn har jeg allerede ;) De funker bra. Jeg hang i en sånn når jeg veide 106kg, null problem.

sjekk ut salg kjøp av styrkeløftutstyr gruppen på facebook. der selges det mye bra stoff. så en som solgte et helt hjemmegym for noen uker siden til ganske bra pris, så det dukker opp noen varp der innimellom. Blir for det meste brukt utstyr dog

Takk for tips (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting jeg ellers har hatt stor nytte av er:

- Speil fra IKEA (sånne små kvadrater som du limer på veggen)

- Småskiver til microloading

- Pute (på fanget med hipthrusts, eller under knærne når jeg kjører pull-ups fra knestående)

- Treningsmatter som ser ut som puslespillbrikker, for underlag og for å bygge opp f.eks. for markløft fra kloss

- Strikker fra XXL til 99 kroner for en boks med 3 (kjøp to bokser, så har du strikk til hver side av stanga)

- yogamatte til tøying mv

- rulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips :) Jeg har kikka på Eleiko-stenger, men de er jo helvetes dyre. Nå har jeg ikke all verdens til krav, det kommer neppe til å bli mer enn 200kg på den stanga, og da ikke så veldig ofte.

Hovedårsaken til at det ble Ohio Bar over her er at den sendes fra Europa og ikke USA. Bestiller man Rogue fra USA er det straks mye mer å velge mellom. For en god stang blir det da rundt 4000kr inkl. frakt + mva. Da er det kanskje ikke så dumt med en brukt Eleiko-stang likevel.

Er det noen sjapper i Norge som selger stenger av OK kvalitet? Det virker som det enten er noe no-name-greier fra Kina eller så er det crap fra Exerfit etc., og til slutt premium-greier som Eleiko. Jeg savner en mellomting her, i bang-for-the-buck-segmentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er denne her jeg bruker. Funker helt greit.

Jeg har stort sett dårlig erfaring med billige stenger. Det er en slik billig stang i kjelleren på arbeidsplassen min. Istedenfor sånn digg knurling, som det heter på godt norsk, som gir godt grep så er det bare noe glatt piss. Null grep. Det funker veldig dårlig til lavstangbøy, for stanga sklir ned på ryggen siden den i praksis er helt glatt. Det hjelper ikke at jeg er bortskjemt med Eleiko-stenger e.l. der jeg trener i dag.

Er det én ting jeg vil bruke penger på i et hjemmegym så er det en god stang :) En god stang har jeg sannsynligvis resten av livet.

Du får jo York stenger fra Kappi. Men hvor de ligger i forhold til Ohio vet jeg ikke.

http://kappi.mamutweb.com/Shop/List/Trening-680-kg/68/1

Takk for tips, skal sjekke ut nærmere (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger mye veldig pent brukt på finn. Kjøpt inn med de beste intensjoner flette nytt og selges en stund etterpå ubrukt.

Jeg har sett på Finn, men det virker som det meste er vektstenger kjøpt på XXL og lignende. Altså merker jeg anser av lav kvalitet som Abilica, Casall og alt det der. Må ha skikkelig utstyr ;) Det kan dog hende at det dukker opp noe skikkelig, så jeg følger med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett på Finn, men det virker som det meste er vektstenger kjøpt på XXL og lignende. Altså merker jeg anser av lav kvalitet som Abilica, Casall og alt det der. Må ha skikkelig utstyr ;) Det kan dog hende at det dukker opp noe skikkelig, så jeg følger med.

Akkurat nå fant jeg kun en eleiko stang til salgs... Rundt 4500,- Kvalitetsvarene ryker jo fort. Spesielt om selger og kjøper bor i samme distriktet. Var på nippet til å kjøpe et kabeltårn for en tid tilbake... var fast bestemt på å kjøpte tårnet med snaut 150 kg i vekter... helt til jeg fikk fraktprisen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt poeng. Må følge med enda mer, og kanskje utvide søkeordene :)

Fraktkostnader blir en bitch når det er vektstang og vektplater som skal sendes o_O

Aye. Der er det mye å hente hvis du kan troppe opp og hente med egen bil/henger/lastebil osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fraktkostnader blir en bitch når det er vektstang og vektplater som skal sendes o_O

Glemte forøvrig å nevne at X-life.no har fri frakt på alt over 500,- , så man kan sikkert spare en del på det.

(-Ved kjøp over kr. 500,- vil ordren din leveres uten fraktkostnader, uansett størrelse, vekt eller volum på pakken din. Inneholder ordren din varer som veier over 35kg, eller varer som er veldig store, vil vi sende med Posten hjemlevering.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...