Jump to content

Pipsa

Members
  • Content Count

    47
  • Joined

  • Last visited

About Pipsa

  • Rank
    Newbie

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hei! nå har det seg sånn at jeg ikke har trent ordentlig på over et halvt år. Jeg merker at jeg savner treningen og å være i form. Det har gått mye i "drittmat" ikke tenkt så mye på kosthold. (Kun i små perioder) jeg har klart å lege på meg 5 kg på denne tiden i tillegg. Jeg ser tilbake på bilder og meg selv hvor jeg trente mye og egentlig ikke var fornøyd med meg selv. først nå jeg ser hvor fin jeg egentlig var. Det jeg vil fram til er at jeg vil komme inn i rutine igjen. Jeg hat egentlig aldri hatt så "mye" fett på kroppen som jeg har nå. Så jeg syns det er vanskelig å vite hva jeg skal gjøre og hvor jeg skal begynne. Jeg går også frem og tilbake om jeg skal begynne på en diett. Eller om jeg skal legge meg på 1700-1800 kcal daglig med gode karbo fett og proteinkilder. Det er jo seff det jeg føler mest for. Men er så redd for at jeg ikke vil få resultater. Erfaring fra diett er at det funker, men at jeg har lett for å Skeie ut og blir i dårlig humør og egentlig litt deppa. Jeg veier 68 kg, 165 høy. 26 år. Kvinne. Jeg har god erfaring med styrketrening så vet hva jeg skal gjøre der. Men kostholdet har alltid vært litt vanskelig. Jeg har en tendens til å bli skikkelig demotivert hvis jeg føler ting ikke fungerer. Og gir opp for fort. Håper noen kan gi meg noen gode råd og motiverer meg litt på vei nå i en litt vanskelig tid! Takk:)
  2. Har den siste tiden tatt fokuset mitt litt vekt fra fettprosent og spist normalt og sunt. Mer det jeg har lyst på, men ønsket om å gå ned i fettprosent har alltid vært der. Jeg trener 4 ganger i uka. Føler at jeg må gå mer drastisk ut for å gå ned i fettprosent ettersom jeg ikke har alt for mye å ta av. Men samtidig har jeg noe å ta av. Vil ta av litt rundt magen og hofter, men spesielt ruset lår og rompe som er mine problemområder hvis man kan si det sånn. Jeg tenker nå mot sommeren å legge meg i underskudd. Men spørsmålet er hvor mye? Og jeg er redd det ikke skal fungere. Har noen erfaringer med å gå ned i fettprosent? Sånn siste innspurt før sommeren?
  3. 2 ganger i uka for lite? Kunne fått til 3 ganger hvis jeg putter en økt i helgen også. Trener vanligvis 4 ganger i uka. Da bein er 2 av de. Teknikken min er bra. Har øvd på teknikk en stund. Og har fått høre den er veldig bra. Begynner som regel med knebøy, hvor har prøvd å kjøre et program som heter smolov som går over 3 uker som skal gjøre deg sterkere. Men lurer på hvordan andre trener for å bli generelt sterkere i knebøy. Føler dette er en øvelse jeg sliter med å bli sterkere i. Bendagene ser slik ut(bytter ut to av øvelsene så jeg kjører de annenhver gang) knebøy strake mark hip thurst/ bulgarske utfall Ettbens beinpress/ kick back i kabel leg curl leg ext
  4. jeg har et mål om å bli sterkere i knebøy. Trener knebøy 2 ganger i uka, noen som har noen forslag til hvordan jeg burde gå fram? Jeg er ikke så sterk i knebøy fra før. når jeg har prøvd å legge på litt tyngre vekter tar jeg 62,5 5 reps. Er så usikker på hvordan jeg skal gå fram med akkurat knebøyen.
  5. Pipsa

    fett vs karbo

    okei men jeg vil ikke legge på meg? Har ikke noe stort behov for å gå ned i vekt egentlig. Er vel mer det å stramme opp. Har en del muskler også, spesielt på overkropp. Hvis jeg skal ned i fettprosent er det kanskje bedre å ta dette mot våren. Og da vet jeg at jeg må ligge i underskudd. Er vel mer at jeg lurer på om det kan gi noen fordeler på kroppsammensettningen av spise mindre karbo og mer fett. Jeg trives mer med det enn hva jeg gjorde av å spise mer karbo. Ble veldig oppblåst og jeg merker jeg er mer behagelig mett og at jeg har fått mindre søtsug og ikle faller like fort ut og feks overspiser og lignende noe jeg merket jeg gjorde med mye karbo. Men vil absolutt ikke ha mer fett på kroppen da jeg har litt "former" eller hva jeg skal si
  6. Pipsa

    fett vs karbo

    veier 63 kg, 166 høy.
  7. Pipsa

    fett vs karbo

    Kan jeg fortsatt bli stram og fit av å spise i et lite overskudd, med litt mer fett? Burde jeg prøve det ut?
  8. Pipsa

    fett vs karbo

    jeg kutter ikke alle karbohydrater. Det hadde jeg nok ikke klart uansett, for å være helt presis når jeg regner ut, ligger jeg på 107 g fett og 147 g karbo.
  9. Pipsa

    fett vs karbo

    går det Ann å gå ned litt i fett, ved å kutte ned på karboinntaket og tilføye mer fett i stedenfor. Syns jeg har lest det noen steder her inne. Kcal 2000 ca. Dette ved siden av styrkeitrening 4-5 ganger i uka.
  10. ja, har blitt sterkere i disse øvelsene også, spesielt markløft.
  11. har trent hip thrust over en lenger periode nå. Har blitt veldig mye sterkere i denne øvelsen. Tar nå 110 kg 3x10, men nå har det sagt stopp. Merker også nå som det er så tungt får jeg blåmerker der hvor jeg har stanga. Bruker både pute og teppe. Jeg har nå begynt å gjøre etbens hip thrust i stedenfor med bare stang foreløpig. Noe annet jeg kan gjøre? Som er smart? Har også kjørt litt lettere vekter og flere reps på hipthrusten, da har jeg kjørt 87,5 kg x 16-17 reps, men vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det videre. Hmmm
  12. Hva vil dere si er den beste øvelsen for bakside lår? Merker at forside lår vokser, mens bakside ikke.
  13. takk for tips, skal lese om det. Har lest litt om noe av det fra før og jeg Jar veldig lyst til å lære. Hvordan kan jeg egentlig vite at noe ikke fungerer? Får bare prøve meg fram litt, men merker jeg virkelig VIL finne et program som passer meg og som jeg får resultater av
×
×
  • Create New...