Pipsa Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Jeg begynner å bli gal her får jo aldri trent! Hadde stor motivasjon til å begynne å trene for 2 uker siden, men klarte å ødelegge ryggen min ved første treningsøkt, legen konstaterte med at det var lumbago. Hadde sinnsykt vondt i en uke. Etter en og en halv uke hadde jeg nesten ikke noen smerter lenger og jeg ville så gjerne begynne å trene igjen. Trodde jeg var helt frisk noe jeg ikke var. Prøvde meg på knebøy, menn med en gang jeg skulle. Prøve meg på knebøy med vekter skjedde det igjen, strålte ned i lårene og fikk sinnsykt vondt. Så dro rett til legevakta. Får ikke lov å trene før jeg har blitt helt bra noe som kan ta over en Mnd. Jeg vil se resultater er så lei av å se meg selv i speilet og bli kvalm vær gang. Har verdens dårligste selvtillit når det kommer til kroppen min at jeg vegrer meg for å være sosial. Vil bare bli fit og føle meg vel. Når jeg går ut tar jeg alltid på meg de største klærne selvom det sikkert får meg til å se større ut:( Er 24 veier 63 og er 165 høy. Jeg prøver å fokusere på kostholdet å spise bra, men er alltid småsulten og det at jeh bor hjemme med skapet fullt av godteri hjelper meg ikke stort. Lager alltid min egen mat og er ofte veldig flink helt til kvelden kommer da må jg bare ha noe. Vil bli kvitt 5 kg! vet at tallet på vekta ikle har så mye å si, men vil bli tynnere. Vil ha mindre lår, flat mage! What to do? Nå som jeg ikke kan trene på lenge:( trenger motivasjon Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31438-f%C3%A5r-aldri-trent/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHoel Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Først - ligg unna øvelser som gjør at du skade deg. Når du er smertefri så få en personlig trener på senteret du trener på til å hjelpe deg med teknikken. Ang. knebøy så er det ikke alle som kan trene knebøy nettopp fordi de ikke klarer å gjøre det smertefritt - da bruker du heller en annen øvelse, f.eks beinpress. Om du alltid er småsulten så bør du ta en ekstra titt på hvordan kostholdet ditt generelt ser ut. Går du sulten så er problemet at du enten ikke spiser nok når du spiser, eller så spiser du "ugunstige" måltid. Hvordan ser en dag ut for deg kostholdsmessig? Groenhaug, Håvard Vika, Splae og 1 annen 4 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31438-f%C3%A5r-aldri-trent/#findComment-1070528 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipsa Skrevet 26. september 2014 Forfatter Del Skrevet 26. september 2014 Først - ligg unna øvelser som gjør at du skade deg. Når du er smertefri så få en personlig trener på senteret du trener på til å hjelpe deg med teknikken. Ang. knebøy så er det ikke alle som kan trene knebøy nettopp fordi de ikke klarer å gjøre det smertefritt - da bruker du heller en annen øvelse, f.eks beinpress. Om du alltid er småsulten så bør du ta en ekstra titt på hvordan kostholdet ditt generelt ser ut. Går du sulten så er problemet at du enten ikke spiser nok når du spiser, eller så spiser du "ugunstige" måltid. Hvordan ser en dag ut for deg kostholdsmessig? Kan godt hende jeg går litt rundt sulten og derfor jeg får et slags matkick på kvelden. I går spiste jeg to brødskiver med kokt egg til frokost, ca 150 g cottagcheese blanda med blåbær til lunch etter det to epler litt forskjellig tidspunkt til middag ble det ca 100 g kyllingfilet 100 g søtpotet og brokkolo. Når kvelden kom fikk jeg plutselig lyst på mat, spiste først en brødskiver med ost, så en riskake, plutselig fikk jeg lyst på noe søtt så ble det sjokolade, pluss 3 riskaker til med peanøttsmør pluss enda en brødskive og så en waffel og til slutt eple med kanel.. Men ikke alltid jeg sprekker sånn som det, men føler som regel jeg ikke blir ordentlig mett etter middag, eller er ikle sulten heller vet ikke hva det er.. Men når jeg ikke sprekker ser dagen ofte lik ut bare kveldsmaten