Gå til innhold

Kroppens frigjøring av kroppsfett


Lab06

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så kanskje du kjenner at når du kliper tak i "fett" og hud, så kjennes det litt ut som bobleplast. Det er litt ruglete og kulete. Det er ett godt tegn på at vann har gått inn i cellene og at fett har blitt brent :)! Er det bare fett der er det som regel ganske " hard" og solid masse når man tar tak å kliper.

Seriøst? :o Asså jeg har jo fett, men trodde faktisk det på magen og siden var mesteparten fett :p Men det gjør vondt, og er små kuler, ikke helt bobleplast..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell fra å ha vært tynn med en frisk psyke, og være så psykisk syk at utfallet blir en avmagret og altfor tynn kropp. En slikt bilde skaper reaksjoner og følelser for mange. Kroppen er en enhet så selv om du ikke mener det er nødvendig å knytte følelser til kropp, så vil de aller aller fleste ha en kobling mellom det kroppslige og følelseslivet.

Hyggelig du mener jeg har en frisk psyke . Poenget mitt er at det ikke hensiktsmessig å knytte så mye følelser til bilder av ukente mennesker. Mener du forresten at det er forskjell på bilder av sykelig undervektige og sykelig overvektige?

Mest sannsynlig ikke nødvendig, men menneskelig, empatisk og alt det der.

Jepp, jeg er vel en kynisk jævel .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig du mener jeg har en frisk psyke . Poenget mitt er at det ikke hensiktsmessig å knytte så mye følelser til bilder av ukente mennesker. Mener du forresten at det er forskjell på bilder av sykelig undervektige og sykelig overvektige?
Beklager at jeg satte en merkelapp på deg, jeg aner ikke hvordan din psyke var da, eller er nå for den saks skyld. Jeg skjønner godt hva du mente. Men for de menneskene som sliter med en spiseforstyrrelse, noe den personen som skrev at ho reagerte på bildet gjør, vil bilder av undervektige kropper "trigge" både positive og negative følelser, uavhengig om det er en fremmed person på bildet eller ikke.

Ja, når det gjelder i denne sammenhengen er det en forskjell på bilder av sykelig undervektige og overvektige mennesker. Begge kan skape følelser, men de færreste blir vel strengt tatt ikke "trigget" til å få en overvektig kropp av å se et bilde av en kropp på den enden av skalaen. Men det finnes mange som finner det bildet du la ut inspirerende og "triggende". Pro-ana er et kjent begrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg satte en merkelapp på deg, jeg aner ikke hvordan din psyke var da, eller er nå for den saks skyld. Jeg skjønner godt hva du mente. Men for de menneskene som sliter med en spiseforstyrrelse, noe den personen som skrev at ho reagerte på bildet gjør, vil bilder av undervektige kropper "trigge" både positive og negative følelser, uavhengig om det er en fremmed person på bildet eller ikke.

Ja, når det gjelder i denne sammenhengen er det en forskjell på bilder av sykelig undervektige og overvektige mennesker. Begge kan skape følelser, men de færreste blir vel strengt tatt ikke "trigget" til å få en overvektig kropp av å se et bilde av en kropp på den enden av skalaen. Men det finnes mange som finner det bildet du la ut inspirerende og "triggende". Pro-ana er et kjent begrep.

Hehe, ingenting å beklage :). Å implisere at noen har frisk psyke er jo tross alt ganske hyggelig, i motsetning til å implisere at noen mangler empati o.l. For ordens skyld har jeg aldri hatt problemer med eget kroppsbilde, selvom jeg følte meg litt vel tynn da jeg kun veide 70 kg fordeltpå 195 cm.

Det er sikkert personer med spiseforstyrrelser (den ene eller den andre veien) som reagerer med positive/negative følelser av å se mennesker som er veldig over/under vektig, men det er tross alt hovedsakeliget problem for den det gjelder. Hvis man sliter med å se på bilder av kropper (som vi bombarderes med i samfunnet i dag), så bør man enten prøve å gjøre noe med egen refleksjon og følelsesmessig reaksjon rundt kropp, eller forsøke å unngå fora hvor bilder av kropp kan fremvises (da eksempelvis treningsforum på nett). Det da for personens eget beste.

Man støter tross alt en eller annen med den minste lille ting, uansett hva en skriver eller gjør, for det er alltid noen som har issues med et eller annet. Kanskje folk bør ta oppgjør med seg selv, fremfor å bli støtt av alt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...