Gå til innhold

HJELP!


malicyrus

Anbefalte innlegg

Hei, dette er litt kleint, men må likevel få det ut. Jeg er på vei ned i vekt, og den siste uken har jeg hatt ekstreme problemer med magen min, jeg kommer F*** ikke på wc! Jeg har prøvd mye rart, sterk kaffe, lange gåturer, masse vann, avføringspille ( funka dårlig ) , og nå har jeg prøvd svisker, som ødela kcal inntaket mitt idag, men jeg er rett og slett desperat nå. Noen råd??? Det er jo helt jævlig å gå slik.. føler meg høygravid og magen er sinnsykt oppblåst.. :( buhu....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er kostholdet ditt? Får du i deg nok fiber, vitaminer, mineraler osv?

Prøvd melkesyrebakterier? Har bare hørt om at det hjelper mot diare, men verdt ett forsøk?

Melkesyrebakterier tar jeg ja, men akkurat begynt å ta det igjen. Siste uka har det gått i en del kylling, brokkoli og cottagecheese, fisk, suppe, knekkebrød, grønnsaker, egg. Jeg er litt usikker på hva av vitaminer jeg får i meg, men kanskje jeg mangler noe. Bør jeg begynne å ta tran? Jeg er ute etter å kvitte meg med mye fett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lenge har du slitt med forstoppelse? Hvor lenge siden er det du gikk på do sist?

Noe som dessverre fungerte litt for godt for meg, var tran. Kjøpte meg en flaske på butikken, og drakk så mye jeg klarte på en gang. Så var det bare å vente. Om ikke annet burde det løsne godt opp.

Om ingenting fungerer ; kom deg til legen. De har tilgang på mytji moro som garantert hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tran/omega3 må du ta uansett. Nesten all type diett påvirker magen, da du avviker fra normalen. Fiberrik mat er viktig for å forebygge treg mage. Likens er det viktig med MYE vann. Litt enkelt er det slik at kroppen tar ut veske fra tarminnholdet hele veien fra magesekken til endetarmen. Dersom du ikke går på do/holder deg så (uff der blir mye bæsjsnakk nå) blir avføringen i endetarmen stein hard og tørr. Og det hoper seg opp i systemet. Er det stopp så er det et søstertriks: oljeklyster søm smører og miniklyks som stimulerer endetarmen til å tømme seg. En real tømming får systemet i gang igjenn. Følg det opp med regelmessig do rutine. Fordøyelsen er på sitt beste i forhold til tømming etter et måltid, gjerne frokost med kaffe.

Type brokoli med stilk og lignende inneholder mye finer og forebygger i ettertid uten at det bør påvirke kcal regnskapet. Lykke til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har du slitt med forstoppelse? Hvor lenge siden er det du gikk på do sist?

Noe som dessverre fungerte litt for godt for meg, var tran. Kjøpte meg en flaske på butikken, og drakk så mye jeg klarte på en gang. Så var det bare å vente. Om ikke annet burde det løsne godt opp.

Om ingenting fungerer ; kom deg til legen. De har tilgang på mytji moro som garantert hjelper.

Tran/omega3 må du ta uansett. Nesten all type diett påvirker magen, da du avviker fra normalen. Fiberrik mat er viktig for å forebygge treg mage. Likens er det viktig med MYE vann. Litt enkelt er det slik at kroppen tar ut veske fra tarminnholdet hele veien fra magesekken til endetarmen. Dersom du ikke går på do/holder deg så (uff der blir mye bæsjsnakk nå) blir avføringen i endetarmen stein hard og tørr. Og det hoper seg opp i systemet. Er det stopp så er det et søstertriks: oljeklyster søm smører og miniklyks som stimulerer endetarmen til å tømme seg. En real tømming får systemet i gang igjenn. Følg det opp med regelmessig do rutine. Fordøyelsen er på sitt beste i forhold til tømming etter et måltid, gjerne frokost med kaffe.

Type brokoli med stilk og lignende inneholder mye finer og forebygger i ettertid uten at det bør påvirke kcal regnskapet. Lykke til;)

Jeg kom meg på do, men altså, det kommer ikke så mye som det bør. Jeg kjenner at det er stopp inni der.. sliitsomt altså.. jeg må kjøpe meg tran idag. Jeg tok en sånn greie man fører inn i JA.. det funket bare litt, nå spiser jeg frokost og håper at noe skjer.. er jo til å bli GAL av.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som har vært på militær vinterøvelse har vel vært i nærkontakt med parafin og kjenner til de "vidunderlige" virkningene dette har på tarmens flow....:blush::)

Til sivil bruk kan det kjøpes på apoteket og er brukt en del til små barn med hard mage.

Jeg leste litt om dette igår :p kanskje..

Jeg har noen smerter under høyre ribbeinsbue, hatt det i en uke nå. Føler meg litt rar også, sånn fysisk sett. Blir jo nesten litt bekymret også.. hva kan det være for noe? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...