er som regel to brødskiver med noe. Og noen ganger Yogurt eller brødskiver til lunch. Men går ikke ned i vekt eller noe så noe gjør jeg feil. Har akkurat begynt å tenke på å spise mer proteiner og lest en del om kosthold, men er veldig uerfaren når det kommer til det. Føler jeg kan være flink noen ganger mens andre dager er bare helt på trynet. Kommer liksom ikke inn i det og føler meg ikke tilfredsstilt på en måte:/ Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31438-f%C3%A5r-aldri-trent/#findComment-1070538 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipsa Skrevet 26. september 2014 Forfatter Del Skrevet 26. september 2014 kan du gå tur? Så gå tur! Masse:happy: Hvis det er på kvelden at du blir fysen på "alt" som du sa, så gå deg en lang tur. Da er du ikke hjemme, kroppen har godt av å gå, også kan du spise ordentlig kveldsmat når du kommer hjem igjen:) Men skriv ned kostholdet ditt her, som frkHoel sa. Kan hende du spiser ALTFOR lite også, og da er det ikke rart at du er sulten/fysen på kvelden Ja kanskje jeg skal prøve å gå turer på kvelden god ide:) får se om det hjelper! Veldig lett å bare ligge i senga og se på tv på kveldstid og da får jeg nesten helt abstinenser måå ha noe "godt" liksom. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31438-f%C3%A5r-aldri-trent/#findComment-1070539 Del på andre sider Flere delingsvalg…
WebPT Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Ja kanskje jeg skal prøve å gå turer på kvelden god ide:) får se om det hjelper! Veldig lett å bare ligge i senga og se på tv på kveldstid og da får jeg nesten helt abstinenser måå ha noe "godt" liksom. Det er fordi folk ofte knytter god mat og snax til tv tid ! Det værste jeg kan gjøre når jeg er på diett, er å ligge i ro i sofaen over lengre tid og se på tv. Jeg får ett skikkelig sug etter noe å tygge på rett og slett fordi jeg er forbinder film og serie med godis og snax.. det er noe de aller fleste gjør! Også er det ofte at man "kjedespiser" at man rett og slett kjeder seg litt å går rundt å ser i skapene.. alle tror jeg kjenner seg igjen her ! hehe TIPS: prøv å hold deg aktiv.. hva som helst. Vær med venner, la tiden gå og plutselig skal du legge deg ! Da er du både mer aktiv, og i tillegg er det enklere å holde seg unna søtsaker og det som er i skapet ! Ellers, så behøver du ikke vente helt til du kan trene for å gå ned i vekt. Du kan starte allerede nå med å justere kostholdet ditt. Det er først og fremst kostholdet som har noe å si, men trening er ett fint verktøy å bruke sammen med kosthold. Ole Andreas og Kila 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31438-f%C3%A5r-aldri-trent/#findComment-1070545 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steffen! Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 hvis du drikker kaffe så kan du ha en brunsukkerbit ved siden av. godt, demper noe-godt-behovet og ca 12kcal du kan drikke veeeldig mange slike kopper før det gir noe utslag av betydning. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31438-f%C3%A5r-aldri-trent/#findComment-1070561 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kamilligram Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Jeg ville vurdert PT. Har hatt det selv en lengre periode fordi jeg sliter med mye skader, og han har hjulpet meg å finne alternative øvelser der jeg ikke klarer. I tilegg har det vist seg at på en del av øvelsen var det rett og slett teknikken min som var feil, så med en gang jeg fikk riktig teknikk minsket smertene. Nå har ikke jeg hatt lumbago da, men rådfør deg med senteret ditt og i alle fall få satt opp en veiledningstime når du ikke har vondt mer. Samtidig kan du trene kardio, så hvis du finner et styrketreningsform som fungerer for deg, så vil du få redusert fettprosenten greit med riktig kosthold og kardio i tillegg. Og ang. søtsug. Frukt og bær er alfa omega, hvis man først bare