Loco Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 å herregud, bacon,ost,smør ooog nøtter? har jeg kommet til himmelen?haha kanskje jeg skal begynne å spise normalt igjen... har ikke spist slikt på år...Ja jeg har en helt forferdelig lav forbrenning :/ har du forslag til trenings oppsett? eller maser jeg kanskje for mye nå ? http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/ Programmet her er meget kurrant. For all del, spis normalt Øker du kaloriene gradvis vil forbrenningen din sakte men sikkert bli høyere og du vil etterhvert kunne spise mye mer enn du gjør nå. Samt bygge muskler og fettprosenten vil gå ned. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31575-karbo-hvor-mye-trenger-jeg-for-%C3%A5-bygge-musklerjente/page/2/#findComment-1076155 Del på andre sider Flere delingsvalg…
0000000 Skrevet 12. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2014 http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/ Programmet her er meget kurrant. For all del, spis normalt Øker du kaloriene gradvis vil forbrenningen din sakte men sikkert bli høyere og du vil etterhvert kunne spise mye mer enn du gjør nå. Samt bygge muskler og fettprosenten vil gå ned. Tusen takk for all hjelp Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31575-karbo-hvor-mye-trenger-jeg-for-%C3%A5-bygge-musklerjente/page/2/#findComment-1076157 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Therese Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Oppsummering og repetisjon: Iom du har ligget i energiunderskudd og trent lenge har kroppen måttet kompensere for å kunne vedlikeholde vekten din på stadig færre kalorier, og for å reversere dette må en enten legge om treningen sin totalt - noe du allerede har gjort, litt - for å få ned volumet (fysisk + psykisk stress) og deretter øke energiinntaket gradvis. Gjør man det systematisk vil en oppleve litt motgang i starten som alle endringer (se for deg en skulptur med et teppe over før den er ferdig ) også vil en komme i bedre og bedre form.. Det krever litt arbeid og disiplin, men det er fullt og helt mulig! Selv har jeg reversert min egen (og andres) diett - økt med 600-700kcal (2750kcal nå) og endret makrosammensetning (som jeg brukte noen uker på, uten å øke kaloriene da netto ble litt annerledes pga termisk effekt) på 1.5mnd, gikk gradvis opp i vekt, stagnerte og har nå faktisk gått litt ned igjen.. Er enda ikke i mål, har 1000kcal igjen sånn ca Sånn kjapt regnet med dine data Er ei jente på 26år, er 168høy, og veier 66,5kg. Jeg har fettprosent på ca 22. FFM = 66.5*0.78 = 52kg 45kcal*52kg = 2334kcal for å vedlikeholde din fettfrie masse, uten å regne netto fra aktivitet Aurelius 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31575-karbo-hvor-mye-trenger-jeg-for-%C3%A5-bygge-musklerjente/page/2/#findComment-1076315 Del på andre sider Flere delingsvalg…
0000000 Skrevet 13. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2014 Oppsummering og repetisjon: Iom du har ligget i energiunderskudd og trent lenge har kroppen måttet kompensere for å kunne vedlikeholde vekten din på stadig færre kalorier, og for å reversere dette må en enten legge om treningen sin totalt - noe du allerede har gjort, litt - for å få ned volumet (fysisk + psykisk stress) og deretter øke energiinntaket gradvis. Gjør man det systematisk vil en oppleve litt motgang i starten som alle endringer (se for deg en skulptur med et teppe over før den er ferdig ) også vil en komme i bedre og bedre form.. Det krever litt arbeid og disiplin, men det er fullt og helt mulig! Selv har jeg reversert min egen (og andres) diett - økt med 600-700kcal (2750kcal nå) og endret makrosammensetning (som jeg brukte noen uker på, uten å øke kaloriene da netto ble litt annerledes pga termisk effekt) på 1.5mnd, gikk gradvis opp i vekt, stagnerte og har nå faktisk gått litt ned igjen.. Er enda ikke i mål, har 1000kcal igjen sånn ca Sånn kjapt regnet med dine data FFM = 66.5*0.78 = 52kg 45kcal*52kg = 2334kcal for å vedlikeholde din fettfrie masse, uten å regne netto fra aktivitet hehe ja får holde ut å tenke at under teppet ,gjemmer det seg noe flott allerede idag er jeg veldig oppblåst. Kan jo være jeg innbiller meg dette,men synes at jeg er ganske rundt i kninna haha men får heller ta denne kampen, så jeg får resultater og faktisk kan spise en normal middag uten at vekta flyr i taket. Ganske idiotisk å ikke tørre å spise smør ,eggeplomme og diverse pga vekt. Så nå skal det bli slutt på dumme spise mønster, mer karbs ,mer fett og mer mat! tror jeg kommer til å slite når jeg ser at jeg legger på meg. .. men skal stole på deg , så satser på at jeg vil begynne å gå ned etterhvert. Litt morsomt at jeg burde kunne ligge på over 2000 kcal ,men siden jeg har ødelagt forbrenningen min ,så må Jeg egentlig under 1 600 kcal for å gå ned... godt det er så mange her som har gode råd ☺ Loco, Therese og Danisan 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31575-karbo-hvor-mye-trenger-jeg-for-%C3%A5-bygge-musklerjente/page/2/#findComment-1076346 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fit mum;) Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 AAALTfor lite fett (omtrent 20 g!!), Altfor mye protein (ca. 150?), Lite karbo. Grovt regnet så ligger du på maks 1500kcal noe som bare holder til å holde maskineriet i gang om du ligger stille hele dagen og ikke rører på deg. Ikke rart du ikke får resultater. Det er ikke pga karbomangel, men matmangel generelt. Øk fett til 60-70 g. Ca. 120 g proteiner, og resten karbo. Du kan trygt spise 2000 kcal. Hva kan man spise som øker fettmengden??? har alltid levd og kjøpt lettere varianter av ting.. og er gennerelt ikke glad i fett;) noen måltidseksempler?=) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31575-karbo-hvor-mye-trenger-jeg-for-%C3%A5-bygge-musklerjente/page/2/#findComment-1078165 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurelius Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Tjah, smør, fløte, olje, mindre magre kjøttprodukter til fordel for fetere kjøtt, rømme, crème fraiche, bacon, kjøttdeig fremfor karbonadedeig, avokado, helmelk fremfor skummetmelk. Det enkleste steget blir vel kanskje det å velge fetere produkter fremfor magre. FrkHoel 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31575-karbo-hvor-mye-trenger-jeg-for-%C3%A5-bygge-musklerjente/page/2/#findComment-1078168 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Therese Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Tjah, smør, fløte, olje, mindre magre kjøttprodukter til fordel for fetere kjøtt, rømme, crème fraiche, bacon, kjøttdeig fremfor karbonadedeig, avokado, helmelk fremfor skummetmelk. Det enkleste steget blir vel kanskje det å velge fetere produkter fremfor magre. ...det og kokos! Melk, krem, masse(revet) Kan brukes i alt :thumbsup: Hele egg, fet fisk.. Lista er lang Aurelius 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31575-karbo-hvor-mye-trenger-jeg-for-%C3%A5-bygge-musklerjente/page/2/#findComment-1078175 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Therese Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Dobbelpost Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31575-karbo-hvor-mye-trenger-jeg-for-%C3%A5-bygge-musklerjente/page/2/#findComment-1078176 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiwas Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Mitt syn er som følger - alltid spis så mange kalorier du kommer unna med uten uønsket vektøkning. Med andre ord vil det variere og man vil få en høyere "toleranse". Dette vil gjøre det lettere i hverdagen, fordi en utskeielse vil ha mindre å si, og på neste diett slipper man å spise så lite. Når det gjelder makroer synes jeg følgende er greit: * Protein: 1,5-2g per kilo kroppsvekt (lav fettprosent krever at man bruker høyere verdi) * Fett: 0,75-1g per kilo kroppsvekt * Karbo: Resten For deg ville det da bli: * Protein: 100-135g (400-540kcal) * Fett: 50-70g (450-630kcal) 22% er ganske lavt for ei jente, så jeg ville tippet at 120g protein (480kcal) og 60g fett (i tillegg til en spiseskje fiskeolje, 540kcal) ville være et bra utgangspunkt. Du kan spise mer enn dette også, men da må man trekke fra litt karbo. Totalt blir dette da ca 1000kcal, noe som gir deg 1000kcal fra karbo. Til å begynne med. Jeg vil tro du fint kan spise 2500kcal om dagen uten å ese ut, men du må forvente å legge på deg litt fett når du bygger muskler. Et overskudd på ca 200kcal om dagen og en dag i uken med ca 150g protein, 10-20g fett og 10-20g karbo (ingen trening) vil hjelpe deg med å holde fettprosenten nede. runforit123 og 0000000 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31575-karbo-hvor-mye-trenger-jeg-for-%C3%A5-bygge-musklerjente/page/2/#findComment-1078550 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest =xXx= Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Mitt syn er som følger - alltid spis så mange kalorier du kommer unna med uten uønsket vektøkning. Med andre ord vil det variere og man vil få en høyere "toleranse". Dette vil gjøre det lettere i hverdagen, fordi en utskeielse vil ha mindre å si, og på neste diett slipper man å spise så lite. Når det gjelder makroer synes jeg følgende er greit: * Protein: 1,5-2g per kilo kroppsvekt (lav fettprosent krever at man bruker høyere verdi) * Fett: 0,75-1g per kilo kroppsvekt * Karbo: Resten For deg ville det da bli: * Protein: 100-135g (400-540kcal) * Fett: 50-70g (450-630kcal) 22% er ganske lavt for ei jente, så jeg ville tippet at 120g protein (480kcal) og 60g fett (i tillegg til en spiseskje fiskeolje, 540kcal) ville være et bra utgangspunkt. Du kan spise mer enn dette også, men da må man trekke fra litt karbo. Totalt blir dette da ca 1000kcal, noe som gir deg 1000kcal fra karbo. Til å begynne med. Jeg vil tro du fint kan spise 2500kcal om dagen uten å ese ut, men du må forvente å legge på deg litt fett når du bygger muskler. Et overskudd på ca 200kcal om dagen og en dag i uken med ca 150g protein, 10-20g fett og 10-20g karbo (ingen trening) vil hjelpe deg med å holde fettprosenten nede. Hei Tiwas, dette virker jo veldig smart. Men ser du sier dette med "for deg som er jente". Du tenker dette som en generell sak for damer? Ville du endret på noe for gutta? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31575-karbo-hvor-mye-trenger-jeg-for-%C3%A5-bygge-musklerjente/page/2/#findComment-1078614 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiwas Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Hei Tiwas, dette virker jo veldig smart. Men ser du sier dette med "for deg som er jente". Du tenker dette som en generell sak for damer? Ville du endret på noe for gutta? Skriver jeg det? Fant ikke annet enn at jeg sier 22% er ganske lavt for en jente...Men makroene er det samme (i gram). Prinsippet om å alltid spise så mye man kan (også på diett) gjelder også, og vil vel strengt tatt gjelde for alle pattedyr Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31575-karbo-hvor-mye-trenger-jeg-for-%C3%A5-bygge-musklerjente/page/2/#findComment-1078624 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AuroraMarie Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Hei Tiwas, dette virker jo veldig smart. Men ser du sier dette med "for deg som er jente". Du tenker dette som en generell sak for damer? Ville du endret på noe for gutta? Tror han tenker på at jenter har høyere fettprosent enn gutter, og derfor er dette lavt for en jente. Tiwas 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31575-karbo-hvor-mye-trenger-jeg-for-%C3%A5-bygge-musklerjente/page/2/#findComment-1078642 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest =xXx= Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Mottatt. Da henger jeg med;) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31575-karbo-hvor-mye-trenger-jeg-for-%C3%A5-bygge-musklerjente/page/2/#findComment-1078746 Del på andre sider Flere delingsvalg…
0000000 Skrevet 20. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2014 Mitt syn er som følger - alltid spis så mange kalorier du kommer unna med uten uønsket vektøkning. Med andre ord vil det variere og man vil få en høyere "toleranse". Dette vil gjøre det lettere i hverdagen, fordi en utskeielse vil ha mindre å si, og på neste diett slipper man å spise så lite. Når det gjelder makroer synes jeg følgende er greit: * Protein: 1,5-2g per kilo kroppsvekt (lav fettprosent krever at man bruker høyere verdi) * Fett: 0,75-1g per kilo kroppsvekt * Karbo: Resten For deg ville det da bli: * Protein: 100-135g (400-540kcal) * Fett: 50-70g (450-630kcal) 22% er ganske lavt for ei jente, så jeg ville tippet at 120g protein (480kcal) og 60g fett (i tillegg til en spiseskje fiskeolje, 540kcal) ville være et bra utgangspunkt. Du kan spise mer enn dette også, men da må man trekke fra litt karbo. Totalt blir dette da ca 1000kcal, noe som gir deg 1000kcal fra karbo. Til å begynne med. Jeg vil tro du fint kan spise 2500kcal om dagen uten å ese ut, men du må forvente å legge på deg litt fett når du bygger muskler. Et overskudd på ca 200kcal om dagen og en dag i uken med ca 150g protein, 10-20g fett og 10-20g karbo (ingen trening) vil hjelpe deg med å holde fettprosenten nede. Det du sier om 1 dag i uken med overskudd på 200 kcal osv.. jeg har lørdager som en slags spisedag. Spiste vel litt vel mye denne lørdagen... ups. . Men er det greit å holde seg til Max 200 kcal i overskudd? Så Jeg ikke går over 2700kcal ?men da kan jeg endre maten,Så jeg kan bytte ut ting med feks sjokolade? Haha det er den sjokoladen på lørdagen som motiverer meg til å holde meg unna i uken. . Å hvor mye vil det si på resultater om jeg drikker litt alkohol en helg? Er bedt i en bursdag til helgen. . Men har ikke lyst å ødlegge formen, er jo ett stykke unna målet mitt... Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31575-karbo-hvor-mye-trenger-jeg-for-%C3%A5-bygge-musklerjente/page/2/#findComment-1078773 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiwas Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Det du sier om 1 dag i uken med overskudd på 200 kcal osv.. jeg har lørdager som en slags spisedag. Spiste vel litt vel mye denne lørdagen... ups. . Men er det greit å holde seg til Max 200 kcal i overskudd? Så Jeg ikke går over 2700kcal ?men da kan jeg endre maten,Så jeg kan bytte ut ting med feks sjokolade? Haha det er den sjokoladen på lørdagen som motiverer meg til å holde meg unna i uken. . Å hvor mye vil det si på resultater om jeg drikker litt alkohol en helg? Er bedt i en bursdag til helgen. . Men har ikke lyst å ødlegge formen, er jo ett stykke unna målet mitt... Nei...200kcal i overskudd HVER dag bortsett fra den ene dagen der man kutter det meste bortsett fra protein. Jeg har selv en spisedag der jeg sier at det jeg spiser fra 19 eller 20 og til jeg legger meg får være det der er. Det teller jeg ikke - noen ganger får jeg et massivt overskudd og noen ganger gjør jeg det ikke. Jeg bryr meg rett og slett ikke, for det er viktig for velvære. Men man vil jo gå fortere opp i vekt da, så det vil ta noe kortere tid før man må på diett - men jeg koser meg noen timer på lørdag om jeg vil selv om jeg er på diett. De eneste gangene jeg kjører 100% strict er om jeg skal konkurrere, og det er ikke så ofte. Det eneste jeg gjør er at jeg koser meg litt mer med måte om jeg skal ned i vekt. Det vil si at om jeg blir invitert på middag på en lørdag, så spiser jeg mindre dessert om jeg skal ned i vekt. Om jeg skal bygge muskler spiser jeg det jeg har lyst på og tenker at "det er ikke all verden jeg klarer å ødelegge på så kort tid". For min del ville jeg helt klart ha sagt ja til den sjokoladen om det er det som motiverer deg. Du trenger kanskje ikke å kjøre en 600g sjokolade fra tax free, men det er lov å kose seg. Jeg synes faktisk det er mer kos å spise *litt* enn å proppe i meg. Men noen ganger har jeg hatt skikkelig søtsug, og det har jeg kurert ved å overspise med vilje - men det kan man selvsagt ikke gjøre ofte. Husk at det mentale er viktig! Om du spiser 1000kcal fra sjokolade, så er det tilsvarende 100g fett sånn cirka. Om du ikke gjør det hver eneste helg, så er det jo ingen krise. Om du i tillegg ligger 1000kcal i underskudd på søndag, så går det jo uansett opp i opp osv osv. 0000000 og Aurelius 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31575-karbo-hvor-mye-trenger-jeg-for-%C3%A5-bygge-musklerjente/page/2/#findComment-1078795 Del på andre sider Flere delingsvalg…
0000000 Skrevet 20. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2014 Nei...200kcal i overskudd HVER dag bortsett fra den ene dagen der man kutter det meste bortsett fra protein. Jeg har selv en spisedag der jeg sier at det jeg spiser fra 19 eller 20 og til jeg legger meg får være det der er. Det teller jeg ikke - noen ganger får jeg et massivt overskudd og noen ganger gjør jeg det ikke. Jeg bryr meg rett og slett ikke, for det er viktig for velvære. Men man vil jo gå fortere opp i vekt da, så det vil ta noe kortere tid før man må på diett - men jeg koser meg noen timer på lørdag om jeg vil selv om jeg er på diett. De eneste gangene jeg kjører 100% strict er om jeg skal konkurrere, og det er ikke så ofte. Det eneste jeg gjør er at jeg koser meg litt mer med måte om jeg skal ned i vekt. Det vil si at om jeg blir invitert på middag på en lørdag, så spiser jeg mindre dessert om jeg skal ned i vekt. Om jeg skal bygge muskler spiser jeg det jeg har lyst på og tenker at "det er ikke all verden jeg klarer å ødelegge på så kort tid". For min del ville jeg helt klart ha sagt ja til den sjokoladen om det er det som motiverer deg. Du trenger kanskje ikke å kjøre en 600g sjokolade fra tax free, men det er lov å kose seg. Jeg synes faktisk det er mer kos å spise *litt* enn å proppe i meg. Men noen ganger har jeg hatt skikkelig søtsug, og det har jeg kurert ved å overspise med vilje - men det kan man selvsagt ikke gjøre ofte. Husk at det mentale er viktig! Om du spiser 1000kcal fra sjokolade, så er det tilsvarende 100g fett sånn cirka. Om du ikke gjør det hver eneste helg, så er det jo ingen krise. Om du i tillegg ligger 1000kcal i underskudd på søndag, så går det jo uansett opp i opp osv osv. Takk for så gode svar trenger all hjelp jeg kan få hihi Tiwas 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31575-karbo-hvor-mye-trenger-jeg-for-%C3%A5-bygge-musklerjente/page/2/#findComment-1078846 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.