legger til seg vanen går det lengre mellom godteribitene min tillater seg Pipsa 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31438-f%C3%A5r-aldri-trent/#findComment-1070563 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipsa Skrevet 26. september 2014 Forfatter Del Skrevet 26. september 2014 Grovt regnet så havnet du på ca 1000 kalorier frem til ETTER middagen, så er jo ikke så veldig rart du er sulten på kvelden da... Jeg spiser litt halvveis slik du sier nå, bare andre matvarer. Spiser 1/3 av maten min frem til ettermiddagen- trener (eller gå tur?) - også kan jeg spise masse og er ordentlig mett og fornøyd når jeg slapper av på sofaen foran tv sent på kvelden:) Hvis jeg har skikli søtsug, så har jeg erstatninger til snop. Proteinfluff med bær, micro brownie eller lett is er slager her:p Burde jeg spise mer før middag da:)? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31438-f%C3%A5r-aldri-trent/#findComment-1070568 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Groenhaug Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Kast vekta! Du har absolutt ingen nødvendighet for å gå ned 5 kg. Når du får trent tung styrketrening igjen og samt at du spiser næringsrikt og nok så vil kroppen forme seg. Og skaff deg en personlig trener om du har lyst til å trene baseøvelser. De krever en del og er ikke så lett å lære seg på egenhånd. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31438-f%C3%A5r-aldri-trent/#findComment-1070590 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Groenhaug Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Greit å lese første innlegg ordentlig først:) TS ønsker råd/tips i forhold til kosthold, ønsker å gå ned i vekt med hjelp av kostholdet fordi hun ikke kan trene akkurat nå. Da er det ikke like lett å hoppe på tung styrketrening;) Det manglet bare et "når" i utsagnet mitt. Og jeg mener fortsatt at utsagnet mitt gjelder. Slik jeg skjønner TS vil hun ha strammere mage og lår. Det går ikke av seg selv med kosthold, og hun trenger ikke å gå ned i vekt. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31438-f%C3%A5r-aldri-trent/#findComment-1070609 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHoel Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Kan godt hende jeg går litt rundt sulten og derfor jeg får et slags matkick på kvelden. I går spiste jeg to brødskiver med kokt egg til frokost, ca 150 g cottagcheese blanda med blåbær til lunch etter det to epler litt forskjellig tidspunkt til middag ble det ca 100 g kyllingfilet 100 g søtpotet og brokkolo. Når kvelden kom fikk jeg plutselig lyst på mat, spiste først en brødskiver med ost, så en riskake, plutselig fikk jeg lyst på noe søtt så ble det sjokolade, pluss 3 riskaker til med peanøttsmør pluss enda en brødskive og så en waffel og til slutt eple med kanel.. Men ikke alltid jeg sprekker sånn som det, men føler som regel jeg ikke blir ordentlig mett etter middag, eller er ikle sulten heller vet ikke hva det er.. Men når jeg ikke sprekker ser dagen ofte lik ut bare kveldsmaten er som regel to brødskiver med noe. Og noen ganger Yogurt eller brødskiver til lunch. Men går ikke ned i vekt eller noe så noe gjør jeg feil. Har akkurat begynt å tenke på å spise mer proteiner og lest en del om kosthold, men er veldig uerfaren når det kommer til det. Føler jeg kan være flink noen ganger mens andre dager er bare helt på trynet. Kommer liksom ikke inn i det og føler meg ikke tilfredsstilt på en måte:/ Noen har allerede nevnt det, men energiinntaket ditt er forferdelig lavt. Du har mye å vinne på å øke matinntaket ditt betraktelig, noe som også vil påvirke prestasjonsevnen din på trening og kroppen din sin evne til å endre form - mer muskler og atletisk look Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31438-f%C3%A5r-aldri-trent/#findComment-1070645 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.